• msbine

MAJ 2006 tråd 3...

Då har de stängt ner vår gamla tråd, så här kommer en ny ;)
    Kram på er!

• Svar på tråden MAJ 2006 tråd 3...
  • Telan

Lapinette: Bra med lite tips!! Tackar!

• Lapinette

Telan - det är ju utmärkta tider att prova champagne nu (nyår)! Så prova t ex Pol Roger (finns i vit förpackning) så får ni se om ni tycker om den.

Själv är jag tillbaka efter ett julbord...mycket gott men ack så tung och trött jag känner mig nu.

• FiaMia

Lapinette: Vet precis hur du känner dig... Vi åt jultallrik här på jobbet igår och efteråt var man inte direkt pigg på att sätta sig och fortsätta arbeta

Var inne hos guldsmeden i förra veckan. Hon ska räkna på lite prisuppgifter med olika stenar och med mitt guld. Har ju en del som jag ärvt som man lika gärna kan använda istället för att ha det i byrålådan. Har även en ring med 7 diamanter som jag tänkt återanvända och sätta stenarna i min 2:a förlovningsring. Har ju två idag och den i mitten skulle bli lite mer bling bling med några diamanter.. Lite svårt att förklara, men ni som läst tidigare inlägg har jag nog förklarat för det där med 2 förlovningsringar...!
    Har nog bestämt mig för en vigselring i vitguld nu också... (tror jag )

• FiaMia

Snurrigt det blev det där med ringarna... Det ska vara: Jag har två idag och den som nu är längst ut (och som sedan kommer att vara i mitten när vigselringen kommer på plats) skulle bli lite mer bling bling med några diamanter...

• lillabunny

Telan: Vi kommer att ha chokladbotten och med antingen hallon eller passionfromage ovanpå. Ev kommer där att vara ett tunt lager vit choklad överst för att få en vit tårta... Usch, det är supersvårt... Vi har bestämt oss för att avvakta med beslutet ytterligare ett tag...

• mia_maj2006

lillabunny: Jag vet att det inte var menat som ett tips till mig men att toppa tårtan med vit choklad för att få den vit var ett jättebra tips. Jag hade tänkt toppa den med mörk choklad men vit är ju faktiskt mycket bättre i vårt färgtema

• lillabunny

mia_maj2006... det var ju bra att du fick tips på köpet! :) Det var konditorna förslag. Det är enligt honom "modernt" nu att ha vita cleana tårtor och kanske ha nån levande blomma ovanpå som dekoration. Har beslutat oss för att avvakta vårt tårtbeslut tills brudbuketten är soikad. För att se vad som kan passa bra till. Enda skillnaden med vitt chokladtäcke är visst att det blir en liten aning sötare.

• msbine

Har jag aldrig tänkt på att man kan har vit choklad som täcke övers :) Jaja, barje dag lär man sig något nytt!

• mia_maj2006

Min kompis skickade precis ett recept på en tårta med hallon och chokladmousse så den blir det på nästa tårtbaksförsök. Med vitt chokladtäcke

• FiaMia

Man blir ju supersugen på tårta när man läser alla inlägg om detta här!! Mums!

mia_maj2006: Hallon och chokladmousse låter helt underbart!! Du måste visa oss hur resultatet blev!

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 3...