• okt2006

Uppsalabrudar 2006

Finns det en ny tråd för Uppsalabrudarna? Såg att den gamla blivit avstängd!

• Svar på tråden Uppsalabrudar 2006
  • hyperballad

okt2006: jag har tyvärr inga bilder inifrån, har inte heller varit inne i kyrkan... Vi har valt kyrkan eftersom vi bor där ute, bara 2 km ifrån Dalby och vi ville gärna gifta oss "hemma". Vi vet inte ännu vilken präst det blir, det beror på deras sommarsemester. Det finns ju en två prästar för balingsta församlingen, en tjej och en kille. Har hört att killen ska vara roligt!
    Angående bygdegården betalar man bara för en dag, även om man städar dagen efter. Tycker att det är väldigt prisvärd där!

Hoppas att ni alla har en riktig skön julhelg!

• Pärtan

God fortsättning...
    Ikväll har vi påbörjat produktionen av våra inbjudningskort. Det var riktigt trevligt. Vi pysslade allihopa,jag, mamma, pappa och min sambo. Vi hann med det mesta och det är näst intill bara montering kvar. Samt att hitta/köpa kuvert. Det är rätt dyrt och svårt att hitta med kvadratiska kuvert. Någon som vet ett billigt ställe? Dvs. billigare än 4:-

• Princess Leah

Pärtan: Vi har köpt våra kvadratiska kuvert på collection men vet ej vad de kostar styck... vi köpte kuvert och kort ihop, och då blev det 10 kr/set.
    Lycka till...

• Nilla81

Här är en till som ska stå brud 2006 Har dock inte bestämt datum än men det kommer. Va ut och tittade på ringar igår men det är ju såna utplock så det får änta lite till. Hitta en för 88 000 kr men lite väl häftigt för våran plånbok. Kul och hitta fler från Uppsala så man kan få tips och ideer om lokaler och sånt. Vi ska gifta oss borgligt men ha en stor fest sen för släkt och vänner.

• helena_h

okt2006

nej, jag har tyvärr inte varit in i kyrkan. bara kikat in genom fönstren.. men vi valde kyrkan på grund av dess läge precis vvid mälaren.

• helena_h

okt 2006

vi ska ha vår bröllopsfest i dalby bygdegård. jag tycker att det var fint där, och jag är den kräsna typen! Det var fint trägolv och vit pärlspont på väggarna. fast inte hela vägen upp till taket. dessutom ska det byggas ett nytt kök och en ny toalett, liksom att entren ska göras om och renoveras till sommaren.

• helena_h

det kostar 1200 att ha festen i dalby bygdegård. då får man tillgång till lokalen kl sex på fredagkvällen och måste lämna den kl tolv på söndagen.

• helena_h

hyperballad:

jag ska gifta mig i dalby 22 juli, och ha festen i bygdegården! vi kanske kan utbyta tips om hur man organsierar det hela! (Ni andra med förstås!)

• okt2006

Åh, vad lycklig jag blir av att läsa om Dalby! Nyrenoverat kök, toalett och entré låter schysst! Vi har egentligen inte bestämt oss för Dalby ännu, man av vad vi precis läst så låter det ju jättebra. Ska försöka preliminärboka oktober där så snart som möjligt. Tack så mycket för infon helena_h, den var mycket värdefull!

• Agouza

Halloj!
    Relativt ny här, äntligen har vi betsämt datum, 28 oktober.

Ska tillbringa nästa (semester)vecka med att plöja bröllopstidningar, för jag har ingen aning om vad jag vill ha för klänning, blommor, hår, var vi ska vara, vad vi ska äta... puh!

Svar på tråden Uppsalabrudar 2006