• msbine

MAJ 2006 tråd 3...

Då har de stängt ner vår gamla tråd, så här kommer en ny ;)
    Kram på er!

• Svar på tråden MAJ 2006 tråd 3...
  • Lapinette

Och jag ska ju göra en SecretBox om 3 veckor så jag har handlat in jättefina och exklusiva underkläder i Frankrike. Mamma kommer att få sy klänningen efter bustiern (och inte tvärtom som det brukar vara). Hade först inte tänkt att ha något under men den är så vacker och sitter så bra och så jag vill mina "tutt"-inlägg.

Visst är det trevligt att gå och titta på saker till bröllopet?! Jag har idag på lunchen varit på Ljunggrens i Gamla Stan igen (för er som inte bor i Sthlm så är det en affär med papper och stämplar). Nu känner t o m tjejerna igen mig. Ska på lördag avverka 4 brudklänningsbutiker med min väninna och då även kolla in lite tiaror. Igår beställde jag lite prover från Denverfabrics. Lite småpyssel varje dag.

Ja, jag har nu även bokat in den första danslektionen den 12 november. Ska bli kul att se min sambos första tragglande steg. Hi, hi!

• mia_maj2006

Jag fyller år nästa vecka så nu är det dags för tårtbak igen. Jag har tänkt att blanda en massa saker som jag älskar, undrar om det blir för mastigt. Så här har jag tänkt. Kladdkaka som botten, på den ett lager chokladmousse sedan ett lager nötmarängbotten och täck alltihop med mer chokladmousse. När det sedan stelnat så jag ska täcka tårtan med smält choklad som jag sedan dekorerar med rosor i marsipan eller sugarpaste. Längs nederkanten på tårtan ska jag ha en "list" av marsipan. Låter det inte gott? Den här gången ska jag komma ihåg att ta kort.

• msbine

mia_maj2006: Blev inte alls tårtsugen nu :)
    Det låter jättegott!

• Telan

msbine: Har du beställt underkläder från nätet förrut? Jag vet inte om jag skulle våga det, eftersom jag helst vill prova innan jag köper. Olika modeller kan ju vara så olika fast det är samma storlek.

mia_maj2006: Det låter hur smarrigt som helst!! Men jag är ju chokladoman så allt med choklad får mig att dreggla.

Det hade varit hur kul som helst att överraska min blivande med en secret box, men jag vet inte om jag törs. Jag och min kropp är väl inte de bästa vänner och jag är inte så säker på hur den skulle göra sig lättklädd på bild . Men å andra sidan så vet jag ju att han gillar den och skulle bli superglad. Tåls att fundera på ett tag...

Vad beträffar min tärna så har jag bestämt mig för att ge det ett par veckor och sedan fråga henne. Det blir en lite lagom kompromiss. Grejen är den att jag vet att hon inte kommer att säga nej, oavsett om hon egentligen orkar eller inte. Det är därför jag tverkar om att "betunga" henne med detta nu. Men jag tror att det kan vara bra om hon får nått annat att tänka på, följa med mig och kika på klänningar tex istället för att sitta hemma och grubbla på livet för mycket.

• msbine

Jo, har beställt underkläder från nätet tidigare, speciellt bh:ar eftersom jag har en väldigt udda storlek (75E, ej opererade), den finns inte i vanliga butiker, och skulle det finnas så är det bara tråkiga enkla underkläder... Plus att brösten i den storleken blir rätt tunga, så det är viktigt att man får ett bra stöd... Tycker att det funkar bra att beställa på nätet, de flesta sidor har måttabeller som man kan kolla på, och i värsta fall kan man ju skicka tillbaka det och få det utbytt :)

• Telan

msbine: Jag har också ganska stor och tung byst och det är därför jag gärna vill prova innan jag köper för att verkligen vara säker att det sitter bra. Men det är sant att det är svårt att hitta snygga underkläder till rimliga priser i de vanliga butikerna. Man kanske ska testa att nätshoppa lite ändå.

• mia_maj2006

Det måste vara jobbigt att ha udda storlekar, själv är jag väldigt normal (80B/C) och normala kläder i storlek 40 men min lilla dotter är väldigt liten till växten och har små fötter så det är jättesvårt att hitta bra kläder till henne. Hon är stor som en "medel" 7 månaders fast hon är nästan 1 1/2 år. 7 månaders bebisar behöver inte gå...Stövlar och så finns inte i hennes storlek. Overall var jättesvårt också men som tur var kunde jag köpa en overall begagnad av en kollega.

• fine

Jag kan rekommendera Figleaves.com för underkläder. Har köpt mycket där själv och de har udda storlekar. Skickar även gratis worldwide!!!
    Var inne igår och det är tydligen rea för tillfället... ;)

• Lapinette

mia_maj2006 - glöm inte kameran!!! Vill så gärna se dina tårtor nu när vi inte kan smaka dem.

Själv har jag lagt fram kameran inför besöken på brudklänningsbutikerna. Har varenda gång när jag varit ute och provat glömt kamera.

Telan - visst ska du våga göra en SecretBox om du tror att din blivande skulle uppskatta det! Jag tror att de tar bilderna till ens fördel. Lite skugga här, dölja lite mage/lår med ett tyg, ställa sig i en fördelaktig vinkel så inte extra magen syns etc. Har hört att det ska vara jätteskoj och att bilderna blir fantastiska!

Själv så ska jag förutom inköpta vackra underkläder låna en brudklänning av min väninna som rekvisita. Sen tänkte jag ha mina brudsmycken och ett par vita skor (som det ev. blir till bröllopet om jag inte hittar något annat).

• fine

Hur mycket kostar en Secret Box egentligen??? JAg är nyfiken men kankse lite för feg...
    Min M2B skulle bli utom sig av lycka!

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 3...