Uppsalabrudar 2006
Finns det en ny tråd för Uppsalabrudarna? Såg att den gamla blivit avstängd!
Finns det en ny tråd för Uppsalabrudarna? Såg att den gamla blivit avstängd!
Telan: vet du om det är många som gifter sig där? Har varit på två bröllop i Gamla Uppsala ochbägge gångerna var det ett brudpar som stod på kyrkbacken och väntade när vi kom ut. Så vill jag inte ha det! Vet du om det är fler som gifter sig där samma dag som ni? Ska ni ha festen i Dalby bygdegård? Har ni i så fall vrit där och sett lokalerna invändigt?
All info som finns om Dalby mottages tacksamt!
okt2006: Vi var ganska tidiga med att boka kyrkan och då var det inga fler än oss på vårt datum. Kyrkan i Gamla Uppsala däremot är ju väldigt populär så jag är inte förvånad att det var kö, men jag tror inte (och hoppas) att det är så i Dalby. Det beror väl säkert även på om man gifter sig på ett populärt datum som tex pingst eller om det är en mer "vanlig" helg.
Vi kommer att ha middagen och festen på Hammarskog så jag vet tyvärr inget om bygdegården.
Ville bara önska er en riktigt God Jul!! Ha det så bra i helgen allesammans.
Nu är det inte så många dagar kvar till nästa år... det år vi gifter oss brudar
God Jul & Gott Nytt År!
God Jul & Gott Nytt År! (Vårt år )
God Jul! Fick precis ärva en kollegas gamla bröllopstidningar så jag vet vad jag ska ägna mig åt under julhelgen...
Hej alla Uppsalabrudar!
Jag har läst era inlägg sedan många veckor sedan och nu då det pratas en del om Dalby måste jag nog slutligen vara med här! Jag ska nämligen också gifta mig i Dalby kyrka den 29 juli! Och så ska vi ha fest i bygdegården efteråt! Vilken dag ska ni gifta er, Telan?
God jul på er alla också!
helena_h, du skrev om Martinas catering. Vi tänkte beställa vår mat där. Har köpt mat där tidigare och det är himla gott och fräscht! Och så är det rätt så prisvärd som jag tycker. Mums mums!
Tänkte också önska alla en riktigt god jul och ett gott nytt år! AHHH, om drygt en vecka är det det år vi ska gifta oss! Men hörni brudar, koppla bort allt som har med bröllopsplanering att göra under julen. Det är ju en egen härlig högtid, och bara tre dagar sen kan vi fortsätta.
Kram på er alla!
Vad kul at det finns fler Dalby-brudar! Telan och hyperballad: hur kommer det sig att ni valt Dalby? Ska ni vigas av prästen som jobbar där? Är det någon av er som möjligtvis har bilder inifrån kyrkan som kan mailas?
hyperballad: jag har sett att bygdegården har priser utsatta på hemsidan men vet du om man måste betala fullpris även för dagen efter, om man vill städa då? Att man allts måste betala för två hela dygn?
God jul och gott nytt år till er alla Uppsala-brudar!