MAJ 2006 tråd 3...
Då har de stängt ner vår gamla tråd, så här kommer en ny ;)
Kram på er!
Då har de stängt ner vår gamla tråd, så här kommer en ny ;)
Kram på er!
Välkommen lillabunny! 27 maj verkar väldigt poppis! :)
Tack Pumbaalina, gifter du med dig då?
Ja, vi gifter oss i ett fint litet kapell utanför Halmstad den 27:e och har hyrt en bygdegård för bröllopsfesten. Var gifter ni er?
Telan - jag har gjort två svängar i Stockholm gällande brudklänningar.
Den ena kring Zinkensdamm där Bröllopskällan, Södersklädestjänst och så den där nya stället som jag inte kommer på namnet på ligger. Allihop på Hornsgatan mellan t-bana Zinkensdamm och Hornstull.
Sedan gjorde jag en annan sväng. Började på Bröllopsbutiken - St Eriksplan då de öppnar 10.00. Gick sedan till Lilly - Odenplan och därefter ned till Garamaj som ligger högt upp på BirgerJarlsgatan.
Om jag ska rekommendera några så är det Bröllopskällan och Bröllopsbutiken (som har samma ägare). De har väldigt stort sortiment. Men min absoluta favorit (klänningar i min stil) är Garamaj.
Lycka till!
Nu när det har kommit in så många nya här på maj-tråden är det kanske dags att vi uppdaterar denna lista.
6 nenne75, Sigtuna, Uppsala
6 mialisa, Gimo, Uppsala
20 Lapinette, Mariefred
20 FiaMia, Dalsjöfors
27 mia_maj2006, Skansen, Stockholm
27 Telan, Uppsala
27 msbine, Helsingborg
27 m_ia, Karlstad
27 pirr i magen, Ljungby
27 cesimón, Göteborg - ska tas bort då hon kommer att gifta sig vintern 2007
Lapinette: Tack så mycket!! Är det något av ställena man behöver boka tid hos? Jag har ringt ett par stycken men där var det bara att dyka upp.
Telan - dem jag har angett behöver man inte boka tid hos. Garamaj har två ställen och den på BirgerJarlsgatan kräver ej tidsbokning.
Lapinette: Va bra, då vet jag. Ska försöka hinna med åtminstone ett par stycken av dem nu på lördag. Här i Uppsala är inte utbudet så speciellt stort, vilket är konstigt tycker jag. Det är ju inte nån pyttestad direkt. Men det kanske beror på att många åker till Stockholm istället eftersom det är rätt nära.
Håller med Telan, har också avverkat Uppsalas butiker. Själv ska jag faktiskt till Göteborg i helgen. Inte för att handla bröllopsgrejer egentligen men har någon bra tips på butiker där kanske jag smiter in och kikar lite! Det jag mest behöver nu är underkläder, skor, sjal (tänkte sy en), väska och smycken. Hur är det förresten för er andra, har alla ring klart?
Lapinette:
Jag vill också va med på listan på 27! ;)
Pumbaalina:
Vi gifter oss på ett slott i Skåne med bara de allra närmaste (12 totalt).