Uppsalabrudar 2006
Finns det en ny tråd för Uppsalabrudarna? Såg att den gamla blivit avstängd!
Finns det en ny tråd för Uppsalabrudarna? Såg att den gamla blivit avstängd!
Pärtan: Jo, det går ju snabbare nu än när jag började Men nu är "silvertråden" slut och de hade inte rätt sort på Uppsala Färg så jag får väl ta och beställa det och fler pärlor från Panduro, så inte pärlorna tar slut också.
Är nyss hemkommen från stan. Vi var och kollade på ring. Har nog hittat en som både pojkvännen och jag tycker om. Visserligen dyrare än vad jag hade tänkt mig, men samtidigt så kommer jag ju ha den på mig varje dag resten av livet, så det är nog värt pengarna.
idag har jag köpt min klänning!! Den är så fin! Har varit runt i Uppsala och tittat på ett par butiker, men nu var jag till Ingvors i Norrtälje, eftersom hon fått så bra rekomendationer på BT. Första gången jag provade brudklänningar och så hittade jag en så bra! Skönt att ha det avklarat!
Var och skulle prova klänningar idag jag också. Ringde Hefa brud innan för att försäkra mig om att de hade brudklänningar i stora storlekar och det hade de. Så jag åkte dit förväntansfull, det visade sig att de hade ca 4 st och alla med grov spets som jag absolut inte tycker om. Tyckte inte om damen där heller, hon började visa någon klänning sopm de inte ens kunde få in i min storlek. Kändes väldigt tråkigt. Hon sa visserligen att de skulle få in mer längre fram, men hon sa inte när. Nej, det kändes inte bra. har ju sett så mycket fint på Internet som finns i min storlek. Men jag vill ju prova innan jag köper för att se vad just jag passar i. Så jag köpte en bröllopstidnign senare för att trösta mig lite... Min m2b är dock säker på att vi kommer att hitta en jättefin klänning till mig... det känns bara lite deppigt att bli bemött på det sättet vi blev när jag dessutom ringt innan...
jamboochjag
förstår det.. inte så kul att bli bemött så. men om du har möjlighet, åk till ingors brud och festkläder i norrtälje. jag var ju där idag, och de hade en del (vad jag såg)större storlekar inne, och alla klänningar som finns där kan man få i vilken storlek som helst. och bra hjälp fick man. ett tips är att boka tid, eller åka på en vardag, för idag var det mycket folk..
Jamboochjag: Nu var det i och för sig 1 1/2 år sedan jag var runt med en kompis som är stl 44/46 och letade klänning. Fick jätte dåligt bemötande på många ställen! Men... på Aftersix på sysslomansgatan var de urtrevliga, hon menade på det att alla inte kunde se ut som skylltdockor och tyckte inte alls att hon var så farligt stor. Sen plockade hon fram 5 olika klänningar och alla kunde min vän ha när de sytt om den en aning... inte pga att hon var för tjock utan pga längden mm.
Nu tror jag iof. att de bytt personal, men tror absolut att de har samma sortiment!
Där emot så rekomenderar jag inte boutiq com in, den tanten var jätte elak!
Lycka till!
Hej på er alla!
Har varit ledig i helgen och hunnit göra massor!
Har bla fått ordning på min bröllopspärm nu, så man slipper ha alla utklipp ligga löst.
Hur långt har ni kommit i planeringen?
Jag har:
1: Bokat lokal, Danmarks bygdegård.
2: Bokat catering, Lena på taket.
3: Kyrka: Danmarks kyrka.
4: Bokat hotell till mig o mina tärnor kvällen innan dagen D.
5: Bokat sviten på hotell uppsala.
6: Bokat sminkning på makeupstore.
7: Bokat uppsättning på Hair team.
8: Tärnor och bestmän är klara.
9: Värdar och toastmaster är klara.
10: Bandet är bokat.
11: Gästlistan är klar.
Imorgon ska vi boka fotograf, beställa tårta och bestämma det sista på allt pappersmaterial.Ska även kolla lite på ringar. Och den 4:feb drar jag och tärnorna till stockholm och letar Klänningar.Har även samlat en hel del material som ska vara med i festprogrammet.
Skönt... nu börjar allt ta form, och det känns super!
Hej på er tjejer!
Vad roligt att det flyter på för er flesta med klänningar o dyl.
Jamboochjag: Det är inte roligt att få ett sådant bemötande. Hoppas det går bättre på nästa ställe.Jag håller med Princess Leah om att After Six är bra men inte Boutiqe Kom in. På Atelje Champagne var de oxå mycket tillmötesgående, tycker jag iaf. När jag var där plockade hon fram massor av klänningar.Lycka till med ditt letande.
Själv fick jag veta idag att min klänning kommer i början på april. Hoppas bara nu att jag valde den rätta.
Vi har haft en händelserik helg, bokat bröllopsresa, fixat transport från kyrkan och tittar på ringar. Funderar på att designa en egen.
Pärtan: Vart kommer er bröllopsresa att gå någonstanns? Och när?
Spännande!
Andlin: Hur gick sminkkursen? Blivit något klokare? Jag tycker att de är väldigt duktiga...
Tror du att du fixar att sminka dig själv nu på dagen D?
Kram!
Tack för er uppmuntran tjejer, jag ska prova med After six men också åka till ingvors i norrtälje...!!