• msbine

MAJ 2006 tråd 3...

Då har de stängt ner vår gamla tråd, så här kommer en ny ;)
    Kram på er!

• Svar på tråden MAJ 2006 tråd 3...
  • mia_maj2006

Här tar man helg från BT och när man kommer tillbaka har det hänt hur mycket som helst.
    m_ia: Hoppas att allt går bra med lilla magen. Vi har redan en liten tjej och nästa bebis ska vi börja jobba på under bröllopsresan

Vi har inte frågat vårt tilltänkta toastmasterpar ännu. Ska nog vänta ytterligare lite till så att det finns möjlighet att bjuda in dem på middag och fråga ordentligt. Dessutom måste vår dotter vara helt frisk eftersom deras lilla dotter bara är 3 veckor gammal nu. Vår dotter har börjat på dagis så hon är konstant förkyld...

• msbine

Hej hopp flickor!
    Oj vad mycket det har hänt när man inte har varit här på en helg :)

mi_a: GRATTIS!!!!!!! Jätteglad för din skull

Till er "nya": Välkomna hit!

Har själv haft fullt upp med kalas hela helgen (fyllde år i lördags) och gårdagen spenderade man bakis på soffan :)

• Telan

Ja jisses, här har det varit fullt ös tydligen.

m-ia: Håller tummarna för att allt går bra. Har själv en dotter på ca 20 mån. Vad jag minns så hade jag lite ont i magen i början, ungefär som mensvärk och det är ganska vanligt. Jag hade till och med ett par små blödningar i vecka 6 och 9, utan att det för den delen var nått fel. Grattis igen och lycka till.
    Om jag hade varit du hade jag nog försökt lägga bröllopet tidigare. Jag tyckte det var skönt att ägna all fokus på dottern hela första året och hade inte velat planera ett bröllop samtidigt. Jag tyckte att jag hade nog ändå med det lilla nya knytet och samtidigt hålla koll på hem, vänner, hobbys, jobb, övrig familj osv.
    Från början var det tänk att vi skulle gifta oss redan förra året men vi insåg att det varken fanns tid eller pengar till det då, därför sköt vi på det ett år. Men å andra sidan om ni redan planerat det mesta och fixat massor så är det ju en annan sak.

Vi har inte heller frågat vår tilltänkta toasmaster ännu. Det är samma här, han ska precis bli pappa så vi väntar lite tills det har lugnat ner sig lite.

• Telan

msbine: Grattis i efterskott!

• FiaMia

Oj, oj, oj... här har det hänt saker! Kan tro att man inte varit här på flera veckor, men nu har jag läst "ikapp" mig!

m_ia: GRATTIS!!! Vad roligt!! Skulle nog också försökt skjuta på bröllopet så att ni gifter er innan den lilla bebisen kommer! (Annars så vet jag många som slår ihop dop och bröllop)

I helgen har jag varit och köpt en present till mina 2 tärnor. Kanske lite tidigt, men jag tänkte på det i förra veckan att det hade varit roligt att få visa sin uppskattning med att köpa en liten present till dem båda. Sedan var vi iväg och shoppade i går och där hade dom jättefina smycken. Köpte två halsband, hänget var ett hjärta med en ljust rosa pärla i. Bild finns på www.catwalksmycken.com under Kollektioner, Mother of pearls - halsband, art. nr. 7 d. Hoppas att dom blir glada!
    Själv ska jag inte ha något halsband så jag tänkte säga till mina tärnor att inte dom heller ska ha något och sedan överraska dem med ett litet paket när vi klär oss på den Stora Dagen!

Kram på Er!

• Lapinette

Jättefint halsband FiaMia. Jag har faktiskt inte funderat på någon present till våra näbbar mer än att de får klänningarna uppsydda. Den ena är nästan 3 år när bröllopet går av stapeln och den andra är 6,5 år. 3 åringen får själv välja om hon går in med oss i kyrkan eller om hon hellre vill vara hos mamma och pappa ..men det är hon (brors dotter) som ska komma med ringarna.

• mia_maj2006

Min tärna(som egentligen inte är en tärna utan ett vittne) ska få håruppsättning och smink av mig. Det är kul att ha någon med sig hos frisören.
    Min näbb är min dotter och hon ska inte få något, annat än kanske en ny leksak som kan roa ett par minuter under bröllopsfesten...

• msbine

Mina tärnor får sina klänningar, sen har jag inte direkt funderat på om jag ska handla nåt annat speciellt till dem... Får se lite närmre hur jag ska göra...

• FiaMia

Mina tärnor får betala för sina egna klänningar. Detta kom vi fram till tillsammans när jag frågade dem om de ville vara mina tärnor. Därför kände jag att jag ville köpa någonting till dem för att visa min uppskattning.
    Till brudnäbben (min sambos systerdotter)kommer vi att sy upp en klänning. Hon kommer att vara 4,5 år i maj så hon kommer nog att tycka det är roligt med en fin klänning. Hon är mycket inne på princess grejer just nu, så vi får väl sy en liten prinsess-klänning

• mia_maj2006

Första testtårtan bakades i helgen, dock hann jag inte dekorera den så jag tog inte kort på den. Men god var den! All info om vad vi tyckte om tårtan, vad som var bra och dåligt osv kommer att läggas in i ett excel-ark. Ordning och reda ska det vara

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 3...