MAJ 2006 tråd 3...
Då har de stängt ner vår gamla tråd, så här kommer en ny ;)
Kram på er!
Då har de stängt ner vår gamla tråd, så här kommer en ny ;)
Kram på er!
Jag ska nog inte ha löshår men om så är fallet så har jag en tofs hemma som vi kan använda samt även löslockar. Har ju dansat så det ligger en massa sådana saker kvar i gömmorna.
Gällande själva uppsättningen kommer jag att betala 570 (har jag för mig att det var). Först ville hon bara ta 375!!! Det är en bekants dotter som är jättebra på håruppsättningar och självfallet jobbar som frisör. Vi ska prova någon månad innan (det ingår i priset).
Jag ska ha löshår i, det kommer att gå på ca 3500kr för att göra hela frisyren, mycket beror på att jag måste ha äkta hår som löshår eftersom det ska lockas ganska kraftigt och syntethår har inte samma hållbarhet vad jag har förstått. Frisyren kommer att se ganska enkel ut, bara typ luggen tillbakadragen i en tiara, resten av håret ska bara falla lockigt över hela ryggen ner till midjan ca. Slöjan kommer frisören att sy fast i en speciell kam och sätta precis bakom tiaran, detta för att jag ska kunna ta av slöjan (den ska ju dansas av :)) efter valsen...
Tjo !
Har inte haft en tanke på håret förräns nu när ni börjar att bolla ideer. Jag tycker att det är fint med tiara.....så det kanske är en möjlighet. Jag ska kolla lite i tidningarna å se om jag hittar nåt som jag gillar å vill prova ! Var har Pumbaalina tagit vägen ??
Jag e här!!! Har bara inte skrivit nåt på ett tag. Det står lite stilla med bröllopsplaneringen just nu. Har fått lite tråkiga nyheter, men inget allvarligt. Jag rycker snart upp mig igen.
Det verkar som att de flesta av oss här har tänkt sig lite halvuppsatt hår med det mesta hängandes i lockar. Så även jag.
Jag hoppas att det räcker med bara mitt eget hår så jag slipper sätta i extra.
Och så tänkte jag ge mig på att göra min egen tiara, en väldigt enkel historia hade jag tänkt mig.
Jag går lite emot strömmen, jag vill ha en frisyr som är stram fram och sedan en massa lockar bak som en jätteknut. Jag ska ha tiara och troligen också nålar med pärlor på. Jag har samlat på mig en massa bilder som jag ska ta med mig till frisören för att visa hur jag vill ha det.
Jag tänkte ha en tiara som ser ut som en liten krona. Hade först tänkt att ha en riktig krona, men kom på att det inte riktigt är min stil för övrigt. Ska ju inte ha någon slöja och då ser det nog fånigt ut med en krona... Har även med en prinsesskrona på inbjudningarna och i monogrammet!
Jag föll för en frisyr samt en brudbukett i en av bröllopstidningarna jag köpte i somras. Sen har det bara varit de som gällt. Helt otroligt! Riktigt så enkelt har det ju inte varit med inbjudningar, klänning etc.
Ni som ska ha slöja, hur ser den ut? Längd? Dubbel? Kantad med spets, kantband, färgat band? Dekorerad på annat sätt? Sytt själv?
Jag kan inte riktigt bestämma mig för om jag ska ha nån över huvud taget eller inte. Man måste kanske prova och se om det känns rätt eller inte.
Många funderingar blir det...
Telan: Kommer att ha en lång slöja med två sk underslöjor för att den ska få lite volym. Kommer inte ihåg exakt hur det ser ut annars, det är min mammas slöja som hon gifte sig i, samt har den varit häktad på både min, min systers, min atvå kusiners och min systersons dopklänning... Så de e lite tradition bakom den. Något gammalt biten e i alla fall avklarad :)