Uppsalabrudar 2006
Finns det en ny tråd för Uppsalabrudarna? Såg att den gamla blivit avstängd!
Finns det en ny tråd för Uppsalabrudarna? Såg att den gamla blivit avstängd!
Princess Leah: Ingen sminkkurs än, den är i februari. Har däremot satt syrran i jobb med att luska lite om det ev. finns några bekantas bekanta som skulle kunna komma hem och sminka. Kommer vara hemma hos min syster och bli fixad i håret då det är hon som ska göra iordning det och sedan vore det rätt skönt och slippa ta sig ner på stan för att bli sminkad och sedan tillbaka till syrran för påklädning...
Så hur långt har vi kommit då:
1. Bokat kyrkan - Torshälla kyrka
2. Bokat lokal - PRO-lokalen i Torshälla
3. Bokat catering - även om vi inte har bestämt vad vi vill ha ännu.
4. Tärna tillfråga
5. Frisör fixad (tärnan)
6. Nog bestämt oss för min ring. Ska bara beställa den också
7. Har gjort en egen tiara.
Tja, annars är det mest saker som inte är klara ännu, men som är på gång: Inbjudningskorten, måste skaffa mer lim först innan jag kan fortsätta för det tog slut igår, servettringstillverkningen avstannade pga även där tog sakerna slut, men nytt är beställt, jag har satt min tärna i arbete att kolla upp sminkning och att göra naglar i Eskilstuna, ska ev. och kolla på klänningar om två veckor, jobbar med att få ihop ett festhäfte och så är det väl en heldel andra småsaker som vi har satt gång lite smått med. Men nu känns det som vi har kommit igång på allvar och det är jätte kul!
Princess Leah
Vi kommer att åka till Gran Canaria i två veckor och bo i en bungalow. Vi var i västindien för inte så länge sedan, så det blev på "hemmaplan" denna gång. Vi åker onsdagen veckan efter vi gift oss. Ville komma bort ganska snart efter bröllopet.
Hejsan tjejer!
Så här långt har vi kommit!
1: bokat kyrka och lokal
2: bokat hår och smink till mig och
brudfölje
3: bokat hotell för bröllopsnatten
4: bokat röllopsresa (bulgarien vi åker
tisdagen efter bröllopet
5: bokat dj
6: bestämt mat ej bokat
7: inbjudningskort så gott som klara
8: bokat solist
9: bokat fotograf
10: bestämt ringar
11: kläder klara för mig och m2b
12 lite småsaker så som bordsdekorationer
osv.... och mer blir det!!!!
Ha en trevlig söndag.
Kram Kristina
Hallå tjejer!
Här går det sakta med säkert framåt. Inbjudningarna är så gott som färdiga, inlagan ska bara skrivas ut. Sitter just nu och filar till det sista på infobladet.
Tyvärr har vi lite problem med att hitta nån lämplig toastmaster. Måtte det dimpa ner någon perfekt snarast.
hyperballad: Frun till en kund på mitt jobb blev "gjord" av Pernilla på Magnolia och hon blev jättefin. Jag har också pratat med Pernilla på telefon för info och hon var jättetrevlig. Funderar på att boka henne till både mig och tärnan, hon ligger ju väldigt bra till i pris.
jamboochjag: Tråkigt att du blev besviken på HeFA. Jag vet själv hur trist det är att vara för stor för butikernas sortiment. Lyckligtvis har jag tappat ett antal kilon de senaste året och kommer i lite mindre storlekar nu. Jag märker helt klart skillnad på servicen man får nu när jag är "mindre" och det är synd och skam att man blir så olika bemött på grund av ens storlek. Hoppas att du hittar din drömklänning snart iallafall.
Telan:
Har magnolia någon hemsida? Hur ligger de i pris?
Sorry, hittade sidan med priser å allt!
okt2006: Ingen fara, kan bara påpeka igen att hon var väldigt trevlig att prata med.
Hej på er alla glada!
Idag var jag och min m2b till stan. Var och tittade på sviter bla på radisson sas som inte var i vår smak, och hotell uppsala som vi fastnade för direkt! Wow! Modernt rum med bubbel hörnbadkar, skön dubbelsäng och så ingår champagne och jordgubbar, frukost på rummet och en bröllopsgåva.Bokade den sviten!
Var också till collection och fick vårt färgtema bestämt, äntligen! Så nu är det bara att beställa (gjort ett prov ikväll) papper mm och sätta igång med tillverkningen. De ska ju ut till alla hjärtans dag!
Tittade lite på ringar och hittade en i guld med 5 diamanter i. Passade fint ihop med den släta förlovningsringen i guld som jag redan har.
Kikade också lite på konditorierna på tårtor, och i blomaffärerna på buketter men hittade inget vi gillade! Svårt! Har ni nåt konditori eller blomsterhandel ni kan rekomendera?
Hoppas allt går bra för er också! Är så lycklig!
Princess Leah
Vad kul att allt gick bra idag! Visst är det fint på hotell uppsala. Man får verkligen en kännsla av lyx!!! Där ska man bo! he he.... Vi ska boka bröllopsresan i morgon, åh längtar redan!
Vi ska åka till bulgarien och bo på lyxhotell med all inklusiv, stranden precis utanför och ett stort poolområde på innsidan.. Vi kommer ta tårtan från catring företaget. Och blommorna vet jag faktiskt inte ännu. Gubben kör blombud ibland så han har många kontakter och rabbater vi får se vilken det blir...
Det är inte så långt kvar nu.. pirrar i magen när man tänker på det.
KRAM PÅ ER ALLA
Leah: Hotell Uppsala låter supermysigt, vad kostar sviten där?