MAJ 2006 tråd 3...
Då har de stängt ner vår gamla tråd, så här kommer en ny ;)
Kram på er!
Då har de stängt ner vår gamla tråd, så här kommer en ny ;)
Kram på er!
Det är tur att han älskar mig så mycket att han går med på detta bröllop som jag tror att han egentligen tycker är lite onödigt...
Jag har köpt två böcker om tårtdekoration idag. Min kompis tipsade mig och det var ett bra pris så jag var "tvungen" att köpa dem. Den innhåller tips på både dekoration av bröllopstårtor men även barntårtor och så som jag kan ha nytta av på barnkalasen i framtiden.
En av anledningarna till att vi valde att satsa på "produktionen" först var att vi har flera par i vår bekantskapskrets som haft problem med att bli gravida. För vissa har det tagit väldigt lång tid (flera år i vissa fall) och några kan inte alls. Därför ville vi inte vänta med att börja. Att det sen skulle bli vinst på första försöket kunde ju inte vi veta.
mia_maj2006: Tips på jättefina tårtdekorationer är att pensla löv med smält choklad. Man penslar baksidan på lövet med flera lager så att det blir lagom tjockt och tar sedan bort själva lövet när chokladen har torkat. Då får man jättefina chokladlöv. Jag har inte gjort det själv men har sett det in nån bok och det var jättesnyggt!!
Telan: Tack för tipset, passar jättebra till en hösttårta. Får fundera på det till tårtan jag ska göra till svärfar i nästa vecka.
Vi valde att ta bröllopet först och bebisverkstaden sen :) Mest för att jag har en del vänner samt min syster som har gått med på att få barn först och sen får de inget bröllop i alla fall eftersom det (oftast) inte finns pengar till det då...
msbine - det var länge sen! Vilken tjej har inte drömt om bröllop sen man var liten?! Min blivande tycker det är otroligt att jag redan som liten bestämde vilken kyrka jag skulle gifta mig i osv. Detta gör ju att han som aldrig ens har funderat på giftemål inte hade mycket att säga till om när vi tog upp vart, när och hur.
Många av er här har barn. Jag är rätt gammal och ska börja försöka efter vigseln. Vet att det kan ta tid och att vi eventuellt inte får någon utdelning. Har två vänner som ska ha barn i år som har försökt i 3 respektive 5 år (de är båda 37 år). Hon som har försökt i 5 år har t o m gjor IVF utan resultat. Nu blev hon gravid på naturlig väg. Är så lycklig för dem! Som sagt...jag är ändå glad att jag inte har skaffat barn tidigare då jag inte har träffat rätt kille förrän nu.
Nej det går verkligen pengar när man har barn, men som tur var har vi ändå lyckats spara ihop till bröllopet också.
Telan: Vi räknade också med att det kunde ta år att få barn, sedan tog det en månad att bli gravid
Ohhhh....jag hoppas på samma tur!! Skulle vilja ha haft många barnfria år med min blivande (har snart haft 4 år) men den biologiska klockan tickar allt saktare så ju förr desto bättre. Så blir det när man går på många nitlotter (karlar).
Jag har gjort bort mig lite... Satt och chattade med en kompis som sa att hon sett på vår bröllopsida att de skulle filma. Jag som inte frågat dem ännu. Jag har lyckats lägga ut en sida som inte alls var meningen där det står vilka vi vill ha som toastmasters, fotografer, videofilmare osv och bara en bråkdel av dessa personer är tillfrågade. Tur att m2b är hemma idag så att han kan ta bort sidan genast...
Som tur var ville de filma...