• okt2006

Uppsalabrudar 2006

Finns det en ny tråd för Uppsalabrudarna? Såg att den gamla blivit avstängd!

• Svar på tråden Uppsalabrudar 2006
  • jamboochjag

Princess Leah- 100 000 i klänningsbudget!! oj oj *haha*
    Jo, klädpiraten. vad ska jag säga själva butiken känns lite lågpris men längst inne har de en stor avdelning med festkläder både för dam och herr. Jättebra service och stort utbud. De hjälper till med dragkedjor och försöker hitta modeller och storlekar som passar. De klänningar jag provade låg bra i pris också, den dyrast 4900, en nixa med släp. Kankse lite dåligt med speglar hade gärna haft en så jag kunde se mig själv bakifrån.

Har inte varit på Ingvors i norrtälje men de ska ju också vara bra har jag hört.

Har nog ändå bestämt mig för att beställa av en försäljare i Kina, nu vet jag att själva modellen passar mig. Har fått ett pris på 120 $ på den klänning jag vill ha och jag har bestämt mig för att det är värt att prova.

• helena_h

princess leah:
    åk till ingvors! Det var jättebra! Fanns mycket klänningar både till tärnor och brud. du kan ju kolla på nixas hemsida vilka klänningar du vill prova innan, och ringa och kolla om dom har dom inne. Inte var det dyrt heller.

• Princess Leah

Jambooch jag: Nja... det blev en nolla för mycket på priset på klänningen. Hehe!
    Tack för tipset, åker dit i helgen. Varit på deras hemsida, räknar kanske inte med att hitta något till mig men det verkar som att det finns fina klänningar till tärnorna!
    helena_h: Tack för tipset! var ut på ingvors sida också och hon verkar ha samma märke på klänningarna ( nixa) som de har på klädpiraten.

• helena_h

ja, hon har bara nixa, på allt från skor till tiaror till klänningar. och hon har mer än vad som finns på hemsidan (hennes alltså).

• jamboochjag

Så var klänningen beställd från antzinternational på ebay, bara hålla tummarna för att den passar Men jag och sambon mätta mig kors och tvärs två gånger om igår kväll och nu jämförde jag med den storlek jag brukar ha och det såg ut att stämma, 45 dagar ska det ta...spännande!

• andlin

Nu har jag köpt klänning!!! Var hemma i helgen och kollade på klännigar med min tärna och näbb. Provad två klänningar och när jag provade den andra så hade jag bestämt mig. Tyvärr kan jag inte visa den för jag har ingen hemsida att lägga ut den på och jag vet inte vilket märke det är så jag kan inte hitta den på nätet. Men det är en enkel, hel klänning med släp, tunna axelband och ett blombroderi i vitt som går ungefär från bröstet och ner mot midjan och över lite mot sidan på klänningen hela broderiet på ena sidan av klänningen.
    Jag var inställd på att få springa runt i flera timmar och kolla på klänning men det slapp jag ju. Och nu är det väl bara att sluta titta på klänningar på nätet så att jag inte ångra mig och vill ha något annat...

• Pärtan

Kul att ni hittat era klänningar!

Vi har i helgen varit hemma hos mina föräldrar och gjort klart inbjudningskorten. De blev mycket fina och vi är supernöjda. Nu väntar vi bara på att kuverten ska komma. Tycker dock att de borde ha kommit nu för det är två veckor sedan som jag beställde dem. ;-(

• helena_h

Åh, nu har jag äntligen bokat bröllopsresan! Det känns så skönt att kunna bocka av någonting från listan!

• krizzy

helena_h
    Vart bär det av??
    Hade du varit till Ingvors i norrtälje, och klädpiraten i gävle. Vilken är billigast på tex herrkläder,tärnkläder,skor och näbbkläder???
    Ni andra som varit runt och kollat vad rekomenderar ni?
    Kram på er och trevlig helg

• helena_h

krizzy: Thassos, grekland! Nytt resmål från Sverige från i år. Verkar jättemysigt!

Jag har inte varit på klädpiraten, men på ingvors, och det kan jag rekomendera. min klänning kostar 2750 kr, plus lite ändringar för ca 300 kr. Sedan beställde jag en sjal till, i samma tyg som klänningen, för 250 kr. så det blev billigt, kring 3300! fast det var inte släp på min, då kostar dom några tusen till. såg en så otroligt fin näbbklänning där.. i ljusblått. jag tror inte att tärnklänningarna är billigare än brudklänningarna, för allt går att få i vilken färg man vill, och kan ju då användas till både brud och tärn. Lycka till! Beställ föresten tid hos ingvors!

Svar på tråden Uppsalabrudar 2006