• msbine

MAJ 2006 tråd 3...

Då har de stängt ner vår gamla tråd, så här kommer en ny ;)
    Kram på er!

• Svar på tråden MAJ 2006 tråd 3...
  • Telan

*s* Sorry, Inte MaTfly, MaYfly menade jag såklart.

• Lapinette

Absolut! Det har hittills aldrig blivit någon smustkastning här inne bland majbrudarna. Ändå har tråden snart legat uppe i 9 månader.

Mayfly - så du håller på och syr upp din klänning. Vad spännande! Min mor ska sy min klänning men vi har inte börjat med den än utan ska kolla tyger i december när jag respektive min mor är hemma (Stockholm). Jag sitter ju på distans och jobbar halva tiden och hon är på semester i Australien (den lyllosen).

FiaMia - vi diskuterade klänningar här på tråden för någon vecka sedan så om du orkar läsa bakåt får du se vilka klänningar tjejerna har köpt. Jättefina!

Vi har också det mesta fixat men det som står på tur just nu är att boka bröllosresan (den kortare), träffa fotografen, köpa tyget till klänningen och boka solist till kyrkan (en bekant).

• Lapinette

Mayfly - vi skriver namn överst på varje respektive inbjudning och är det bara en vi bjuder i det hushållet så står det bara ett namn. Så antingen Fredrik & Jenny... eller bara Jenny. Har han inget stadigt förhållande så bjuder ni bara honom. Om han vill ta med sig någon så lär han ju tala om det. Eller?

• FiaMia

Mayfly: Den va jättefin, enkel och snygg!

Lapinette: Jo, jag va med å startade diskutionen om klänningar för ett tag sedan, då jag köpt min klänning! Inte lätt att hålla reda på alla nu när vi är så många Men jag var mer nyfiken på alla nya som tillkommit på tråden om de bestämt/köpt klänning än, det va därför jag tog upp ämnet igen

• Mayfly

Tack FiaMia! Vad kul att du tycker det! Den lite enklare stilen är just vad jag var ute efter. Hoppas nu bara att sömmerskan lyckas få till en som ser ut precis så där..

Skulle du ha en KiK-klänning? Eller var det en Nixa? Har läst lite här i tråden.

• FiaMia

Mayfly: En Nixa blev det tillslut. Har inte hittat en bild på exakt den, men den är väldigt lik modell 407 (om du vill kika så finns bild på den på www.nixa.se, gå in under brudklänningar med släp, första sidan längst ner till höger ). Det som skiljer är att på min är det broderier längst ner på klänningen också, som går som ett band runt hela.
    Detta var inte alls en sån klänning som jag tänkt mig från början. Hade tänk mig en mycket enklare variant, men när jag sedan provade den för skojs skull så var det bara DEN
    Ska iväg och hämta den på lördag, hihi vad spännande!! Hade tänkt att hänga den hos min kära mor fram till bröllopet så att inte min blivande råkar få syn på den... Han ska minsann inte få se den innan jag har på mig den i kyrkan!!

Nu gott folk ska jag packa ihop här (sitter på jobbet) ska hem och göra iordning mig för årets första julbord! Ska med min blivande och hans firma till Göteborg på Joe Labero!

Har en känsla att det blir mycket att läsa ikapp på måndag nu när vi är så många!
    Trevlig helg på er!!

• Mayfly

FiaMia: Vad jättefin den var! Och vad kul att du hittade en som du egentligen inte tänkt dig! Det är roligt att överraska sig själv. :) Spännande att du får den så snart.

Ha så trevligt med Joe Labero! :)

• Lapinette

Mayfly - annorlunda, enkel och vacker....din klänning alltså! Jag ska också ha en ganska enkel klänning men har inte helt och fullt bestämt mig hur den ska se ut. Ska dock ha kjolen (ser ut som du också har den) i chiffong. Dock större kjol än din och med släp. Det är en ganska så pampig kyrka vi gifter oss i så jag vill inte vara för "liten". Annars så vet jag att min blivande skulle bli överlycklig om jag kom i ett åtsmitande fodral!

FiaMia - ha så skoj och se till att inte bli borttrollad! Vi ska på Joe Laberos show i Stockholm med jobbet om ett par veckor. Du får berätta om den var bra!

• Lapinette

Här är en klänning som jag tycker är vacker. Kjolen ska vara i chiffong och gärna hänga upp lite med några blommor. Toppen vet jag dock inte om den ska se ut så här eller fortsätta i chiffong som draperas.

www.sinceritybridal.com/eu_en/collection.php&totlines=90&disc=
    Klänning 3156

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 3...