• msbine

MAJ 2006 tråd 3...

Då har de stängt ner vår gamla tråd, så här kommer en ny ;)
    Kram på er!

• Svar på tråden MAJ 2006 tråd 3...
  • mia_maj2006

Min kompis kom över med tårtfatet igår. Det är jättefint och i sex våningar! Nu blir det till att börja mäta hur stora de olika bottnarna ska vara och leta efter formar i den storleken. Sedan måste jag komma på hur jag ska stansa ut hålet i mitten på tårtan, pappa har ett "stålrör" som han använder när han gör prinsesstårtor, det kanske är av rätt storlek.

• Telan

Just det, kanske skulle tillägga att för oss innebär förlovning att man tänker gifta sig. Det är ju inte alla som ser det så heller. När vi bestämde oss för att förlova oss så bestämde vi även när bröllopet skulle vara, även om det blev ett par år framåt och dessutom flyttat ett år pga dotterns ankomst.

Jag tycker det är intressant att man ser så olika på saker och ting och inget är mer rätt än det andra. Bara mer rätt för just det paret.

• mia_maj2006

För mig innebar definitivt förlovningen att vi skulle gifta oss. När var och hur var dock vid tidpunkten höljt i dunkel även om min m2b sa igår till en kompis att Mia har nog planerat detta bröllop sen hon var 15...så är faktiskt inte fallet bara det senaste året
    Det enda som jag visste innan var att jag ville gifta mig på Skansen.

• FiaMia

Vi är förlovade 2 gånger...

På millenieskiftet förlovade vi oss på 12-slaget... Då ville vi bara visa att vi hörde ihop, men vi hade inga planer på att gifta oss!
    Sedan den 26:e augusti i år överraskade min m2b mig med ett frieri. Jag hade ingen aning om detta... Vi hade tagit ledigt från jobbet och tillsammans med ett annat par åkte vi till Halmstad för att shoppa lite på dagen, gå strandpromenad och sedan på kvällen gå ut och äta. Vi firade våran kommande 10-års dag som var den 1:a september i år!
    Efter middagen kom det plötsligt in en champagneflaska... Jag fick då för mig att det var det andra paret som skulle förlova sig så jag säger utan att tänka mig för att vad roligt ska ni förlova er!! Men sedan händer ingenting på en hel evighet känns det som... Sedan helt plötsligt är det min sambo som höjer glaset och skålar för våra bästa vänner (jag tror fortfarande att det är dom som ska förlova sig...), men sedan fortsätter han med att säga hur mycket han älskar mig och att vi snart spenderat tio år tillsammans och sedan kommer de stora orden "vill du gifta dig med mig?" och fram kommer familjeringen jag berättat om tidigare...
    Sedan när jag lugnat ner mig lite (kommer inte ihåg så mycket precis efter frieriet... var helt vimmelkantig.. kom inte ens ihåg att jag svarat ja, men det fick jag reda på senare att det hade jag visst gjort...) då berättade han även att han frågat min mamma om min hand... Då kunde jag inte hålla tillbaka tårarna längre...

• Lapinette

Även för mig så var frieriet absolut en del på vägen mot giftemålet. Min blivande friade till mig den 20 maj 2005 på en jättefin restaurang utanför Cannes. Det är dagen efter min födelsedag och vår 3 års dag så när efterrätten kom och ett glas champagne frågade han om jag ville ha min födelsedagspresent. Upp på bordet kom en liten röd ask. Jag blev supernervös för då förstod jag vad som skulle hända!!! Han frågade då om jag ville bli hans fru och självfallet ville jag det! Det var helt underbart så mycket känslor som bubblade omkring i kroppen. Vi ville bara vara ensamma så vi betalade snabbt och gick!

• Lapinette

P.S. Det är därför som vi gifter oss den 20 maj 2006. Vi bestämde på en gång att vi skulle gifta oss om precis ett år.

• Lapinette

Vad mer...jo, var och provade klänningar i fredags men min mamma. Faktum är att affären hade den klänningen som jag har suttit och tittat på de senaste veckorna. Den hängde fortfarande i deras källare men tjejen tog upp den åt mig. Så jag var den första som provade den.

När jag ändå var där så tänkte jag...varför inte prova något som jag absolut inte hade tänkt att ha. Pekade på en klänning helt i spets (lång, smal, med pärlbroderier) och shit, shit, shit...den satt så himla bra! Så nu verkar det som om det blir en långsmal, klänning i spets, med släp och ett band kring midjan som hänger hela vägen ut på släpet! Otroligt vad jag har ändrat mig under detta halvår...från princess, till lite halvprincess till nu något mera avsmalnat och elegant.

• mia_maj2006

Lapinette: Din m2b var väldigt förutseende när han bestämde datum att fria eftersom den 20 maj nästa år är en lördag. Det hade varit värre att försöka planera ett bröllop på en måndag

• Lapinette

mia_maj2006 - han hade tur! Han hade nog helst velat fria på min födelsedag/vår 3 års dag men då var jag fortfarande i Stockholm. Åkte ned till Cannes en fredag, den 20 maj, och eftersom det inte är skottår så är det ju på en lördag i år.

• FiaMia

Jag var på bröllop i lördags!!
    Jättefint och helt underbart! En utomhusvigsel vid en sjö när solen precis gick ner bakom grantopparna...
    Fastän man tänker innan att nu ska man inte tänka på vårt eget bröllop under hela dagen så är man där med tankarna ändå... En typisk sak var att den sista sången de hade i sitt festprogram har vi tänkt ha med i vårat också... Ballongvisan, där man blåser upp var sin ballong och sedan sticker alla hål på dom samtidigt! Men, men vi kanske kan ha med den ändå! Tycker att den är så festlig!

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 3...