MAJ 2006 tråd 3...
Då har de stängt ner vår gamla tråd, så här kommer en ny ;)
Kram på er!
Då har de stängt ner vår gamla tråd, så här kommer en ny ;)
Kram på er!
Här är listan:
6 nenne75, Sigtuna, Uppsala
20 Lapinette, Mariefred
20 FiaMia Dalsjöfors
27 mia_maj2006, Skansen, Mariahissen Stockholm
27 Telan, Uppsala
27 msbine, Helsingborg
27 m_ia, Karlstad
27 pirr i magen, Ljungby
27 cesimón, Göteborg
Har vi glömt någon?
Lapinette: Lefkas var helt ok. Nu var det i och för sig över femton år sen jag var där men ändå. Jag kan inte säga at det var bättre än andra grekiska öar, men verkligen inte sämre heller. Vi bodde i Nidri, inte Lefkas stad, och det kändes helt rätt. De bästa stränderna hittade vi på öns västra och norra sida, bla Porto Katsiki som är lite av ett måste. I närheten av Nidri ska det tydligen finnas et vackert vattenfall också som skulle vara sevärt, men när vi var där i slutet på augusti så fanns det inget vatten pga torka. Men ska man bara gosa med sin älskade så spelar det ju ingen roll vart man åker. Lefkas blir nog jättebra!
Trist att din kompis "måste" gifta sig precis runt Ert datum. Jag hade blivit jättebesviken om nån av mina vänner gjort så. Har du försökt prata med henne om det?
mia_maj2006: Det såg smarrigt värre ut det där!!! Vad duktig du är.
Sidan ser inte ut som jag vill Typsnittet blir fel...jag som laddat ner ett så fint typsnitt. Det blir till att ändra allt till samma som i texten. Det konstiga är att det av någon anledning blir rätt typsnitt på navigationsknapparna.
Jag hoppas att jag kan fråga alla som nämns på sidan snart så att jag kan lägga upp hela sidan, just nu är det ju bara fotosidan som ligger uppe.
Grekland är underbart, nu blir det inte det på bröllopsresan men säkert nästa solsemester. Problemet är bara att dottern fyller 2 år i maj och då börjar hon kosta pengar. För en vecka på Mallorca i samband med vår bröllopsresa så kostar hon 4900:- !! Då får hon en extrasäng hon inte kan sova i för att hon är för liten och hennes resesäng måste vi släpa med ändå. Fram tills nu har hon bara kostat max 200 kr när vi varit ute och flugit.
För att återgå till Grekland så har jag varit på Samos, Rhodos, Egina, Kreta, i Kalamata samt en veckas segelsemester i trakterna av Kefalonia. Den semester du beskriver verkar underbar. Ni kan ligga och kramas i er privata pool i en hel vecka
Tackar för alla åsikter gällande Grekland. Har själv besökt Korfu, Samos, Naxos, Kreta, Zakynthos, Skiathos, Athen ...men har aldrig varit i Grekland med min blivande. Tror att det blir dit vi åker men vi har sagt att vi ska fundera lite till innan vi bokar. Jag ska också ringa och fråga lite om själva hotellet etc.
Telan - jag har försökt att säga till min väninna att om hon gifter sig i närheten av vårt bröllop så kommer jag tyvärr inte kunna njuta och det vill jag. Jag hoppas hon ändrar sig.
mia_maj2006 - det fixar sig säker med hemsidan ...och trist att det ska bli så dyrt att resa efter 2 års dagen. Något att tänka på när man själv har fått små.
Lapinette: Har din kompis bara planer på att gifta sig runt ert datum, inget bokat?? Då är det ju märkligt att hon inte han flytta på det några veckor åtnimstone. Är hon den sista i kompisgänget att gifta sig eller? Låter lite panikartat.
mia_maj2006: Min dotter fyller också snart två så vi har samma "problem". Det var ju så smidigt att resa när hon var liten och åkte med nästan gratis. Det man betalar för när de är över två är väl flygstolen antar jag, det är därför det blir sån stor skillnad.
Hej hopp!
Här har det hänt massor sen man var inne sist. Men nu har jag läst ikapp mig!!
mia_maj2006: tårtan ser jättesmarrig ut! Att alla får var sin kan vara lite gulligt tycker jag!
Grekland är ju så fint! Det spelar nog ingen roll vart man åker inom det landet, den grekiska stämningen finns överallt!
Själv har jag ingen aning om vart jag vill åka på bröllopsresa... Såg på TV igår ett reportage om Lissabon, det såg jättevackert ut. Min M2b gillar inte typiska solsemestrar med en massa sol och bad, han är alldeles för rastlös. Därför tror jag en stad som Lissabon kanske kan vara något... Någon som varit där?
I morgon åker vi äntligen till Göteborg för lite bröllopsshopping. Ska bli så jättekul!!
Ska försöka få tummen ur och ringa och boka tid för proving av brudklänningar denna vecka också...
Kram på Er!
Mia_maj2006: vilken tårta! Att du kan göra sånt själv, måste vara kul.
Jag gifter mig också 6 maj faktiskt, har nog glömt säga det. Vad tiden går fort framåt! Snart är det jul, men det är min bästa tid så det ser jag bara fram emot. Klänning är fixat, men skor, underkläder, sjal och smycken är kvar..
Fiamia: Lissabon har också varit ett av våra förslag. Blir nog troligen Florens, men vi vill heller inte ha sol och bad på denna resa.
Då uppdaterar vi vår lista, mialisa fyll gärna på med orten...
6 nenne75, Sigtuna, Uppsala
6 mialisa
20 Lapinette, Mariefred
20 FiaMia, Dalsjöfors
27 mia_maj2006, Skansen, Mariahissen Stockholm
27 Telan, Uppsala
27 msbine, Helsingborg
27 m_ia, Karlstad
27 pirr i magen, Ljungby
27 cesimón, Göteborg
Oj sorry, Gimo, Uppsala.