MAJ 2006 tråd 3...
Då har de stängt ner vår gamla tråd, så här kommer en ny ;)
Kram på er!
Då har de stängt ner vår gamla tråd, så här kommer en ny ;)
Kram på er!
Jag hade också tänkt en gammelrosa ros i corsagen till min m2b. Han ska sedan ha en grå väst och grå... vad det nu heter...?? Ser ut som en slips fast "bylsigare"...??! Någon som vet vad jag menar och vad det i så fall heter?
Lapinette: Jag har inte heller tänkt på om klänning, bukett och så passar ihop, men väljer man sånt man själv tycker är fint så blir det nog ett fint resultat i slutändan också tror jag!
Det blir säkert fint i slutänden men ibland är det ju så att vissa klänningar kräver modernare buketter eller tvärtom. Plastrong tror jag att den bylsiga slipsen heter. Min blivande ska ha något liknande. Har dock inte provat ut något än då de rekommenderade oss att komma i februari (nya färger och snitt).
Nu har jag mailat iväg min önskelista inför julen till alla som ska ha den. Det är nästan bara saker till bröllopet (förutom en ny bilbarnstol som vi önskat oss av mina föräldrar). Jag har önskat mig presentkort på IKEA till de vaser jag ska köpa till bröllopet, blomstercheckar, whiskey och Baileys som vi ska ha till avec, bröllopssåpbubblor och presentkort på bröllopsresan. Jag hoppas att jag verkligen får något av dessa och inte bara kontanter som jag fick på min födelsedag. Kontanter är självklart jättebra men det är svårare att stryka en speciell post i budgeten med kontanter. Jag tycker det är så skönt att veta att vissa saker redan är betalda.
Vi har ju också rosa med i vårt tema fastän min blivande inte gillar den färgen speciellt mycket. Så länge han slipper ha nått rosa på sig i klädväg är han nöjd. En rosa blomma i corsagen är ok.
mia-maj2006: Det är ju jättebra att kunna önska sig saker/pengar till bröllopet! Vi har ännu inte berättat för våra familjer att vi ska gifta oss så det blir lite svårt. Dessutom ger vi mest julklappar till barnen och bara nått symboliskt litet till de vuxna. Men jag hinner ju faktiskt fylla år efter att vi har berättat...
Lapinette: Tack för ordet! Min blivande har inte heller provat ut något än... Han väntar på att den nya kollektionen ska komma på tyger till kostymen. Han har bestämt sig för märket Tiger.
Själv hinner jag inte fylla år innan vi gifter oss... Fyller 26 tre dagar efter bröllopet så jag tror inte att vi kommer att fira så mycket... Blir nog bara de allra närmaste som kommer på lite fika!
Min blivande ska köpa sig en ny Hugo Boss kostym. Mitt enda krav är att han köper en svart kostym och att han har väst på bröllopet. Sedan bryr jag mig inte om det är en väst i samma färg som kostymen eller en ljus väst. Vi får väl se vad han hittar.
Och min kommer att hyra då kostym (just svart Hugo Boss) är något han använder i jobbet. Vill ju inte tänka på arbetet den dagen man gifter sig.
Själv fyller jag år dagen innan bröllopet så det blir lite svårt att önska sig något till bröllopet och till jul köper vi inga presenter till de vuxna ...säger vi! Mamma ger alltid något och jag brukar normalt ge något till henne och hennes sambo. I år får de en weekend till Cannes. Detta blir en jul och 70 års present (hon fyller den 4/1)samt tack för all hjälp inför bröllopet.
Har bokat ned dem hit i mars. Hennes sambo är fd slalomtränare och fyller år den dagen vi åker ned så jag tänkte att att han skulle få en dag på skidor samt en födelsedagsmiddag och min mor ska få välja en utflykt hon också. Ser fram emot att äntligen få visa dem hur vi bor!
Lapinette: Vi behöver i alla fall inte tänka på om vi ser ut som på jobbet på vår bröllopsdag
Din mamma blir säkert jätteglad över presenten. Var ska ni åka skidor? Isola 2000 eller något längre bort? Själva ska vi nog åka till Ramundberget i mars för att åka skidor, man får se till så man håller sig på benen så att man inte måste gifta sig på kryckor.
Åh, vad jag saknar att åka slalom! På grund av en knäskada har jag inte kunnat åka på nästan femton år. Jag får nöja mig med att åka på längden istället, men jag tycker att det är lika roligt. Till råga på allt så har jag och ett par kompisar fått för oss att vi ska åka tjejvasan nästa år. Jisses!
Hej majbrudar! Nu hoppar jag in här i er tråd, för jag är också en majbrud. :) Ni har säkert diskuterat det redan men kan jag få fråga ändå.. när ungefär tänker ni skicka ut inbjudningarna? Vi funderar på början av mars, är det för sent tror ni (gifter oss i slutet av maj)?