• msbine

MAJ 2006 tråd 3...

Då har de stängt ner vår gamla tråd, så här kommer en ny ;)
    Kram på er!

• Svar på tråden MAJ 2006 tråd 3...
  • Lapinette

msbine - grattis att du hittade DIN klänning på en gång! Ska in och titta på den.

• FiaMia

msbine: Jättefin klänning!! Vad roligt att du hittade just DEN! Vet precis hur man känner sig... Höll du dig inom din budget? Det gjorde inte jag när jag var iväg förra helgen... Blev något dyrare än vad jag tänkt mig, men då köpte jag ju inte bara klänning utan en massa "tillbehör" också

Vi har bokat festlokal nu också Äntligen har vi bestämt oss... Har velat lite fram och tillbaka ett tag! Men tillslut så bestämde vi oss för Grand Hotel i Borås. Har blivit jättebra bemötta där (till skillnad från det andra stället vi också haft kontakt med) och vi ska träffas lite längre fram och gå igenom upplägg på menyn m.m.

Var på IKEA igår, där handlade jag bl.a. små "glaspluttar" i frostat och genomskinligt glas att ha med i dukningen på bröllopsfesten.

Visst är det bra att man kan få skriva av sig sina bröllopsplaner och tankar här... Kan bli lite mycket för släkt å vänner att lyssna på annars kanske Har ju inte så mycket annat i huvudet nu för tiden än just bröllop

• Lapinette

FiaMia - så jag antar att ni står för dekorationerna men Grand hotel för dukar, porslin, glas och bestick. Så är det på vår restaurang. Har också funderat på små glasljusstakar för värmeljus men samtidigt så kommer det att vara så ljust i maj att jag inte vet om ljus är nödvändigt. Dessutom är lokalen vi har middagen i otroligt ljus med fönster utmed två väggar (utsikt över slottet och Mälaren ). Men det är vackert med ljus...kan ju alltid tända dem senare på kvällen. Eller hur hade ni tänkt er?

Förutom små limegröna ljustakar (som jag ännu inte har hittat) så blir det nog en bukett på varje bord (samma blommor som i brudbuketten) och sedan rosa rosenblad spridda på bordet. Vi ska ha runda bord och jag vill bara ha låga dekorationer så att folk ser varandra tvärs över bordet.

Min familj har fått stå ut med mitt bröllopssnack sen i maj! I Midsomras fick de rösta på vilken brudklänning jag skulle ha (jag trodde att jag skulle ha en som din msbine...men de tyckte inte dem)! De känner mig ju bäst och jag är nog ingen prinsessa...de ville ha något smalt och figurnära på mig...nu blir det nog något mitt emellan.

• msbine

Tror att det är viktigt att man hittar en klänning som man själv trivs i och som man känner igen sig i. Jag har alltid velat ha lite "princess modell", det är en modell som jag vet att jag ser bra ut i eftersom jag är ganska liten ovanför midjan men har höfter som en flodhäst :) En a-linje formad klänning sitter tajt på den delen av kroppen jag är nöjd med men döljer det som jag inte alls gillar :)

Kul att alla har kommit så långt i planeringarna nu :)

• Lapinette

msbine - ha, ha...tror inte du ser ut som en flodhäst (höfterna) men jag förstår vad du menar. Jag har provat klänningar med en väninna som normalt har 38-40 i storlek men i brudklänningar är det 36 som gäller då hon också är smal upptill men har lite bredare höfter. Hon var jätteglad över att hon slank ned i strl 36 och att höfterna inte syntes.

Själv funderar jag fortfarande på hur klänningen ska se ut. Kjolen/nederdelen är jag på det hela klar med (i huvudet) men toppen/överdelen är jag mer tveksam över. Har helt plötsligt blivit "vänligt inställd" till spets (som jag ratade tidigare). Ack, vilket angenämnt problem!

• Telan

msbine: Jättefin klänning!

Vad gäller klänningsköpet så är jag väldigt nöjd med mitt val, den kostade till och med mindre än vad vi budgeterat. Vart ska man göra av alla överblivna pengar??

Jag blev förvånad över att en klänning i a-linjeform fick mig att se smalare ut än nån annan modell. Först var jag också lite inne på mer princess. Men så blev det inte.

• mia_maj2006

msbine: Jättefin klänning! Det är så vackert med långt släp när man ska skrida fram i kyrkan. För mig som gifter mig utomhus är det inget alternativ men jag hade nog velat ha släp om jag gift mig inomhus i en kyrka.

• Lapinette

mia_maj2006 - du har säkert visat din klänning tidigare på tråden men jag måste erkänna att jag inte kommer ihåg. Hur ser din ut?

• Telan

Jag provade bland annat en klänning i princessmodell som var helt sagolik, stor kjol och långt släp. Livet var vackert broderat och den satt perfekt på mig. Den var verkligen fantasktisk och när jag provade den i butiken och kom ut ur provhytten så vände sig alla om och tittade på mig. En stackars tjej fick lov att säga till sina kompisar att titta på hennes klänning istället, det blev nästan lite pinsamt. Jag kände mig dum å hennes vägar.
    Men hur vacker den än var så valde jag en annan istället. Den blev helt enkelt för mycket och hade säkert passat utmärkt till ett stort kyrkobröllop. Jag tror att jag hade känt mig lite för "utklädd" i den och inte kunnat vara riktigt avslapnad. Dessutom vill jag dansa massor och med det släpet skulle det nog inte bli så lätt - mycket tyg var det.
    Den klänning jag valde istället är vacker den med, men enklare och mycket mera "jag", med bara ett litet släp. Den klänningen kände jag mig mer "hemma" i.
    Princessklänningen finns kvar på bild ändå så jag kan ta fram och flickdrömma lite om jag vill.

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 3...