MAJ 2006 tråd 3...
Då har de stängt ner vår gamla tråd, så här kommer en ny ;)
Kram på er!
Då har de stängt ner vår gamla tråd, så här kommer en ny ;)
Kram på er!
Jag vet också precis hur min brudbukett ska se ut. Mestadels bestående utav rosor... Väntar nog tills efter årsskiftet innan jag går till någon florist, men det skadar ju inte att gå runt till några olika och kolla priser.
Lapinette: Spännande att du ska göra din box så snart!! Du får berätta hur det var och hur det blev!
Jag lovar att berätta hur det var....dock ej med bilder! Mitt stora problem är dock att hålla tyst för min blivande. Hade honom i telefon när min väninna kom med sin brudklänning i helgen. Öppnade dörren och sa - här är Catarina med en brudklänning. Ooooops! Sen när jag ringde upp igen försökte jag bortförklara och säga att hon kom med något annat...att jag hade sagt fel?! Skit, är så obota dålig på att hålla igen min stora trut! Kan ni hålla hemligheter?
Annars...så försöker jag få min väninna att välja en annan månad än maj att gifta sig på. Hon vet om vårt datum men har ändå tittat på helgerna runt omkring. Herregud året har ju 52 veckor!!! Känns lite konstigt att hon helt plötsligt ska har precis i närheten av vårt?!
Lapinette: Hoppas att du kan övertala henne att byta månad. Det är ju roligare om man verkligen hinner njuta av varandras bröllop. Själv sa jag till mina kompisar att jag skulle gifta mig så fort som m2b tillät det Detta just för att undvika krockar. Eftersom man planerar så långt i förväg och vissa inte talar om det förrän inbjudan skickas ut så vet man ju inte vad folk planerar. Men nu är (nästan) alla gäster förvarnade så nu hoppas jag att ingen planerar in ett bröllop samma helg eller helgerna innan eller efter. Då skulle jag bli lite irriterad...
Lapinette: Håller med föregående talare, att det bästa är väl om det blir ett tag i mellan så man hinner njuta av varandras bröllop!
Vi har ett annat kompispar som ska gifta sig i augusti nästa år. Fast då har det uppkommit ett annat litet problem... Dom var hemma hos oss för två veckor sedan på middag. Då berättade hon att dom var lite oroliga att "stjäla" våra idéer. Eller rättare sagt att det kan se ut som att dom har gjort det. Att de liksom tänkt samma saker som oss redan innan vårt bröllop och sedan blir det som att dom härmar oss. Men jag sa att det är nog ingen fara. Det är ju skillnad på att ha samma idéer och upplägg än att kopiera helt av!
Min väninna har vetat om vårt bröllop och datum sen i slutet av maj. Själv har hon försökt att övertala sin blivande om giftemål i ca 3 års tid. Tror att hon fått lite panik nu när vi ska gifta oss (vi är de sista i den kompiskretsen som är kvar). Hon är annars en typisk höstmänniska (trodde absolut att hon skulle ha ett höstbröllop) men nu kan hon inte ens vänta tills nästa höst. Förutom detta så tickar den biologiska klockan och det är verkligen PANIK för hennes del (jag känner ingen panik ...än).
Själv har jag pushat för deras bröllop i flera år. Försökt att komma med idéer och förslag så att även hennes blivande (som inte gillar stora tillställningar, inte vill klä upp sig etc.) ska få en dag som även han skulle uppskatta. Och nu helt plötsligt så ska hon helst ha det helgen efter oss eller kanske 2 helger före.
Skrev ett mail till henne imorse och bad om att hon åtminstone inte skulle ta helgen innan eller helgen efter. Helgen innan kommer vi vara så uppe i vår egen planering och vårt bröllop att jag absolut inte kommer att kunna njuta och helgen efter så är ju vi på bröllopsresa.
Vi får se vad det blir men eftersom hon ännu inte har bokat något eller bestämt vart, när och hur så kanske det i slutänden ändå blir till hösten.
Sitter på jobbet och har inget att göra och får panik över det...jag är konsult och om jag har lagom med jobb, 28h/vecka (jag jobbar 32h/vecka), fram till jul så får jag ut min bonus och det skulle verkligen sitta bra med lite extra pengar nu när bröllopet stundar och m2b dessutom fyller 30 bara 1 månad innan bröllopet. Hoppas att någon ringer/mailar med jobb snart!
mia_maj2006 - om du ger mig ditt arbetsnummer så kan jag ringa...sen om det leder till något arbete får vi väl se! Själv har ujag också det ganska lugnt och det värsta är att när det är lugnt så får jag inget gjort ... Har projekt som inte alls har gått bra så min bonus har jag aldrig ens räknat med i år. Trist men sant! Alltid roligt när det även går bra på jobbet.
Annars ... så vaknade jag i morse med bröllopsklänning i tankarna. Måste ha drömt om den. Kunde se framför mig två olika toppar...och kan inte bestämma mig vilken jag ska ha!!!
Nu trillade det in jobb så nu är jag glad igen!
Jag kan knappt vänta tills vi ska gå till frissan på lördag. Hoppas, hoppas, hoppas att de har tid med mig på min bröllopsdag eller åtminstone kan rekommendera någon.
mia_maj2006: Jag håller tummarna! Men dom borde ju ha tid, det är ju ett tag kvar
Är nu åter i Cannes och uppkoppling dygnet om. Köpte Bröllops Magasinet på Arlanda. Även om det i princip står samma sak i varenda bröllopstidning så kan jag inte låta bli!
Hur går det för er tjejer? Har precis visat lite kort på klänningar jag provat i Stockholm....dock inte på någon som det kommer att bli. Tyvärr var det många affärer som hade fotoförbud.