• msbine

MAJ 2006 tråd 3...

Då har de stängt ner vår gamla tråd, så här kommer en ny ;)
    Kram på er!

• Svar på tråden MAJ 2006 tråd 3...
  • mia_maj2006

Jag har hittat hit! Nu väntar vi bara på Lapinette, pirr i magen, Pumbaalina och alla andra som hängt i vår gamla tråd.

Det är lite kaos i Stockholm idag för tunnelbaneförarna strejkar. Men jag lyckades hitta en jättebra alternativ väg till jobbet, tog bara 10 min extra!

• Pumbaalina

Hallå majbrudar! Jag e också här!

• mia_maj2006

Vi skulle först inte ha några sånger i programmet men nu så hittade jag roliga sånger i ett annat program som jag hittat här på BT så nu blir det sånger ändå. De flesta blir med ändrad text så att det passar in på just oss och vårt bröllop.

• mia_maj2006

Välkommen! Tur att du hittade oss...

• m_ia

Hej tjejer!
    I måndas så köpte jag min drömklänning! Den är verkligen super fin men en sömmerska ska göra lite ändringar på modellen så den inte är så vid. Har svårt att låta bli att titta på den, så den ska få flytta ut till mamma o pappa! Vill ju inte heller att min sambo ska se den.
    Vad är eran nästa grej som ni ska fixa/planera? Jag vill börja kolla på ringar, är det någon som har gjort det än? Ha det bra!

• mia_maj2006

Vi har redan köpt våra ringar och de är graverade så vi har ingen möjlighet att ångra oss nu eller byta datum
    Jag ska ha en ring från Hellkes.

www.hellkes.se

Får du inte upp den direkt så är det den första under Sortiment/Kombination.
    Min m2bs ring är helt slät men ganska tjock, påminner lite om ringen i Sagan om ringen, fast utan texten förstås.

• m_ia

Vilka fina ringar! Hur ser förlovningsringarna ut? Så ni ska få en ring båda två? Vi har bestämmt att bara jag ska få en ring och min sambo ett nytt datum i sin förlovningsring.

• mia_maj2006

Vi har bara enklast möjliga förlovningsringar 3mm släta guldringar. Min nya ring är lika bred som min förlovningsring medan m2b's nya är bredare.

• mia_maj2006

När är det vi ska lämna in papper för hindersprövning? Är det tre månader innan?
    Hur går det för dig Lapinette (när du hittat tråden) med hindersprövning för din m2b? Jag vågar inte tänka på hur många besök till Monsieur le Maire det krävs för något sådant. "Gifta er i Sverige! Nej det vet vi inte hur man gör... Vi vill ha din elräkning, kopia på passet och helst även din mammas matlista från förra månaden"
    Jag har inte helt goda erfarenheter av Franska myndigheter och då specifikt de i Nice...

• msbine

Kul att ni hittade hit

Jag har nu bokat tid för att prova klänning på Anina i Helsingborg den 26/11, ska bli jättekul, de lät verkligen jättetrevliga :)

En hindersprövning gäller i fyra månader från det att man har fått den, vet dock inte hur lång tid det tar att få den. Jag trodde att det gick på ett par dagar. Jag ska beställa min fyra månader innan, så har man den. Ska lämna den till vår präst när vi går igenom vår vigsel första gången (ca två månader innan bröllopet).

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 3...