• okt2006

Uppsalabrudar 2006

Finns det en ny tråd för Uppsalabrudarna? Såg att den gamla blivit avstängd!

• Svar på tråden Uppsalabrudar 2006
  • Maira

Hej tjejer!
    Jag gifte mig i Uppsala i oktober och vi tillbringade bröllopsnatten på hotell Uppsala som var mycket trevligt. Lite småsaker som intevar super, t.ex. fick jag laktosfri frukost istället för mjölkproteinfri fast jag hade pratat två gånger extra med hotellet om detta. Rummet var toppen!

Det jag egentligen tänkte rekommendera eftersom frågan nyss ställts är Bellis blomsterhandel på rackarberget. Vi fick brudbukett, tärnbukett, näbbukett och tre knappnålsblommor för 1450 kr och alla var jättefina och i den stil jag önskat! Cremefärgade rosor med mycket och busigt grönt runtomkring, toppat med pärlor.

• Telan

Beträffande bröllopsnatt och bröllopsresa så har jag ingen aning om vad det blir. Det har m2b tagit på sig att fixa och jag får inget veta, det blir en överraskning tills vi kommer fram. Det är redan bokat och jag är sååååå nyfiken på vad han har hittat på.
    Bröllopsresan blir en liten miniweekend helgen efter bröllopet för bara oss två, sen ska vi ta en lite längre resa i höst istället och då får dottern följa med.

Maira: Tackar för blomtipset! Jag ska också precis ta tag i den biten så alla tips på vart man ska vända sig är välkomna!

• Princess Leah

okt2006:
    Hotell uppsalas svit kostar 2300 kr.

• Brud i Uppsala

Vi har bokat bröllopsnattpaket på First Hotel Linné, samma ingår som på Hotel Uppsala men de har inget bubbelbadkar. Men å andra sidan kostar det bara 1500 kr istället för 2300 kr som på Hotell Uppsala.

• Pärtan

Brud i Uppsala
    Vi ska oxå bo på Hotell Linné , tyckte att det var smidigast då vi även har vår fest där. Trevligt när man äter frukost med de gäster som oxå bott där.

• Telan

Jag frågade i en egen tråd men jag kan ju lika gärna fråga här också :
    Vart går ni för att fixa kläder till Honom? Vad kostar det att hyra alt. köpa? Vart finns det mest att välja på, bästa servicen?

• jamboochjag

Här rullar allt på. Har nästan bestämt mig för att försöka mig på att beställa en klänning från kina, väntar på offert därifrån. Men ska ändå till Klädpiraten i Gävle i helgen. har ringt och försäkrat mig om att det kommer att finnas klänningar för mig att prova
    Catering är bokad, mat behöver vi inte bestämma förrän i april, men skönt att ha det bokat.
    Frisör är preliminärbokad
    Kyrka och festlokal är också bokat. Ska kolla upp med kyrkan om de har någon brudkrona att låna.
    Toastmaster, uttänkt men ej tillfrågad.
    Blombukett har jag bestämt mig för att göra själv. Blir att göra en testbukett här framöver.
    Alla gäster har fått Save the date kort, inbjudningskort på G, allt material är inköpt.
    Stora saker som kvarstår är:
    Solist
    Transport av gäster
    Fotograf

Bröllopsnatt och transport dit får min m2b ta hand om helt och hållet...det får bli en överraskning.
    Musik efter middagen tror jag min bror för ta hand om inte vår grej att hyra in ett band.
    Känns bra och faktiskt tycks det inte bli så dyrt som det skulle kunna bli. Ändå känns det inte som om vi sparar in på något...hmm

• Princess Leah

Jamboochjag: Har hört posetiva saker om klädpiraten. Kan du ge lite information...
    Adress dit, ev hemsideadress,är det stort, vad de har, brudklänningar, tärnklänningar mm.
    Tack på förhand!

• jamboochjag

Hemsidan till klädpiraten är inte den bästa men lite info finns det under fest & högtid www.kladpiraten.se Lovar att återkomma med info om bemötande sortiment etc. efter helgen när jag varit där. På telefon var de väldigt trevliga iallafall

• Princess Leah

jamboochjag: Hej på dig! Hittade du nån vacker klänning igår på klädpiraten? NYFIKEN! Tror att jag och mina tärnor + mamma drar iväg dit nästa helg om du kan rekomendera det! Tänkte först åka till västerås till ingvors brud och fest, har du varit där?
    Känner att jag inte vill lägga mer än 100000 på min känning och kanske 1500 på tärnornas eftersom jag har två! Fanns det mycket klänningar till tärnor också eller?
    Hoppas att det gick bra i alla fall! Kram!

Svar på tråden Uppsalabrudar 2006