• msbine

MAJ 2006 tråd 3...

Då har de stängt ner vår gamla tråd, så här kommer en ny ;)
    Kram på er!

• Svar på tråden MAJ 2006 tråd 3...
  • mia_maj2006

Lapinette: Hoppas att du har det jättekul på din secret box fotografering. Berätta allt om hur det var!

• Lapinette

Är nu precis tillbaka efter min tur ut till Häringe Slott (sitter här och slevar i mig min lunch). Hmmm....ska nu försöka beskriva för er som är intresserade av att göra en SecretBox.

Först och främst Häringe Slott är jättevackert. Otroligt vackert rum med gamla möbler och stora fönster. Just idag var det nog sämsta tänkbara väderförhållanden för fotografering. Blåsigt (det drog i fönstrena) och dåligt ljus. Jag fick m a o stå nära fönstrena iförd string...iiiii...så kallt! MEN det var jätteskoj!

Först så tog vi "brudbilderna" med bustier och strumpeband. Det var vid fönster, på stol, när jag knäpper bustiern, när jag tar på mig strumpeband, klänning etc. Sedan blev det foton med två uppsättningar underkläder (även utan bh). En del kort kom spontant när jag gjorde något så sa hon till mig att frysa posen och så ställa mig närmare fönstret.

Det kändes (för mig) helt naturligt och inte alls pinsamt att visa sig så lättklädd inför Brigitte. Till saken hör att jag i övrigt inte är speciellt pryd av mig.

Om två veckor så får jag se resultaten! Och ni som är intresserade av att göra en SecretBox...GÖR DET! One chance only att få leka fotomodell i vackra underkläder...vem vill missa den chansen?!

• mia_maj2006

Lapinette: 15 kg lättare skulle jag definitivt göra en secret box. Men nu får jag klara mig utan. Min mage ser fortfarande nästan gravid ut fast det är 1 1/2 år sedan min dotter föddes så jag tror inte att jag skulle kunna tycka om bilderna.

• Lapinette

mia_maj2006 - hon kan trolla!!!

• msbine

Lapinette: Hade m velat göra en secret box, men jag känner inte till någon fotograf här i hbg som gör det. Hur fick du reda på at birgitte gör sådana?

• Lapinette

msbine - Rykten här på BT samt att det var en artikel om hennes SecretBox i en bröllopstidning i somras. När min blivande såg den (för jag hade med mig tidningen ned till Frankrike) så blev han eld och lågor och undrade vad det var för något. Kände då att hmmmm....borde kanske ge honom det i morgongåva.

Det finns några trådar här inne om SecretBox. Nu har Brigitte ensamrätt på det namnet men vissa andra kallar det för "for your eyes only". Det kanske finns någon där som kan tipsa dig om någon fotograf i Helsingborg som tar sådana kort.

• mialisa

Lapinette: åh vad spännande, lät ju inte så svårt.. Kommer nog dessvärre inte vara lika cool och avslappnad som du, men jag litar på fotografen! Blir inte Brigitte för mig, utan en annan i sthlm, och som sagt först till våren. Har inte inhandlat några underkläder än, blir nog någon uppsättning utöver brudunderkläderna. Kanske blir svårt att hitta som passar till klänningen?

mia_maj2006: Hoppas verkligen på att de kan trolla lite med bilderna, jag har också mage kvar efter graviditeten!! Jobbar på det, men det är SÅ SVÅRT med just magen tycker jag..

• FiaMia

Lapinette: Vad kul!!! Det låter ju hur lätt som helst... Hoppas att det kommer att gå lika bra för mig. Ska ju inte fotas förrän efter nyår, så jag har lite tid att förbereda. Har en 4 kilo som ska bort innan dess också
    Jag ska nog också ha några olika uppsättningar underkläder. Har även fixat fram änglavingar att ha på några utav bilderna.

• Lapinette

Man nästan måste ha flera uppsättningar för en timmas fotografering. Jag bytte om till 3 olika underbyxor/string förutom själva bustiern. Sen hade jag med mig pärhalsband och självfallet togs en del kort på förlovningsringen.

• Cattis28

Vill man köra budgetvariant på SecretBox idén så kan man ju be en kompis hjälpa till att fota liknande bilder.
    Har en väninna som gifte sig för ett par månader sedan. Hon hade gjort egna bilder i svartvitt och klistrat in i en söt liten bok som hon köpt på Akademibokhandeln.
    Vi ska fixa sånt och överraska min blivande man.

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 3...