• msbine

MAJ 2006 tråd 3...

Då har de stängt ner vår gamla tråd, så här kommer en ny ;)
    Kram på er!

• Svar på tråden MAJ 2006 tråd 3...
  • mialisa

Väntande: tack, vad kul att höra! Har också fått den uppfattningen, men inte hört från någon som varit där.

Och Kattis28: tänk om man kunde få boka vädret också!! Det gör ju så mycket..

• Cattis28

Japp, vi har bestämt oss för 27 maj-06. En klar fördel att det är långledigt. Jag är mammaledig så jag har all tid i världen (nåja..) att planera. Kan ju inte tänka på annat än bröllopet just nu. Ligger klarvaken om kvällarna och grubblar fram o tillbaka. Mycket att tänka på. Men jag ska ha två st toastmadammer som hjälper mig, varav en gifte sig nyligen. Så det ska nog gå vägen det här...

• Lapinette

Så välkommen Cattis28 till maj 2006 tråden på BT!!!!

En del av oss har hängt här sen i somras...och har planerat, fixat och trixat. Men det finns fortfarande massor kvar att göra till i maj.

Vi ska ha möte med restaurangen på fredag. Har redan varit där 2 gånger (första gången för att titta, andra gången för att provsmaka deras mat...anonymt). Nu är det möte för bröllopsmiddagen som gäller. Vi ska även titta på boende för den utländska släkten som ska sova kvar på plats. Resterande "bussar" vi tillbaka till Stockholm.

• FiaMia

Cattis28: Ett bra val!! Välkommen till tråden!!

• anmob

Får jag vara med i eran tråd? Vi har bestämt att vi ska gifta oss den 27 Maj 2006. Man sambo friade till mig i somras på ett bröllop vi var på. Det var en av hans kamrater och han skulle hålla ett tal. Han frågade brudparet om han fick stjäla en minut vilket han fick och föll då på knä och friade. Hur romantiskt som helst.

Vi har en del klart inför bröllopet men mycket arbete återstår. Min sambo står för sparandet av pengar och jag för arbetet just nu men jag får nog lägga lite pengar jag med om vi ska få råd. Han är inte så mycket för att planera men det tycker jag är kul så jag har fått ganska fria händer.

• FiaMia

anmob: Välkommen till dig också!! Vilket romantiskt frieri!!
    Hur långt har du kommit i ditt planerande?

• Telan

Stort och varmt välkommen till de nya!!

Tror ni inte att om man är tillräckligt många som tänker intensivt och önskar sol och vackert väder i maj så Kan vi påverka vädret???

Igår berättade jag om bröllopet för min bästa vän och frågade henne om hon ville vara tärna. Hon blev jätteglad. Vi satt uppe halva natten och planerade och pratade om Allt som rör bröllopet. Hon är en av de första som fått veta att vi ska gifta oss och det känns kul att ha nån mer än blivande maken att bolla idéer med. Vissa saker kräver en annan flickas tankegångar.
    Även m2b´s bror blev tillfrågad igår angående bestman-rollen. Han blev också jätteglad.

• anmob

Vi har bokat kyrka och präst. Vi har skrivit inbjudningskorten i datorn men inte skrivit ut dem ännu. Där har jag massor med pyssel eftersom vi ska ha lite stämplar och annat.

Min mamma ska sy min klänning och vi har varit och inhandlat tyg och mönster.

Festlokalen har vi inte fått boka ännu men jag satte sambon på att göra det idag. Sedan har vi utsett toastmaster, bestman och tärna och de har tackat ja. Tärnan ska även sjunga i kyrkan.

Dessutom har min sambo och jag övat på wienervals. Men hur man ska klara av att dansa det i långklänning och högklackat vet jag inte.

• anmob

Suck det fick jag för att jag sa att kyrkan var bokad. Festlokalen vi ville ha är naturligtvis bokad den 27e. Jag blir så arg vi försökte boka den för flera månader sedan men det kunde de inte göra då. Vi skulle återkomma i November December.

• FiaMia

anmob: Vad kasst!! Verkligen dålig stil...

Själv ska jag ringa idag angående festlokal. Ringde för en månad sedan, men då kunde de inte heller boka något. Dom sa då att jag skulle återkomma om en månad. Hoppas ingen annan hunnit före oss också...

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 3...