• msbine

MAJ 2006 tråd 3...

Då har de stängt ner vår gamla tråd, så här kommer en ny ;)
    Kram på er!

• Svar på tråden MAJ 2006 tråd 3...
  • Telan

mia_maj2006: Din klänning är jättefin!!

• msbine

mia_maj2006: Jättefin klänning!

Telan: Tycker det e bättre med riktigt långt släp än ett kortare när man ska dansa, ett kostare få man fästa upp, medan ett lååångt kan man bara lägga över areman liksom utan att underkjolen syns :) Stod och provdansade lite i buitken med de olika släpen

• Telan

msbine: Jo, men på den klänningen var det ett lååååångt släp och stooooor kjol med myyyycket tyg även under plus stooor underkjol. Att ha det över armen en hel dag/kväll skulle kräva åtskilliga timmar på gymmet innan för att orka med.
    Såvida man inte utser en kjolbärare för dagen.

• msbine

Telan: Det hade väl varit roligt att ha n som hela kvällen går efter en och håller i kjolen bakom en
    Det viktigaste är att man har en klänning man trivs i!

• Telan

msbine: Man skulle nog känna sig som en riktig princessa iallafall, en sån där riktig en som finns i sagorna.
    Tärnan är ju förberedd på att rätta till släpet iallafall vid vigseln, men jag tror inte att hon vill bära kjol en hel dag.

• Lapinette

Telan - vi verkar ha haft samma slags upplevelse! Jag har också stått i princessklänning inne i en affär där alla som var i affären stannade upp och tittade och gav komplimanger. Jag vill också kunna röra mig och dansa på festen. Alternativet är ju att ha en princessklänning i kyrkan och middagen och sedan byta om till en aftonklänning när själva dansen går igång. Det som är trist med detta alternativ är att det inte blir många timmar som brudklänningen är på och det är ju bara en gång man använder den!

mia_maj2006 - nu kommer jag ihåg! Den är jättefin.

• FiaMia

Lapinette: Har inte diskuterat detaljer än med tjejen på Grand, men jag förmodar att vi själva får stå för dekorationerna... Jag har lite idéer om hur jag vill att det ska se ut så jag kommer att lägga mig i i vilket fall

Vi har i vårt tema med färgerna; vitt, grått och gammelrosa. Vill också ha låga blomsterdekorationer som ska innehålla samma blommor som min bukett (bl.a. gammelrosa rosor & hjärtan på tråd), men sedan vill jag ha höga ljusstakar för att det ska se lite lyxigare ut. Men ljusstakar ska nog Grand ha så vi får se om det blir kandelabrar eller något annat! Levande ljus hade jag tänkt att ha även om det är ljust ute... Blir så mycket mer stämningsfullt med ljus! Vår lokal är också väldigt luftig och ljus med en hel vägg och burspråk med fönster från golv till tak, men levande ljus får det bli ändå!
    Sedan blir det ju små glaspluttar som läggs ut på borden. Hade gäster hemma igår och hade med glaspluttarna i dukningen, det blev jätte effektfullt när man tände ljus och det reflekterade sig i glaset! Kanoners!

Vad har ni andra för färger med i era teman?

• msbine

Färgtemat är: vitt, ljusblått, guld och silver...

• Telan

Lapinette: Visst var det en speciell känsla att stå där och alla tittar på en? Väldigt smickrande, men samtidigt lite genant när den andra blivande bruden fick lov att ropa "hallå, titta på min klänning då" till sina kompisar.
    Men jag håller med, det skulle kännas lite bortkastat att köpa en dyr klänning som man sen bara ska ha på sig en liten stund. Jag vill kunna ha min brudklänning hela dagen och kvällen.

• Lapinette

Himlans svårt det där med klänning. Tycker att det t o m är svårare nu när min mamma ska sy den för då är möjligheterna oändliga. Men som sagt...kjolen vet jag hur den ska se ut men måste bestämma mig för överdelen också innan vi köper allt tyg!

Vårt färgtema är svag rosa, stark rosa och limegrönt. Ska även ha pärlor och band i min bukett. Samma gäller inbjudningar och dukning. Detta är faktiskt något jag varit bestämd på sen i juni...till skillnad mot klänningen.

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 3...