MAJ 2006 tråd 3...
Då har de stängt ner vår gamla tråd, så här kommer en ny ;)
Kram på er!
Då har de stängt ner vår gamla tråd, så här kommer en ny ;)
Kram på er!
Ingen aning hur det SKA vara... Men jag vill gå in sist i alla fall... Mer spännande så Så först får vår brudnäbb gå (4 år) och sedan kommer min tärna, sedan är det min tur... Vill att brudnäbben strör rosenblad på gången, men får se om hon vill det. Har inte frågat henne än!
I går satte vi oss och gick igenom gästlistan en sista gång. Drog ner antalet gäster lite drastiskt kanske, men vi tänkte som så; varför ska vi bjuda släktingar som vi inte träffar och som knappt hejar när man springer på dem på stan??! Därför bestämde vi oss för att plocka bort några sådana från listan, oavsett hur pratet kommer att bli efteråt... Det är vår dag och då får vi bestämma...!
FiaMia - helt rätt! Ni får bjuda precis vilka ni vill. Gällande vilka i familjen vi skulle bjuda var solklar från början...utom min morbror (och gudfar) som jag totalt glömde! Han tillhör den där som aldrig hör av sig eller brytt sig men min mamma ville att han skulle få komma så två mer eller mindre.
Det där med rosenblad är fint men jag tror man bör höra med kyrkan. Vissa gillar nog inte att behöva sopa gången mellan vigslarna. Känns som evighetslång väntan på att få höra vem som blir vår präst (januari). Sen ska man ju börja med den biten (vigseln).
Vi har med kortat ner inbjudningslistan, e nere på 50 pers nu vilket känns mer lagom både ekonomiskt och vilka vi vill ha där. Precis som du Fiamia, så undrade vi med varför vi skulle bjuda en massa människor vi inte umgås med eller har sett på flera år. Det är ju trots allt vår dag och vi bestämmer vem vi vill dela den med :)
msbine... Det var så vi med kände då vi gifter oss inför närmaste familjen i stället för att ha 50 gäster... Tror att ni gör helt rätt i ert val! :)
Jag försöker också få ned min lista men det är vänner som aldrig hör av sig som ryker...3-4 par ligger i riskzonen. Om någon hör av sig innan inbjudningarna går ut så för jag över dem på listan igen!
Nu har jag läst ikapp mig, har inte jobbat idag utan varit med min dotter på sjukhuset på kontroll.
Min dotter ska vara tärna men hon kommer bara vara två år så hon får hålla vittnena i handen när hon går in. De går efter oss tror jag. Skulle min dotter vilja springa först så får hon det hon kommer att vara för liten för att kunna ge några order
mia_maj2006 - det är nästan detsamma med vår lilla "ringbärare". Hon fyller 3 i juli och hon får göra lite som hon vill. Gå med den andra brudnäbben eller sitta med mamma och pappa. När de är så små kan man ju knappast försöka tvinga dem.
Vad gäller gästlistan så är frågan för oss mer om vi ska bjuda med barn eller inte, eller vems barn som får komma eller inte. Det tycker jag är jättesvårt, speciellt när "barnen" är allt från nästan nyfödda till att vara runt tjugofem år, barn till syskon, släktingar eller vänner. Vart drar man gränsen?? Vår egen dotter som kommer att vara lite över två år kommer ju att vara med. Antalet vuxna gäster ligger runt 60 i dagsläget.
Vår dotter ska också vara brudnädd men vi får väl se hur hon vill gå in i kyrkan, med kanske tärnan och bestman eller sitta med mormor. Jag säger som mia_maj2006, svårt att ge henne några förhållningsorder så hon får göra som hon vill (inom vissa gränser såklart).
Hej alla majbrudar!
Lite vila i planerandet eller bara inte tid att vara inne på BT? Själv så åker jag snart (söndag) åter till Stockholm och då kommer jag inte vara här lika mycket (tillhör en av de få som inte har uppkoppling hemma). Men bröllopsplanerna ligger ju inte nere för det fast å andra sidan ...det är 3 julbord och en massa julklappar som ska införskaffas så man har nog en massa annat för sig de närmaste veckorna.
Jag var på årets första julbord igår så man är lite däst och trött idag... Men kul var det och alldeles för gott.