• okt2006

Uppsalabrudar 2006

Finns det en ny tråd för Uppsalabrudarna? Såg att den gamla blivit avstängd!

• Svar på tråden Uppsalabrudar 2006
  • Princess Leah

Har nu varit och provat de första brudklänningarna tillsammans med mamma och ena tärnan... fniss... nu börjar det kännas att det är på riktigt!
    Var till Gävle på klädpiraten, och först tänkte vi: Vilket B ställe! Men när vi kollade på klänningarna till både mig och tärnan så var de fina! Jag fastnade för två klänningar, båda med släp och broderier med stenar i. Men de gick på ca 6000 kr så vi ska faktiskt titta lite i stockholm också om två veckor.
    Hur ligger ni till? Nån somhar gjort klart sina inbjudningar? Vi ska beställa material på collection och börja med tillverkningen snart!
    Trevlig helg på er alla!

• helena_h

princess leah: jag och min blivande var på collection idag och köpte material för att göra lite olika förslag. vi har pysslat hela kvällen! Jättekul! Nu tror jag att vi kommit fram till vad vi ska ha i alla fall. Nu måste vi köpa material till alla inbjudningar och göra dom, vilket jobb! Fast det vi valde blev ganska enkelt, en vit a4 i fint papper, vikt en gång på längden. på framsidan blir det ett stämplat brudpar i silver och ett blekrosa sidenband på tvären så att säga. innuti blir det ett rosa transparent papper som vi fäst med en sån där "knapp" i matt silver. och på kuvertet blir det på baksidan stämplat "bröllop bröllop bröllop" med lite hjärtan mellan och så. svårt att förklara, men det ska nog bli bra!

• andlin

Princess Leah: Sista inbjudningskortet blev färdigt idag. Skönt att ha dem klara, nu är det bara att vänta på att få skicka iväg dem

• Princess Leah

Hej på er!
    Nån som har lust att visa sina fina inbjudningar?
    Nyfiken... Lägger ut mina så fort de är helt klara. Kul att se hur allas blev!

• Mrs LB

Dum fråga men vart ligger Collection?
    Vad har de där? Har de ex stickers?

• Princess Leah

Mrs LB: Collection ligger på vaksalagatan, bredvid 7:en ( disco o bar )
    Längst in i affären till vänster har du allt till att dekorera kort med, men frågan är om de har stickers. Men det har jag för mig att jag sett både på uppsala färg och på gallerix.

• Mrs LB

Princess Leah

Ah tack. Får ta mig en tripp ner på stan och se om man kan hitta nåt skoj

• Telan

Hallå tjejer!
    Kul för er som har hittat klänningar! Jag hittade min klänning före jul och nu väntar den bara på att få bli uppsydd så fort jag hittat rätt skor. Det är minsann inte lätt den här tiden på året ifall man letar på andra ställen är rena bröllopsbutiker. Förhoppningsvis kommer vårens kollektion tidigt i år.

I helgen har jag knåpat med inbjudningarna och de är så gott som klara. Nu ska jag bara skriva ut inlagan och klistra in. Ska se om jag kan få till nån bild på dem ifall någon är intresserad av att se resultatet.

• jamboochjag

Stickers finns också på svanströms tvärsöver Collection.

• annawe

Får man vara med fast man ej bor i uppsala...? Ska iallafall gifta mig där.
    Har någon erfarenhet av Magnolia design, eller tips på annan frisör/smink? Emma r som jag tänkte gå till var upptagen,

Svar på tråden Uppsalabrudar 2006