MAJ 2006 tråd 3...
Då har de stängt ner vår gamla tråd, så här kommer en ny ;)
Kram på er!
Då har de stängt ner vår gamla tråd, så här kommer en ny ;)
Kram på er!
Vi ska också skicka ut i mars, i början för folk som bor utomlands och i slutet för folk i Sverige. Vi kommer att sätta O.S.A. datum till den 30 april.
Men i vårt fall så vet 95% av gästerna redan nu om vårt bröllop och kan planera in det i almanackan. Är det hemligt fram tills inbjudningarna går ut bör man nog skicka ut i början på mars.
Måste bara däga att jag klarade målvikten igår, så nu e jag färdigbantad inför bröllopet! Har tagit ett år, men 17 kg lättare blev jag E jätteglad!
Kul för er alla att åka skidor, en annan som bor i skåne får nöja sig med barnbacken på vallåsen :)
Vi kommer att skicka ut inbjudningarna i början av februari och sista osa den 1 april. Där vi ska ha festen, de vill ha meny+exakt antal klar senast 1,5 månad innan festen så....
msbine: Grattis till målvikten! Är du med i Vikt Väktarna eller nåt sånt? Själv har jag tidigare varit med i VV och gick då ner 15 kg...
Vi kommer nog också att skicka ut inbjudningarna någon gång i mars!
msbine: Va duktig du varit! 17 kg är jättemycket. Själv har jag 10 kg kvar till min målvikt. Men nu har jag i alla fall hittat en motionsform som passar in i mitt liv som småbarnsmamma. Jag har skaffat en stegräknare och går minst 10000 steg om dagen. Denna vecka har det blivit 12000, 15000, 12000 ännu så länge.
Återigen grattis!!!!
Tack så mycket! Väger nu 60 kg, får inte lov att väga mindre enl bmi nu, så nu börjar försöken att hålla jämvikten. Å ja, jag e viktväktare :) Tycker att det är en metod som funkar för mig, men alla måste prova fram sin egen. Vad det gäller träning har jag bara gått en massa promenader och tränat pilates hemma (ja, den från tv-shop *S*), tycker att det funkar.
msbine - grattis! Superduktigt! Ja, det verkar många som vill komma i sin drömklänning på bröllopsdagen. Själv har jag fått stränga order om att inte gå ned inför bröllopet. Sånt kan man ju inte heller lova då jag vet att jag går ned när jag är stressad....men så länge jag mår bra lägger jag på hullet.... .
mia_maj2006 - visst är det Isola 2000 som gäller här! Brukar ta en sväng dit varje söndag januari till mars. Det finns även ett mycket trevligt ställe i Italien, Limone Piemonte som jag faktiskt uppskattar mer än Isola. www.isola2000.com/hiver/station.htm
Jag hoppas på att ta några svängar där också i vinter!
Mayfly - vi kommer nog att skicka ut våra inbjudningar i slutet på januari och ha osa den 1 april. Hälften av gästerna kommer från utlandet så vi vill vara ute i god tid (även om de flesta redan vet om bröllopet). Sen tycker jag det är skönt att veta i tid hur många vi blir och vilka man kan räkna med. Har läst här på BT om vissa som inte får några gäster till bröllopet...snacka om snopet om bar 20 anmäler sig! Då packar vi väskan och gifter oss på en Söderhavsö istället!
Oj, jag gillar verkligen att avsluta mina ämnen med . Hi, hi...inte alls meningen.
Välkommen till vår skara Mayfly!
Vi har som sagt inte talat om för någon om våra bröllopsplaner än. Närmaste familjen kommer att få veta under julen men alla andra får veta i samband med att de får inbjudningarna. Härav kommer vi att skicka ut dem relativt tidigt, jag vill helst få iväg dem i slutet på januari.
msbine: Grattis till målvikten!!
Starkt jobbat även ni andra som gått ner i vikt. Jag har också varit med i viktväktarna och gick då ner ca 13kg på ungefär 8mån. Men sen tappade jag motivationen och pga allmän stress på jobb- och hemfronten så tog jag en paus. Jag har iallafall inte gått upp sen jag slutade där men har väl eg ca fem kilo kvar.
Deras metod passade även mig men jag hade svårt att hitta en bra balans på pointsen pga att jag tränar så mycket. De tolv bonuspointsen räckte inte riktigt till så jag fick lägga till ytterligare några.
Tycker att det är skönt att ha osa två månader innan bröllopet, man ska ju hinna göra bordsplaceringen och vi kommer även att ha bordsplaceringen och presentation av gästerna med i festprogrammet, kan vara skönt att ha lite mer än en månad på sig att göra dem då jag ska göra hela festprogrammet från början till slut själv.