• msbine

MAJ 2006 tråd 3...

Då har de stängt ner vår gamla tråd, så här kommer en ny ;)
    Kram på er!

• Svar på tråden MAJ 2006 tråd 3...
  • Lapinette

FiaMia - då antar jag att Joe Labero showen är helt ok för mig som inte har sett honom live tidigare. Men trist att han kör samma sak igen!

Go-cart är jag en mästare på! Hade det när en av mina väninnor gifte sig. Min idé då jag hade testat det med jobbet tidigare. Så din blivandes syster ska gifta sig snart. Vad spännande! Hoppas du kan slappna av och njuta av deras bröllop och inte sitta där och tänka...så ska vi inte göra eller det där var en bra idé.

Förstår tanken med att det är skönt att lägga allt på samma ställe för att slippa trixa och fixa. Vi gör så! Orkar inte fundera på allt som tillkommer när man lägger festen utanför en restaurang. Dessutom är lokalen på vår restaurang överlägset den vackraste men kan finna i Mariefred.

Har nu pratat med Fritidsresor om vår bröllopsresa och damen rekommenderade det hotellet som är min favorit. Bara jag får tag på min blivande och han säger ok så går jag in och bokar! Häääärlig!!!!

• Lapinette

lillabunny - tälta är inte riktigt vår grej...men visst vandra i bergen här ovanför Cannes och sova över vore något. Men mer en grej vi gör över en helg. Vill göra något speciellt efter bröllopet. Dock inte för långt bort då det bara blir en vecka. Sen hoppas vi att åka längre bort till hösten. Sommaren får vi hålla oss i Cannes/Stockholm.

Åter igen lillabunny, jättebra idé med att ge ert bröllop (utan att de vet om det) i julklapp!

• lillabunny

Låter vettigt! Skulle också vilja åka iväg en vecka på bröllopsresa, får se om budgeten tillåter det... Är inte heller någon tältmänniska! Fy, kallt och vått!

• FiaMia

Lapinette: Risken är nog stor att man sitter och tänker så tror jag... Fastän man bestämt sig för att inte göra det!

Jag har blivit utsedd ljusansvarig så jag har en massa idéer... De ska gifta sig utomhus om vädret tillåter och det är vid en sjö så jag ska köpa flytljus. Ska även frysa hinkar med vatten och göra ljuslyktor i is. Har också läst om att man kan kan såga som ett kryss i en stubbe och hälla i tändvätska. Sedan när man tänder på så blir det som en glödande stubbe som brinner inifrån (om någon förstår hur jag menar ). Ska testa att göra en sån i helgen och se om det funkar!
    Kul när man får ett uppdrag, får hitta på något hon kan hjälpa mig med sedan på vårt bröllop!

• Lapinette

FiaMia - låter himla vackert med ljus! Själv har jag inte gett någon något uppdrag än. Är lite av ett kontrollfreak och överlåter inte gärna något på någon. Men min mor ska få bli ansvarig för blommorna och dekorationerna av rummet på bröllopsdagen för jag kommmer omöjligt att hinna.

lillabunny - tror man behöver komma iväg (oavsett vart) efter bröllopet. Få vila upp sig, förstå att man är man och hustru samt smälta alla intryck man fick under sin bröllopsdag.

• mia_maj2006

Själva bröllopsdagen ska jag se till att jag har delegerat ut allt ansvar men fram till dess blir det nog jag som gör det mesta. Men jag ska se till att sprida på sakerna så att alla gör varsin liten grej istället för att behöva hålla reda på en massa saker. Typ någon ser till att gästerna står på ett bra sätt på vigselplatsen (eftersom det kommer att bli trångt lär det behövas en organisatör), någon som delar ut program, någon ser till att gästerna kommer till festlokalen och varken för tidigt eller för sent, någon som har till ansvar att de till att det alltid finns vin och vatten tillräckligt osv.

• Lapinette

Jag kommer nog att lassa allt på våra närmaste familjemedlemmar men då själva middagen sker på restaurang så är det ju inte så himla mycket. Som sagt, att hämta blommorna och fixa själva lokalen med bordsplacering etc lägger jag på min mor och hennes syster OM det inte är så att vi får tillgång till lokalen redan på fredagen för då åker jag ut och fixar det som kan fixas.

Hälsa alla välkomna utanför kyrkan och ge vigselprogam tror jag nog att våra respektive mödrar kan ta hand om. Sen är det toastmasteriet och att hälsa välkomna (brudskålen) överlåter vi på våra bröder.

Är det något mer man ska tänka på?

• Lapinette

Jag igen! Ville bara säga att nu har vi bokat vår lilla bröllopsresa! Det blir en vecka till Sorrento (nedanför Napoli)på ett 4 stjärnigt hotel med balkong och underbar utsikt över havet. Och ni brudar som fyller den 27:e jag ska tänka på er när jag sitter där och njuter av utsikten. Vi åker måndagen den 22 maj.

• Telan

Oj, vad ni har hunnit skriva mycket. Det blir en del att läsa ikapp när man inte varit inne på sidan på några dar.

Vi har haft besök av släktingar i helgen och jag misstänker tyvärr att de råkat se nått papper eller så som antyder att vi ska gifta oss. Jag som trodde att jag plockat bort allt sånt. Men en av dem sa nån kommentar till min blivande med bröllopsanknytning och varför skulle hon säga så om de inte misstänkt nått. Nåja, jag tror inte att de säger nått till övriga familjen ändå så jag hoppas det blir en överraskning för de flesta iallafall.

Jag är också lite av ett kontrollfreak, mer än jag själv trodde har jag märkt nu under bröllopsplaneringen. Jag vill gärna ha koll på allt så jag kan vara säker på att det blir som jag vill ha det. Min blivande har inga problem med det så länge han får vara med och tycka. Ett par saker har han dock fått ha hand om och jag får inte ens veta vad det är han hittat på. Det gäller bröllopsnatten och vår lilla bröllopsweekend helgen efter bröllopet. Spännande!! Jag är så nyfiken!!

• Telan

Lapinette: Sorrento låter underbart! Vi har alltid velat åka dit men det har inte blivit av. Känns som ett perfekt resmål för bröllopsresa.

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 3...