• okt2006

Uppsalabrudar 2006

Finns det en ny tråd för Uppsalabrudarna? Såg att den gamla blivit avstängd!

• Svar på tråden Uppsalabrudar 2006
  • jamboochjag

Själv överraskade jag min m2b igår med en present igår...en varmluftspistol "men vad ska jag med den till" så förklarade jag att här ska göras inbjudnignskort och du ska få leka med pistolen. Så i helgen blir de nog klara. De som ska till utlandet måste ju skickas nu de andra väntar vi lite med.

• Sanna Panna

Telan!!
    I era vigselprogram (?) har ni en liten bild av ett tecknat brudbar där brudgummen bär bruden - var har ni hittat den?? Letar efter något liknande.

/Sanna

• Sanna Panna

BrudPAR menar jag förstås...

• Telan

Sanna Panna: Det är vårt informationsblad som vi skickade med inbjudan. Jag snappade upp den bilden i höstas nån gång. Det var en annan brud här på BT som hade den till sina trycksaker, minns inte om hon gjort den själv eller inte. Jag har den bilden på hemdatorn och nu är jag på jobbet, men om du lämnar din emailadress kan jag skicka den ikväll om du vill.

• Pärtan

Hej tjejer!

Nu har vi skickat ut de flesta av våra inbjudningskort. Jag var till posten igår och skulle stämpla de kort som skulle postas. Korten vägde 22g så jag var tvungen att köpa ett frimärke till till varje brev Vad irriterande...2 ynka gram för mycket! men men nu är de ivägskickade iaf. Tur att vi har kunnat dela ut de flesta korten. Ska till min sambos hemstad idag och dela ut de inbjudningarna.

Trevlig helg!

• andlin

Pärtan: Förstår att det var irriterande med de där 2 grammen för mycket. Sådant tänker man ju inte direkt på när man designar sina kort utan man gör ju efter det man tycker är fint.

Vi kommer skicka ut alla våra inbjudningar med brev. Även till våra närmaste. Det är bara våra föräldrar, syskon med familjer och typ fyra kompisar eller så som änns vet om att det blir bröllop, så alla får inbjudningarna samtidigt.
    Mamma hade nog gärna velat se inbjudningarna redan när jag var klar med dem men jag tycker att någon överraskning kan hon få. Hon kommer säkert vara inblandad i det mesta sedan och redan veta hur det kommer vara och se ut.

• Telan

Hallå hej!
    Vi skickade alla våra inbjudningar förra veckan, även till närmaste familjen som redan visste om bröllopet. Kommentarerna vi fått har varit mycket positiva, både att de tyckt att inbjudningarna var fina och att det var kul att få dem just via posten som en överraskning.
    Vi fick också lov att köra med dubbelt porto, men det var jag rätt inställd på redan tidigt. Men visst är det surt när man hamnar precis på fel sida nån gräns.

• Brud i Uppsala

Nu är inbjudningarna postade!

Och min outfit är klar, var i Stockholm med min mamma och handlade alla tillbehör i fredags!
    Köpte slöja, underkjol och väska på Ehrlings brud och fest (där jag även köpte klänningen) och skor i en affär i närheten av Drottninggatan. Hade världens flyt!

• andlin

Brud i Uppsala: Låter som du hade en trevlig fredag!

Själv var jag på bröllopsmässa idag i Eskilstuna. Vet inte om det gav så jätte mycket egenligen, men jag har iallafall bokat tid för att gå igenom hur jag vill ha buketten. Och så har jag sett hur jag vill ha mitt hår. Som tur var så hade min frisör redan tänkt sig något åt det hållet

• andlin

I tidigare trådar har vi pratat om att vi skulle ha en BT-träff nu till våren, är det någon som fortfarande är intresserad?

Svar på tråden Uppsalabrudar 2006