• msbine

MAJ 2006 tråd 3...

Då har de stängt ner vår gamla tråd, så här kommer en ny ;)
    Kram på er!

• Svar på tråden MAJ 2006 tråd 3...
  • msbine

Vi börjar bli många nu Men det är bara roligt, så får man mer feedback på alla sina ideér!

• Telan

Hur har helgen varit tjejer? Jag har haft en toppenhelg. I lördags var jag och provade klänningar. Det var sååååå kul! Hittade ett par stycken som är fullt möjliga. Lite lustigt ändå att modeller som man ratat när man sett dem i tidningar och så, som man trott att man aldrig skulle sätta på sig visade sig vara helt fantasktiska. Och modeller som man kunnat tänka sig inte alls passade särskilt bra. Tur att jag hade smakråd med mig iallafall...och digitalkameran!!

hellan_jkpg: Hej och välkommen!

• Lapinette

Jo tack helgen har varit suverän. Var ledig i fredags då min blivande var i stan och vi tog en dag i Mariefred för bröllopsfix. Tittade på rum för fransmännen (släkten) och hade möte med restaurangen. Det var mycket givande. Har nu bokat ett helt hus med 11 bäddar för 2 600 kr natten till hans släkt (de är precis 11 st) och så har vi bokat vår svit!!! Jättefin, med jacuzzi och kakelugn i det ena badrummet. Stort allrum med gamla stilfulla möbler och så en stor säng med halv himmelssäng. Härligt! Sviten ingår i vår bokning av restaurangen (om man är fler än 35 gäster).

I lördags var det lunch med min familj och sedan hade vi hyrt en lokal nere på vår gata för danslektion. Hade inte riktigt valt brud dans men efter lite diskussioner så blev det en cha-cha. Vi vill inte dansa heeeela dansen själva utan köra i någon minut och sen dra upp gästerna på golvet så festen sätter igång. Då är cha-cha enklare än t ex samba för då kan gästerna dansa foxtrot eller något annat till.

Telan - vad lutar det åt för klänning? Vilken slags modell? Själv har jag på ett ungefär bestämt mig. Smådetaljerna får man fixa på vägen. Ska börja sy (inte jag men mamma) i december.

mia_maj2006 och msbine - javisst, nu är vi inte ensamma på tråden längre! Skoj med sällskap!

hellan_jkpg - välkommen!

• mia_maj2006

Jag har köpt två böcker om att dekorera tårtor. Det fanns en massa saker som verkade jättesvårt men även lite lättare saker så nu har jag fått en ny idé kring hut tårtan ska se ut. Får se när jag får baka en ny så ska ni få se...

• msbine

mia_maj2006: Väntar med spänning på nästa tårtbakande :)

Här ligger annars bröllopsplaneringen i lä just nu, vi har äntligen fastsatt inbjudningslistan, så nu kan jag börja göra inbjudningarna på allvar.
    Fick även ett oväntat bidrag av sambons mormor, det är alltid välkommet med bidrag :)
    Har haft mycket annat med jobbet att göra nu, vi har bytt ägare i butiken jag jobbar i, så det har varit mycket jobbande... Men nu har det börjat lugna sig och det är dags att ge sig in i bröllopsplaneringen igen :)

• Lapinette

msbine - ja, du har inte varit här och skrivit så mycket på sistone. Välkommen tillbaka till bröllopsplanerandet!

mia_maj2006 - du vill inte göra tårtor till vårt bröllop också! Fick vet i fredags att restaurangen inte fixar bröllopstårtan så igår satt jag och skickade ut tårt-förfrågningar. Vi ska nämligen ha en Schwarzwald...ingen typisk bröllopstårta men en tårta som starkt förknippas med min blivandes familj. De äter den jämnt!!! Troligen beställer jag en "vanlig tårta" vilket även blir billigare och dekorerar den lite extra med rosor. mia_maj2006 - hur fixar ni tårtställningar?

• mia_maj2006

Lapinette: En kompis som gifte sig för några år sedan fick en tårtställning skickad till sig från USA. Den är i fem våningar och redan på hennes bröllopsdag så hon att vi kunde låna den om vi gifte oss. Så den ska vi ha, jätteskönt att den finns så att man slipper tänka på det.

• Telan

Jag håller på att spricka av nyfikenhet!!!
    Jag tror att jag nämt tidigare att min blivande har ansvaret för att boka bla bröllopsnatten och att jag inte får veta vart det blir. Igår när vi stämde av kostnader som är klara hittills fick jag veta vad han har tänkt betala för sina planer. Han har inte hållit igen kan jag säga så nu är jag sååå himla nyfiken på vad det är han har hittat på. Jisses!!

Lapinette: De klänningar jag fastanade mest för var av halterneckmodell. Drapering i livet var också snyggt och gav fin form åt lilla maggen. Kjolen blir nog med lite vidd i, inte för mycket men heller inte för snäv. I helgen ska jag nog åka till Stockholm och kolla vidare. Det kommer att bli svårt att välja känner jag, men hua va kul det är att prova.

Man blir väldigt sugen av allt tårtsnack. Tur att det är lunch snart.

• på jobbet

Får man vara m?? Ska gifta mig 26:e maj... Kul m lite stöttning

• msbine

Alla får vara med i vår lilla tråd :)

Hur har det gått med allas bröllopsplanerande annars? Vi håller just nu på (igen) med bröllopsresan, just nu lutar det åt att det bara blir en vecka i egypten efter bröllopet och sedan fyra-fem veckor till thailand på vintern istället... Man gifter sig på fel års tid för att hitta bra bröllopsresa :)

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 3...