• okt2006

Uppsalabrudar 2006

Finns det en ny tråd för Uppsalabrudarna? Såg att den gamla blivit avstängd!

• Svar på tråden Uppsalabrudar 2006
  • andlin

Telan: Lycka till med skoletandet!

Ja, det är nog inte fel att ha med någon som vågar säga vad de tycker och tänker angående valet av klänning.
    När det gäller min tärnas klänning så är det redan på gång. Överdelen är inhandlad och nu ska jag bara lyckas med konstycket att hitta ett passande tyg till den och sedan sy en kjol till henne.

Princess Leah: Hur mycket tar de på Make Up Store för att göra en brudsminkning? Jag har ännu inte bestämt mig för om jag ska sminka mig själv eller låta ett proffs gör det. Ska på en sminkurs tillsammans med tärnan i februari (vi fick det i julklapp) så sedan får jag se om jag känner att jag behärskar att sminka mig själv så att det håller hela dagen eller inte.

• andlin

Ni som har varit runt och tittat på ringar, är det något speciellt ställe ni kan rekommendera och verkar det skilja mycket på priser mellan de olika ställena? Har insett att det nog är dags snart att dra runt pojkvännen och se hur ringarna ser ut på riktigt och inte bara på nätet.

• Princess Leah

Andlin: Makeup store tar 500kr för en timmes makeup, och då får man med sig produkter för 500 kr också!
    Jag har blivit makad där förr och tycker de är superduktiga! Även om jag också fått en sminklektion så känner jag inte riktigt att jag vågar chansa den dagen! Jag ska faktiskt boka en konsultation också innan så man kan diskutera sig fram och se vad som känns bra... Kanske är jag lite fåfäng!
    Konsultationen kostar lika mycket...

• okt2006

Ni som ska bli sminkade på Make Up Store - kan ni rekommendera någon som jobbar där som har gott rykte?

hyperballad: vad kostade dina skor? låter som något för mig nämligen...

• andlin

Princess Leah: Det var just det, vågar jag chansa just den dagen på att jag lyckas med makeupen. Brukar väl lyckas rätt bra för det mesta när jag sminkar mig men man kan ju ge sig på att ska det strula, maskaran klumpar, rougen ser inte naturlig ut... så är det väl just den här dagen

okt2006: Ska på kursen i Eskilstuna så tyvärr vet jag inget om hur de är här i Uppsala.

• andlin

Hittade tyg till min tärnas kjol i går! Det blir väl inte precis samma färg som på överdelen men det får gå ändå. Fick dessutom tyget billigare då det var lite smutsfläckar på det ena tyget, men det gör inget för det kommer inte synas på kjolen sedan.

• hyperballad

Hej på er alla!

Nu har vi kommi igång med våra inbjudningskort. Följde era råd och gick till collection. Tjejen där är verkligen supertrevlig och bra! Vi ska ha cremefärgade kort med ljusgrön transparant papper inuti och så ska vi stämpla en fjäril på... ska bli fint, men mycket jobb!

okt2006: mina skor kostade 599 kr, inte så farligt, eller?

princess leah: jag får min klänning uppsydd av en tjej i Malmö, Mia Berg heter hon och hon har en annons här på sidan. Hon gör lite annorlunda kläder, jättefina. Min klänning blir i vit linne, lite historisk, lite folklore... med lite släp och mycket tyg... och så spetsband längs alla kanter... Det är verkligen min drömklänning och det känns helt underbart!

Förresten, tänkte boka Pernilla från Magnolia för håruppsättning och make up. Någon som har erfarenheter???

• Princess Leah

andlin: Nej jag skulle inte våga sminka mig själv dagen D! Men om du spar ditt pressentkort och tar en konsultation för den närmare ditt bröllop så blir det ju bara 500 kr för makeupen på bröllopsdagen. och då får du ju dessutom sminket för 1000kr som du behöver under dagen D.För det blev så mycket för hela setet...
    hyperballad: Kul att du hittat din drömklänning! Hoppas jag också gör det, och till ett inte allt för dyrt pris!
    Sen kan jag rekomendera Anneli (butikschefen) på make-upstore. Hon har sminkat mig förr och är superbra! Hon ska få äran att sminka mig på bröllopsdagen också.

• andlin

Princess Leah: Det blir nog så att jag går kursen nu iallafall.

Större delen av kvällen igår ägnade jag åt att göra inbjudningskort och servettringar. Inbjudningskorten är helt ok, gillar ju att pyssla, men när det gäller servettringarna börjar jag fundera på vad jag har gett mig in på. De blir fina, men jag önskar att jag hade valt någon annan "design" som tar lite kortare tid att göra. Men jag har ju lite tid på mig

• Pärtan

andlin
    Jag tror att dina servettringar blir bra. När man gjort några stycken får man upp farten och tekniken så det brukar gå smidigare. Lycka till!

Svar på tråden Uppsalabrudar 2006