MAJ 2006 tråd 3...
Då har de stängt ner vår gamla tråd, så här kommer en ny ;)
Kram på er!
Då har de stängt ner vår gamla tråd, så här kommer en ny ;)
Kram på er!
fine - vart i Stockholm blir bröllopet? Bara lite nyfiken då det hittills inte varit så många Stockholmsbrudar här på majtråden förutom mig och mia_maj2006.
Jisses va många vi har blivit, speciellt den 27:e. Men fortfarande ingen den 13:e.
Vi kommer också att lägga med ett infoblad med inbjudan. Där tar vi med info om boende, transport, barn, att det är betalbar efter middagen mm samt namn och nummer till toastmaster, tärna, bestman och föräldrar.
Våra gäster kommer osa till mig (jag är ett kotrollfreak, så gästlistan måste jag ha koll på själv, litar inte på att nån anna klarar av att bockaav de som kommer ) och vi skriver på inbjudan att alla frågor hänvisar vi till vår toastmadame, samt skriver i inbjudan att alla tal ska i förväg anmälas till henne med. Har nämligen en liten lista på ett par personer som jag vet kommer att vilja hålla tal som definitivt INTE får lov att göra det.
Hej
Vi gifter oss i Götborg den 13 Maj, är vi de enda???? Det blir en liten tillställning med bara närmsta familjen. Har ni stora bröllop allihop..
Emmie
msbine: Hur löser ni det då? Säger ni bara till dem att tyvärr det går inte, eller?
Emmie75: Grattis till att vara unika!! Hittills verkar ni vara ensamma om det datumet.
Telan: Det är en person speciellt som inte får lov att hålla tal, och det är hon mer än väl medveten om. Dock vet jag att hon kommer att försöka ändå. Henne hade jag helst inte haft på mitt bröllop (hon är en riktigt falsk manipulativ wannabe-a-bitch om man försöker beskriva henne snällt) , men hon är en av min m2bs närmsta vänners flickvän/blivande fru, så det går liksom inte att ta bort henne från gästlistan....
msbine: Det går ju alltid att säga: "Oj, nu tog visst tiden slut. Va synd att vi inte hann med det sista talet." Att "råka glömma" är bra att ta till emellanåt.
Telan: Det hade ju varit en idé
Men jag har informerat henne om att hon inte får hålla tal, men hennes svar var bara att det bestämde toastmastern (fast de e mitt bröllop???) om hon fick hålla tal eller ej. SÅ jag har sagt till toastmadame att hon inte under några omständigheter får hålla tal :)
Telan: Vi har ungefär samma info i vårt infoblad! Skönt att höra att fler har betalbar efter middagen!