MAJ 2006 tråd 3...
Då har de stängt ner vår gamla tråd, så här kommer en ny ;)
Kram på er!
Då har de stängt ner vår gamla tråd, så här kommer en ny ;)
Kram på er!
Hejsan! Jag är också en Majbrud (från Finland) Har inte bestämt mig vilken brudklänning jag skall ha ännu... Men nog hinner jag ännu
Ser verkligen fram emot den där dagen!
Meeela: Välkommen hit!
Vi bestämde att vi ville ha ett vårbröllop. Hade sagt den 6:e maj från början, men sedan när vi kollade med prästen (ville ha en speciell) så kunde hon inte den dagen. Så då tänkte vi ta nästkommande helg därefter, men skrockfull som man är så hoppade vi över den... Vill inte ha min bröllopsdag den 13:e. Så då fick det bli den 20:e och då var prällen ledig
I går var jag och min tärna i Göteborg och shoppade. Det blev inte så mycket till bröllopet i slutändan, men en hel del annat istället. Det jag köpte till bröllopet var vita små miniklädnypor som vi ska ha för att klämma fast bordsplaceringslapparna på glasen! Sedan provade jag en massa underkläder, men inga som var så där wow... Ska gå till ett ställe här i stan istället. Hoppas på bättre lycka där!
Men det var verkligen jättelyckat igår, lite ont i fötterna efter en hel dags shoppande bara
mia_maj2006: Jag har också ett tårttips; Om man vill ha ett gelatintäcke på sin garnering så kan man smälta rödvinbärsgelé tillsammans med några droppar vatten i en kastrull (på svag värme, röra hela tiden). Sedan penslar man på det på sin garnering. Blir som ett snyggt blankt "täcke".
Vad alla verkar vara proffs på tårtor här! Själv kanske jag möjligtvis gör en om året (när jag själv fyller år och har gäster).
mia_maj2006 - vad bra att de ville filma. Själv har jag fått ett erbjudande från en tjej som tränar på samma gym som mig. Hon pluggar till och vill bli regissör. Hon var eld och lågor. Tyvärr var detta i somras och jag har inte träffat henne sen dess. Ska försöka få tag på hennes telnr. genom andra träningskompisar som känner henne.
Fick precis veta att det inte är hel arbetsdag imorgon. Vad härligt!
Telan: vad kul, vi tittade också på Hammarskog. Jättefint och ligger bättre till egentligen. Bara känslan som avgjorde för oss.
Min dröm sen liten var att gifta mig före att få barn, och på många sätt hade det nog varit bra att göra det, men längtan efter barn blev så väldigt stark så det blev det först ändå.. Sedan tänkte vi lägga det på is ännu mer, kanske efter tvåan men så bestämde vi att nu vill vi inte vänta längre! Lapinette: man kan inte bestämma när man ska träffa rätt, men tänkt vad bra att du inte fick barn med någon av dem som var fel. Kanske blir redan till nästa vår, vem vet?
mialisa - precis så jag har tänkt också. Tänk om jag fick barn med mitt ex. Uuugghhh! Det var inte rätt alls. Jag håller tummarna för ett vår-barn!
Hej majbrudar!!!
Nu börjar det dra ihop sig att berätta för våra föräldrar. Nån som har ett bra tips på hur? De har bara träffats några gånger, så en middag med alla fyra skulle nog bara kännas konstigt. Vi vill berätta på nåt kul eller annorlunda sätt. Hur gjorde ni?
Pumbaalina: Min mamma visste om att min M2b skulle fria innan jag ens visste något... Han hade gjort på det gamla hederliga sättet och frågat min kära mor om min hand Väldigt charmigt tycker jag!
Efter att jag svarat "ja" så berättade han detta, han berättade också att mamma hade blivit så glad så hon hade börjat gråta. Då kunde inte jag heller hålla tillbaka glädjetårarna längre...
Lapinette: Jag arbetar också bara halvdag idag, HÄRLIGT!!
Ni får ha en trevlig Alla Helgona helg allihopa!
Vi hade sådan tur att m2bs föräldrar hade bjudit oss till Skansen för att fira sin 30-åriga bröllopsdag (de hade sin bröllopsmiddag där). Med var också m2b syster med sambo. Vi tänkte börja med att fika men jag sa att vi ska bara titta på en annan sak först. Så gick vi upp till lusthuset(det är bara 100 meter från ingången) och så sa vi att "Här ska vi gifta oss den 27 maj!". Snacka om att de blev förvånade, de trodde jag skulle visa en genväg till ett fik...
Mamma och pappa berättade jag för samma dag när jag körde dem ut till båten. Inte riktigt samma grej...
mia_maj2006: Det var ju lite roligt med filmningen. Ibland tänker man sig inte för riktigt. Vilken tur att de kunde filma iallafall.
Meeela: Välkommen hit!
mialisa: För oss kändes det rätt med Hammarskog. Det ligger så fint med viken nedanför. Vi har varit där en del i andra sammanhang som midsommar, morsdagmiddag mm och så ligger det inte så långt från stan. För att inte tala om det trevliga bemötandet av de som har stället. Gimo ligger lite för långt bort tyckte vi. Det är väl en sak om alla gästerna skulle bo där men det skulle de nog inte göra i vårt fall.
Än så länge är det ingen som vet om att vi ska gifta oss. Många trodde att vi skulle slå till i samband med vår dotters dop, men vi hade ju redan bestämt då att det ska bli nästa år. Vid det här laget har de nog gett upp tanken på att det ska bli nått bröllop överhuvudtaget eftersom vi ändå varit ihop i snart nio år. Pappa brukar pika oss för att det saknas ett foto i bokhyllan bland mina syskons bröllopsfoton. Han har dessutom fått mig att lova - halvt på skämt, halvt på allvar - att inte gifta mig i smyg eftersom min bror gjorde det. Vi tänkte berätta den glada nyheten för våra familjer vid jul när vi träffas då.
Jag har också halvdag idag - såå skönt!! Önskar er alla en trevlig All Helgona Helg.