Uppsalabrudar 2006
Finns det en ny tråd för Uppsalabrudarna? Såg att den gamla blivit avstängd!
Finns det en ny tråd för Uppsalabrudarna? Såg att den gamla blivit avstängd!
Krizzy!
Eftersom vi inte ska ha någon bröllopsfest utan bara champagne, kaffe och tårta har vi valt att vara i Kaplansgården som ligger intill kyrkan. Var där och tittade och den var precis lagom stor för oss och våra 30-35 gäster. Hoppas, hoppas, hoppas att det blir fint väder för då kan man vara ute på baksidan på gräsmattan (som är fint inhägnad med häckar och buskar).
Vad har ni för fotograf? Kostnad? Vi kanske kan få mängdrabatt om vi slår ihop oss, han/hon ska ju ändå till kyrkan... *hehe*
Sanna Panna: Ligger inte kaplansgården vid gammla uppsala kyrka?? Eller finns det fler?.
Vi har anlitat Estetia som fotograf, hon kommer vara med oss från 13:00 tills vi sätter oss för middagen, Vet ej om det skulle bli så bra timing om det är två brudpar som ska fottas. Regnare det så ska vi vara vid botaniska.
Ha det gott så hörs vi..
Krizzy - det finns en annan Kaplansgård bredvid Danmarks kyrka också, inne på tomten vid prästgården.
Det var ett skämt med fotografen, tror inte att man kan fixa två par samtidigt...
Princess Leah: Ett jätte grattis!
Ååå grattis Princess Leah. Hoppas att allt går bra.
Jag blev glatt överaskad igår när jag märkte att min sambo har fyllt i vår kökskalender hur många dagar det är kvar till bröllopet. Trodde inte att han var så engagerad. VIsserligen ville jag att han skulle fixa fotograf, helst innan jul, men där har det inte blivit något gjort ännu.
Tack alla för era gratulationer!
Det är bara att hoppas att allt går bra nu!
Ja det är första barnet för oss... allt känns underbart förutom illamåendet!
Men nog om det, det här är ju ett bröllopsforum, får prata om blöjor och barnspyor på familjeliv istället!
Kram på er alla!
Princess Leah: Har du samma namn på familjeliv??
Hejsan hoppsan!!
Hur har ni det? Hoppas allt går bra i planerna. Här rullar det bara på. Insåg igår att det är exakt 6mån kvar nu!! Det går fort frammåt.
Ha det bäst
Hej hej!
Nu har vi äntligen fixat fotografen och bestämt oss hur mycket denna ska fotografera. Det finns så många olika alternativ.
Ska ni göra nått spännande till era blivande i morgon? Är lite tom på idéer. Min kommer hem i morgon från en kortare resa och vill gärna hitta på nått.
I går kväll lade jag inbjudningarna på brevlådan så de borde väl börja komma fram till folk på torsdag... Ska bli spännande att se vad folk säger.
I helgen var jag på sminkkursen på Make Up Store. Det var jätte kul och intressant att se hur de kan trolla med färger som man absolut inte trodde skulle fungera ihop men när slutresultatet blev jätte bra. Så nu är det väl bara att öva så att man klarar av att göra det själv också. Fast, jag tror inte att jag vågar mig på att sminka mig själv på själva bröllopsdagen