• msbine

MAJ 2006 tråd 3...

Då har de stängt ner vår gamla tråd, så här kommer en ny ;)
    Kram på er!

• Svar på tråden MAJ 2006 tråd 3...
  • Lapinette

msbine - håller tummarna för att du får behålla ditt jobb! Har faktiskt själv (peppar, peppar) varit i den situationen (arbetslös) men har en väninna som precis dagarna innan jul fick höra att alla innersäljare (vilket hon är) i Europa ska få gå. Hon har gjort ett kanonjobb och stortrivs så hennes värld rasade samman precis lagom till alla helger.

Själv har jag drömt brudklänning i natt igen. Kommer inte ihåg om jag skrev igår att jag hade hittat spets som kostar 1 100 kr/metern. Igår var min mor runt till olika tygaffärer och tittade. På bordet hemma hade hon lagt fram ett förslag för 69 kr/metern. Kan säga att det inte alls var samma sak!!! Hon tänker pengar och jag tänker utseende. Visst håller jag med om att 1 100 kr är dyrt och totalt skulle då klänningen gå på cirka 5 500 kr men skulle jag köpa en skulle den gå på från 10.000 kronor och uppåt.

• FiaMia

msbine: Hoppas att det ordnar sig på jobbfronten... Vet själv hur det känns, usch å fy, inte kul!

Vi har valt en god vän till toastmaster. Han har aldrig varit det tidigare och vet kanske inte riktigt vad det innebär, så vi hade inte tänkt att lägga alltför mycket på honom. Ska bjuda in honom på en middag framöver där vi ska gå igenom lite bröllopsplanering!
    Vi hade tänkt att han ska hålla i trådarna vid middagen, styra upp talen så de passar med maten och hålla i allsången. Sedan hoppas jag att det kan bli någon som överraskar med bus, men det återstår att se.
    Hade tänkt att våra värdpar (våra föräldrar) ska hälsa alla välkomna vid kyrkan, dela ut vigselprogrammet och efteråt strutar med rosenblad. De ska även stå och ta emot alla när de anländer till festen och hjälpa till så att gästerna hittar sina bordsplatser.

• mia_maj2006

Jag har haft semester i 2 veckor (börjar igen på måndag) och har tagit semester från datorn också. Bröllopsplanerna har fått ligga nere helt under jul och nyår förutom på ett plan...vikten. Jag har 10 kg som jag vill gå ner till vigseln. Har inte alls tagit tag i det som jag borde under hösten och nu är det mindre än 5 månader kvar. Drömmen är att gå ner 2 kg i månaden så nu är det totaldisciplin som gäller.

• mia_maj2006

När det gäller toastmaster så har jag försökt att göra så att de som ska vara toastmasters har så lite som möjligt att göra utan att det blir rörigt för gästerna så deras uppgifter kommer att vara:
    * Hälsa välkomna till festen
    * Hålla ordning på vem som ska hålla tal och när
    * Hålla i sången

Resten som skulle kunna vara toastmasterns jobb har jag lagt på andra personer:
    * Våra mammor hälsar välkommen på Skansen
    * Två kompisar delar ut program och såpbubblor samt visar folk tillrätta inför vigseln.
    * En kompis är vägvisare från Skansen till festlokalen.
    * M2bs syster är ansvarig för kommunikationen med köket om det behövs (vi har buffé).

Jag tror att det kommer att bli bra.

• pirr i magen

msbine:hoppas att du får ha kvar ditt jobb. Det är så jobbigt å inte veta ...hade det så från semestern till i november. Jag skulle egentligen fått kicken från nyår men- har alltid tur så en gubbe fick för sej att gå i förtidspension nu så jag klarar mej. Åh vad jag hoppas för dej !!

• pirr i magen

Har mailat all info som finns om bröllpet till min lillasyster. Hon är pysslig å älskar att ordna å fixa kalas. Hon har ju fått i uppdrag att vara med å göra dukningen å hålla kontakt med tanterna som har hembygdsparken så buffé å tårta blir som det ska. Hon är så sugen på att fixa å vill veta allt om färger å material å sånt. Jättekul att hon tycker det är så roligt ! Ska prova klänning den 16:e !! M2b provar sitt i samma butik å våra mammor å syrran ska va me å granska. Oh man blir ju helt uppspelt när man bokar sånt å så kul när dom i butiken är vänligast i världen !!

• FiaMia

I dag ska jag å min tärna åka och kika på klänning till henne! Ska bli jättekul! Hoppas att vi hittar något!! Ska åka till Stjernboden som ligger en bit utanför Bollebygd. Har hört att dom ska ha bra priser och ett stort utbud!

Är ni lediga nåt i helgen då? Själv är jag ledig fre-sön och halva dagen idag, ska bli så härligt!

• FiaMia

mia_maj2006: Själv har jag också några kilon att gå ner innan bröllopet! Gick ner lite innan jul, men dom har jag ju gått upp igen så jag har väl ca 5 kg kvar!
    Så nu är det disciplin som gäller... å träning!
    Jag ska snart fota min morgongåva också så då vill man ju ha hunnit gå ner lite i alla fall!
    Att gå ner 10 kg klarar du! Jag var med i Vikt Väktarna tidigare och då gick jag ner 0,5 - 1 kg varje vecka, men då var det verkligen stenhårt. Unnade mig inte något! Det känns ju lättare nu när man verkligen har något man ska gå ner till, det får upp motivationen!

• mia_maj2006

FiaMia: Tack för att du tror på mig, jag har också gått ner med viktväktarna tidigare så nu är det bara deras kokböcker som gäller + att jag inte ska äta godis, kakor, glass osv utom på speciella tillfällen. Jag går minst 12000 steg om dagen och nu ska jag även lägga till 1 timme på träningscykeln minst 3 ggr i veckan + lite styrketräning. Hoppas att det räcker. 5 kg måste jag bara ner, jag vill inte att min dubbelhaka ska vara det enda jag tänker på när jag ser korten från mitt bröllop.

• FiaMia

mia_maj2006: Det är klart att du klarar i alla fall minst 5 kg. Vi får peppa varandra här framöver!
    Jag känner som du, vill inte ha någonting som man kommer gå och störa sig på och känna sig obekväm med när man får på bröllopsklänningen. Själv har jag fått för mig att jag har jättestora överarmar... fastän alla säger att det inte är så, men har man fått en sån noja så spelar det ingen roll vad andra tycker...! Det blir många armhävningar framöver för min del!

Nu är det dags för mig att packa ihop å gå hem, Underbart!
    Trevlig helg på Er!

• lillabunny

FiaMia: Är också ledig fre-sön + halva dagen idag. Skönt med lite långledigt! :)

Ska iväg och prova klänningen igen på lördag. Förhoppningsvis ska alla delar falla på plats då... :)

• Lapinette

Antar att jag kommer vara ensam på denna tråd idag om alla är lediga? Själv var jag hemma i Stockholm igår och plastade in min lägenhet (de börjar med stambyte på måndag). Sen drog jag ned till Cannes. Ska stanna här i 2,5 vecka.

Jag tror att denna tråd stängs ned idag (3 månaders regeln) så jag öppnar upp en ny imorgon. Glöm inte att leta!

• lillabunny

Jag är här Lapinette, men du kanske har gått hem för dagen!?!? Tog mig ledigt idag, nice med tredagarsledigt...

• lillabunny

Ska leta efter fortsättningsstråden imorgon!

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 3...