• msbine

MAJ 2006 tråd 3...

Då har de stängt ner vår gamla tråd, så här kommer en ny ;)
    Kram på er!

• Svar på tråden MAJ 2006 tråd 3...
  • Telan

Så här långt har jag kommit:

Kyrka bokad
    Festlokal bokad
    Fotograf bokad
    Kollat upp pris och leveranstid för ringen, egen design
    Monogram ihopknåpat
    Bestämt utseende på trycksaker
    Påbörjat text till inbjudan och infoblad

Utöver det har vi bara börjat kolla upp priser och olika alternativ för tex transport, frisör, make-up, boende för gästerna, musik mm. Hittills tycker jag mest att jag har sondat runt på nätet och i tidningar för att få ett hum om vad det är man vill ha gällandes allt som hör bröllopet till. Det är ju så mycket som ska göras, men hua vad kul det är!!

Trevlig helg allesammans!

• msbine

För att dra det igen:
    Kyrkan bokad
    Präst bokad
    Solist bokad
    Frissan och smink bokat
    festlokal bokad
    Meny klar
    Band bokat
    Festprogram, vigselprogram, inbjudningar och placeringskort så gott som klara.
    Ringar är köpta (ej graverade än)
    Klänning ska kollas/beställas i november.
    Tärnor tillfrågade och sa ja alla tre!
    Toastmastern fixad.
    Bröllopsresan i princip bestämd.
    Det var väl allt så här långt.
    Kram på er!

• pirr i magen

Hejsan !
    Jag vill oxå vara med på listan !!

6 nenne75, Sigtuna, Uppsala
    20 Lapinette, Mariefred
    20 FiaMia Dalsjöfors
    27 mia_maj2006, Skansen, Mariahissen Stockholm
    27 Telan, Uppsala
    27 msbine, Helsingborg
    27 m_ia, Karlstad
    27 pirr i magen, Ljungby

• pirr i magen

Hejsan !
    Jo jag ligger oxå i startgroparna. Bröllopet är ju den 27:e maj. Datumet tog vi eftersom vi ville ha sen vår eller tidig sommar- fint väder å lagom värme hoppas vi på. Vi gifter oss i Odensjö kyrka som ligger vid sjön Bolmen. Festen har i vi Ljungbys Hembygdspark. En fest med buffé och fullt ös har vi på önskelistan.
    Den blivande mannens syrra fixar frisyren.
    Så vi har inte kommit jättelångt me planeringen.
    FiaMia & Telan - kul att ni hänger me !
    Kram på er!

• Lapinette

Oj, har vi en ny tråd, igen!!! Förlåt ska uppdatera mig på vad ni har skrivit hittills och sedan återkomma.

Själv har jag varit ute och köpte en vacker bustier nere på byn (Cannes) som jag ska ha på SecretBox fotogarfering om en månad. Känns så skönt att ha hittat något! Min blivande fattar inte alls mitt nya intresse för underkläder och varför jag måste köpa det nu ...vi gifter ju oss i maj!

Ska nu läsa lite och återkommer!

• Lapinette

Hej!

Nu har jag uppdaterat mig på vad som har hänt. Att jag inte såg den här tråden igår när jag satt och läste/skrev, lyssnade på bra musik och drack champagne! Vilken nörd att sitta framför datorn (tänker ni säkert) men TV är ju så himla jobbig härnere ...allt på franska!

Så nu ska jag börja med frågor och svar:
    m_ia - så hur ser din klänning ut? Har du någon bild eller sida vi kan gå in och tjuvkika på? Vi är ju nyfikna (eller talar jag bara för mig själv! )

mia_maj2006 - faktum är att det räcker med hindersprövning i Sverige. Sedan ska min blivande gå till franska konsulatet (efter vigseln) och fylla i några papper som sedan skickas vidare ned hit. La voilà! Sen förenklas det nog ytterligare att han har ett svenskt personnummer då han har bott och jobbat i Sverige 1 år (då vi träffades).

pirr i magen - så då var vi i Cannes/Nice samtidigt. Den veckan var hemsk...det åskade varenda natt något bedrövligt. Veckan efter var dock underbar med ca 27 grader och sol. Så är det på hösten, man vet aldrig vilket väder Rivieran har att erjbuda. Idag har vi haft svensk sommar.

• Lapinette

Ska jag också haka på listan om vad som är gjort?!

Kyrka och festlokal bokad sen i juni
    Svit för bröllopsnatten bokad sen i juni
    Meny bestäms 2 månader innan bröllopet (skräddarsydd för oss och de råvaror som är aktuella just då)
    Fotograf bokad
    Frissan bokad
    Musik har laddats ned men mera ska ned i burken
    Inbjudningar är under arbete
    Klänningsmodell näst intill bestämd och mor som ska börja sy i december
    Underkläder köpta idag!
    Morgongåva bokad - fotografteing 9 november
    Ringar - något vi bestämmer under våren. Enkelt då det är två släta ringar (franskt vis) Har redan en vacker ring med 3 diamanter som han friade med
    Brudnäbbar tillfrågade
    Deras kläder sys månaden (mamma igen) innan då ungar växer som ogräs
    Toastmastern klar dock ska vi även ha en fransk sådan och där vet vi inte
    Bröllopsresan tror jag att jag ska lämna över till min blivande att fixa och överraska med (vi ska ta en vecka efter vigseln och en längre i höst..helst Japan och hälsa på min släkt)

Har säker glömt något som ska fixas men ...oj, "att göra listan" är oändlig!

• Pumbaalina

pirr i magen

Vad kul att du är från Ljungby! Vi bor lite utanför! Vi gifter oss 27 maj i Esmareds kapell och ska ha festen i Odensjö! Vilket sammanträffande!

• Cesimon

Ännu en som vill vara med på listan!!

6 nenne75, Sigtuna, Uppsala
    20 Lapinette, Mariefred
    20 FiaMia Dalsjöfors
    27 mia_maj2006, Skansen, Mariahissen Stockholm
    27 Telan, Uppsala
    27 msbine, Helsingborg
    27 m_ia, Karlstad
    27 pirr i magen, Ljungby
    27 cesimón, Göteborg

Även vi är i starten av planeringen.
    Har en hel del att göra - mycket har dock kollats upp och verkar funka från alla parter, men kanske inte är bokade ännu.

För övrigt är jag relativt ny här på forumet, och en kort presentation kanske är uppskattad? Är från GBG fast bor där ej nu. Till helgen flyttar jag till spanien där min älskade fästman väntar. Han är spanjor/svensk & bott i spanien i ca. 5-6 år. Träffades via internet och blev snart mkt goda vänner. Där ifrån har allt utvecklats på kort tid, och i maj gifter vi oss. Båda katoliker och har mkt höga tankar om detta kring giftemål...
    Känns underbart när man funnit ngn som delar ens sett att se på saker, och som har samma principer och tankar kring framtid, äktenskap och familjeliv som en själv. =)

Som dom säger i spanien - Han är min andra apelsinhalva...

Lycka till, alla ni andra, och ha en fortsatt tevlig helg!

• Pumbaalina

Välkommen Cesimon! Kul att du hittat oss!

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 3...