• msbine

MAJ 2006 tråd 3...

Då har de stängt ner vår gamla tråd, så här kommer en ny ;)
    Kram på er!

• Svar på tråden MAJ 2006 tråd 3...
  • Telan

FiaMia: Ja, sånna regler har jag också funderat på och sett bra förslag på här på BT.

Lapinette: Man kanske skulle kunna ge dem lite frågor angående er som de ska svara på. Det kan vara frågor som ni vet att de olika gästerna har koll på så för att kunna svara på allt måste de samarbeta.

Jag var på en fest nyligen där värdinnan hade bjudit en massa folk som inte kände varann alls. Hon hade gjort en liten tipspromenad där varje gäst fick en "egen" fråga så att säga. Frågan kunde handla om tex hur gästen och värdinnan lärt känna varann, något de upplevt ihop, saker de brukar göra tillsammans eller liknande. Det gav en hel del intressanta samtal eftersom frågorna ofta handlade om lite roliga saker som hänt eller sagts. Samtidigt fick man lite bättre koll på gästerna, inte bara presenterade med ett namn man snabbt glömmer.

• mia_maj2006

Lapinette: Jag kom på ett förslag men en så länge har jag bara hittat ett ord borde vara flera.
    Ord som ser likadana ut men betyder olika saker på olika språk t ex
    "På franska kan man studsa mig, på svenska är jag cool och på engelska kan man dansa på mig"
    Ska fundera på om jag kommer på flera för det är inte kul med bara ett ord.

• Telan

Man skulle kanske kunna göra nån variant på detta på bröllopet. Då blir ju gästerna involverade på ett annat sätt och allt behöver inte handla om Bara brudparet.

• Lapinette

mia_maj2006 - vad är svaret? Vad är det man dansar på i England och studsar i Frankrike? A-ha....tror jag har det - ball!!! Hi, hi, den var ju skoj! Frågan är bara hur man kommer på fler sådana.

Annars så funderade jag på om varje bord skulle få ett uppdrag. Kanske hitta på en sång som de får klura på under middagen eller liknande.

• msbine

mia_maj2006: Jag kanske e lite trögtänkt så här på eftermiddagen, men vad är svaret?

• mia_maj2006

msbine: Lapinette hade rätt svar "ball".

Men som sagt är det svårt att komma på fler...

• Lapinette

mia_maj2006 - jag väntar på fler!

Jag träffade en fd kollega igår som ska gifta sig i januari 2007 (hon plus hennes blivande pluggar fortfarande). Det var jätteskoj att sitta och prata och visa henne bilder på klänningarna jag har provat. Skönt med en "neutral" person för till gästerna vill man ju inte säga allt...även om en del saker ändå slinker ur en.

Nu är det mindre än 5 månader kvar...

• mia_maj2006

OK, jag kom på en till kanske lite klurigare...

"På svenska placerar man i dåtid, på engelska är det en ton och på franska gör det något bestämt"

• mia_maj2006

Man kanske kan modifiera orden lite för att det ska passa:

"På franska är jag gyllene, på engelska ett val, lägg till ett k på svenska och du får kraft"

"På svenska är jag inte glad, på franska är jag på, lägg till ett e på engelska så säger jag OK"

"På svenska en fågel, på engelska vi lägger till, lägg till qu på franska så frågar vi om tid"

Det här var ju riktigt roligt

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 3...