Uppsalabrudar 2006
Finns det en ny tråd för Uppsalabrudarna? Såg att den gamla blivit avstängd!
Finns det en ny tråd för Uppsalabrudarna? Såg att den gamla blivit avstängd!
Agouza:
Titta gärna in på oktober 2006-tråden också!
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1315563.html
Gott nytt år!!
Tillbringade helgen med att fixa med inbjudningskorten igen. Nu är vi nästan klara. Bara att fixa kuvert och skriva in namnen på de inbjudna. De blev riktigt fina. Är mycket nöjd! Bilder kommer sen.
var kan man hitta bra idéer på hur man kan göra inbjudningskort/kyrkoprogram etc?
Och var köper man material till detta?
helena_h
Gå in på collection. Hon är suverän på att ge idéer och förslag. Där kan du ju även köpa material. Det finns även många internetbutiker. Titta i branchregistret.
Hallå alla Uppsalabrudar och god fortsättning!
Vad roligt att så många ska vigas i Dalby. Vi valde den kyrkan för att den ligger så fint och nära festlokalen och är så pass liten och mysig. Vi har bara varit in i den en kort sväng men jag funderar på att åka dit igen och då ta med digitalkameran. Vårt datum är kristihimmelsfärd och vi kommer att ta den präst som jobbar där och då. Det var ju kul att höra att killen skulle vara rolig. Är det nån annan som vet hurdana de prästerna är som jobbar där?
Ett av mina närmaste projekt är att hitta skor så att klänningen kan sys upp i rätt längd. Har nån nått bra tips på vart man ska gå här i stan?
Nu har jag besällt en klänning. Var och provade i stockholm idag. Tvekade väldigt och velade mellan två stycken känningar. Är fortfarande lite fundersam. Har jag valt rätt!? Tycker mycket om dem båda två. Suck Det är väl bara att gå vidare och släppa det där med klänningar nu. Inte titta på några fler.
Det där med skor funderar jag på att vänta med tills sommarskorna kommer in till butikerna. Det lär väl vara en del studentskor som kommer in och de är ju vita.
Pärtan: Kul att du har hittat klänning!
Det känns som det börjar bli dags att börjar titta på klänningar snart. Vill dock ha min tärna med som smakråd och eftersom vi inte bor i samma stad så krävs det lite planering.
Telan: Kanske säljer "brudklänningsaffärerna" skor också? Kan tänka mig att det inte är så lätt att få tag på vita skor så här års i de vanliga skoaffärerna men det kanske kan vara värt att kolla.
Jag har också redan hittat min klänning! Den ska sys upp bara för mig och det känns väldigt lyxigt!
Köpte mina skor en dag före julafton faktiskt! Jag ville ha lite gammaldags sleifskor med en lagom klack och guldfärgade... och då hittade jag exakt mina drömskor på Nilson! Klart att jag köpte de på en gång! De var inte speciellt dyra heller, det är festskor från Vagabond... Har redan börjat med att gå in de till julafton och nyårsafton.
Hej på er!
Idag har jag bokat makeup på makeup-store!
Så glad att det fanns den tid och den person som jag ville ha till vår stora dag!
Telan: Tror att prästen "killen" du talar om heter Lars-ove, är ca 40 år. Är det han så var det honom vi igentligen ville ha med oss till Danmarks kyrka, men tyvärr kunde han inte. Han är superbra! Härlig sångröst och får en att glömma all nervositet! Jag komfirmerade mig för honom och mina syskon har blivit döpta av honom. Där emot så är han lite virrig när det gäller att ringa upp en mm...
Pärtan och Hyperballad: Kul att ni hittat era klänningar! Hur ser de ut?
Andlin: Jag känner som du... vill gärna att mina två tärnor ska följa med som smakråd, plus att jag vill att allt blir som man har drömt om, allt från planeringen till dagen D! Vill ha tärnorna med på en tjejdag i stockholm leta bröllopskläder till oss alla och käka lunch... vill dekorera festsalen tillsammans med mamma och mormor kvällen innan dagen D... mm. Allt det där runt omkring är så viktigt för oss (mig) så det gäller att suga på karamellen så att säga!
Det känns inte riktigt som jag har tid att vänta på sommarkollektionen vad gäller skor. Hon som ska sy upp klänningen vill göra det senast i april för att ha lite tidsmarginaler. Jag får väl ta och luskamma varenda sko- och bröllopsbutik i stan...till att börja med.
Gratulerar till dem som hittat klänning. Jag hittade min före jul och minsann kommer det dagar när jag undrar om den är den rätta. Men så kommer jag ihåg att jag trivdes väldigt bra i den och den satt perfekt så den får det bli. Vanlig brudnojja att tvivla över sina beslut tror jag.
Jag hade min tärna med mig när jag provade klänningar och det var guld! Även om sanningen svider ibland är det ändå bra att få höra den så man inte gör nån supertabbe när man väljer.
Princess Leah: Det var någon tidigare i tråden som använde benämningen "killen" så jag bara hakade på. Han låter ju som en trevlig fyr, hoppas vi får han då.