MAJ 2006 tråd 3...
Då har de stängt ner vår gamla tråd, så här kommer en ny ;)
Kram på er!
Då har de stängt ner vår gamla tråd, så här kommer en ny ;)
Kram på er!
Hehe känner igen mej. Hittills har det varit han som fått åka då jag haft lite o göra i skolan (komvux). Vi är ju lite kinkiga på det att vi vill göra allt tillsammans. Gå på alla möten ihop, planera div saker, i stort sett allt... utan ringar/bröllopsnatt/bröllopsresa - det är hans delar, klänning och div. tillbehör är min del.
Kommer bli lättare nu när vi båda kommer vara i spanien, då kan man kolla över saker tillsammans och sedan boka in möten eller göra schema över vad som skall göras när man väl kommer hit.
Jag har svårt när det gäller klänning, dock. Vill hitta den här i sverige och har hittat ett ställe som jag verkligen tycker om. Men det är i sthlm... Skall se om jag inte finner min drömklänning lite närmare, annars får det bli extra resor - inte mer med det. =)
(Vet ju iaf hur jag vill att den skall se ut, nu skall jag bara lyckas hitta ngn som antingen är mkt lik den, eller ngn som jag kan använda som 'mall' för att förklara hur jag vill att den skall designas etc.)
Men det ordnar sej säkerligen =) På ett eller annat vis, huvudsaken är att vi har präst, min fästman och vittnen, och dom bitarna är ju klara redan! Då kan det ju inte gå fel!!
Hehe men din bror måste ändå vara duktig!!
- urk, borde åxxå tänka på det där med dans... vi som inte ens tycker om att dansa, men traditionerna bryter vi inte för den sakens skull *flinar*
Jo, svensk tradition av sång o tjohej i kyrka o på festen tar vi bort.... pinsamt juh hehehe
m_ia:
WOW, grattis!!
Hoppas verkligen för er skull att det kommer gå bra!! =)
Vad är det för klänningsställe i Stockholm som du har hittat? Själv ska jag ut och prova om ca 2 veckor med en väninna som också ska gifta sig nästa år. Jag vet redan till 95 % hur min ska se ut men tycker det är roligt att prova lite.
Gällande planerandet så är det jag som gör det mesta. Han kan ju inte svenska och jag är den i familjen som gärna planerar och fixar låååångt i förväg medan han löser problem i sista sekund. Som sagt, funderar på att lägga bröllopsresan på honom så han får något som han känner fullt ansvar för.
Ska nu försöka slita mig från datorn ut i solen. Här är det svensk sommar!
Jag det känns helt fantastiskt, jag kan fortfarande inte tro det riktigt. Vi var ganska säkra på att vi inte kunde få barn, men där ser man hur kroppen fungerar. Så fort vi slutade tänka på barn så blev det ett =)
Svårt att veta hur vi ska göra med bröllopet, jag vill ha det tidigare eller någon månade senare. Min sambo tycker vi ska ta det om 1 1/2- 2 år. Vi har ju redan planerat så mycket så jag tror inte det är några problem att hinna till Januari. Sedan kan vi ju inte planera om för mycket efter som det kanske är ganska tidigt i graviditeten, så vet man inte om vår lilla pärla vill stanna kvar..HOPPAS HOPPAS
Grattis m_ia!!! Läste inte förrän nu vad du hade skrivit. Vad härligt, du får gå till doktorn och kolla upp när det är dags och sedan bestämma om ni ska gifta er före eller efter. Kanske köpte en större storlek på klänning. Hörde i provrummet när jag var och provade sist att tjejen precis hade blivit gravid och skulle gifta sig i november. Det var att köpa en för stor klänning.
Cesimón - det där med dans är något som jag klurar på en hel del då även jag är fd tävingsdansare på elitnivå. Min pojkvän kan inte ett steg så stackarn har lätt ångest. Försöker nu hitta en bit som passar och därefter får vi se vilken slags dans det blir. Just nu lutar det åt rumba eller samba.
Vi ska inte ha sång under middagen för det kommer ändå hända så pass mycket saker då att det bara tar upp en massa tid. Dock så blir det nog 2 sånger i kyrkan av en bekant. Vill att det ska vara "trevligt" i kyrkan med sång, diktläsning (på franska) och söta små inlägg. Vill att alla ska trivas.
m_ia - ni har ju sett fram emot bröllopet så lägg det tidigare. Allt är ju nästan klart. Efter ni har fått det lilla undverket så kommer all kraft och tid gå åt till henne/honom. Ett jättegrattis igen!
Lapinette:
Nån på nätet. Dom har la inte så jätte mkt - och har heller inte kollat igenom allt - men dom har en som jag fastnat för, ifall man bara gör lite modifieringar. Just därför vill jag ta kontakt med dem... hehe
Hittade sidan här: www.sarah.nu
sidan 13 art.nr. 2301.... tycker om den, fast aah inte med det röda etc - finns lite saker som jag vill fixxa till. =) Men den stilen faller mej precis i smaken!
Jag har dock sett flertalet andra affärer som har lite det jag söker, men aah får se. Hinner särkert ändra mej flertalet ggr om innan jag bestämt mej...
Men jag älskar korsetter och stora kjolar så...
Får se =)
m_ia:
Jag hoppas också att ni får behålla barnet!
Missfall är inte kul, tro mej... =/
Men tänk inte så mkt på det och försök att inte stressa upp dej över ngt sådant. Kanske är det bäst om ni gifter er efteråt, så att du inte blir stressad inför bröllopet medans bebisen är i magen?
Hur som helst så hoppas jag verkligen för er!! Grattis än en gång!
TACK, vad snälla ni är! Jag ska ringa min doktor imorgon, hoppas vi får besked snart om vi vilken vecka vi är i, GUD vad spännande!
Ja Vi får prata om bröllopet efter läkar besöket, vill verkligen ha bröllopet tidigare. Skulle kännas så snopet att hänga undrar klänningen och lägga bort all planering i två år. Sen blir jag så orolig att det ska ska gå fel. Har haft ont i magen på kvällarna denna vecka. Jag vet att det inte handlar om bröllop men, är det någon här som har barn? Hade ni ont i magen i början av graviditeten?
Lapinette:
Jo sant, vi kommer ha sång i kyrkan, men då mest körsång. Vi skall ju ha mässa till bröllopet så klart det kommer finnas psalmer och så med. Fast vad jag menar är som vissa har det att det är massa allsång och vanliga sånger istället... mej inte tycka om det. hehe
Dansen jah, vågar knappt tänka på det. Stor fasa för min del men men, värsta som kan hända är att vi dansar hur fult som helst och att ngn av oss trillar. Heheh
Det är dock sånt man skrattar åt sen. Så det gör inget =)
Urks, nu när jag kollat upp klänningen igen och skrev ner det här fick jag inte alls samma känsla som första ggn.
Jag vet ju hur min bild är och att man alltid kan fixa fram den... Kanske skall jag beställa en helt ny istället. Få ngn duktig designer etc att sy en åt mej.
Tror det blir bäst...
Jag har svårt med färgen med... vitt är ju vackert men benvitt... har ngn förkärlek till det. Sen anser jag, personligen, att man inte skall ha vitt om man inte är oskuld. Och jag är inte bra katolik på den biten *ehem*... så blir nog benvitt =P
Ah well... som sagt, många rundor kvar att gå....