MAJ 2006 tråd 3...
Då har de stängt ner vår gamla tråd, så här kommer en ny ;)
Kram på er!
Då har de stängt ner vår gamla tråd, så här kommer en ny ;)
Kram på er!
Jag ska nog inte ha löshår men om så är fallet så har jag en tofs hemma som vi kan använda samt även löslockar. Har ju dansat så det ligger en massa sådana saker kvar i gömmorna.
Gällande själva uppsättningen kommer jag att betala 570 (har jag för mig att det var). Först ville hon bara ta 375!!! Det är en bekants dotter som är jättebra på håruppsättningar och självfallet jobbar som frisör. Vi ska prova någon månad innan (det ingår i priset).
Jag ska ha löshår i, det kommer att gå på ca 3500kr för att göra hela frisyren, mycket beror på att jag måste ha äkta hår som löshår eftersom det ska lockas ganska kraftigt och syntethår har inte samma hållbarhet vad jag har förstått. Frisyren kommer att se ganska enkel ut, bara typ luggen tillbakadragen i en tiara, resten av håret ska bara falla lockigt över hela ryggen ner till midjan ca. Slöjan kommer frisören att sy fast i en speciell kam och sätta precis bakom tiaran, detta för att jag ska kunna ta av slöjan (den ska ju dansas av :)) efter valsen...
Tjo !
Har inte haft en tanke på håret förräns nu när ni börjar att bolla ideer. Jag tycker att det är fint med tiara.....så det kanske är en möjlighet. Jag ska kolla lite i tidningarna å se om jag hittar nåt som jag gillar å vill prova ! Var har Pumbaalina tagit vägen ??
Jag e här!!! Har bara inte skrivit nåt på ett tag. Det står lite stilla med bröllopsplaneringen just nu. Har fått lite tråkiga nyheter, men inget allvarligt. Jag rycker snart upp mig igen.
Det verkar som att de flesta av oss här har tänkt sig lite halvuppsatt hår med det mesta hängandes i lockar. Så även jag.
Jag hoppas att det räcker med bara mitt eget hår så jag slipper sätta i extra.
Och så tänkte jag ge mig på att göra min egen tiara, en väldigt enkel historia hade jag tänkt mig.