MAJ 2006 tråd 3...
Då har de stängt ner vår gamla tråd, så här kommer en ny ;)
Kram på er!
Då har de stängt ner vår gamla tråd, så här kommer en ny ;)
Kram på er!
Helgen har varit underbar. I lördags var vi hos Salong Envy Me i Stockholm och blev festfixade. Vi blev jättefina och dessutom hade de tid för mig och min tärna den 27 maj!!! Efter att ha sett hur snygg jag blev efter 20 minuter hår och 15 min smink så lägger jag mer än gärna mitt bröllopsutseende i händerna på dessa duktiga tjejer. Ska boka tid för konsultation lite längre fram, det datumet är ju inte lika viktigt.
Tårtbaket blev lyckat och misslyckat på en gång. Tårtan blev rätt snygg för att vara ett första försök, bilder ska ni få se så fort min hemsida är live...jag jobbar på det. Den var dessutom jättegod. Problemet vara bara att den var helt omöjlig att skära på ett bra sätt för chokladmoussen som var huvudbeståndsdel var för lös. M2b var dock helt kär i smaken så nu ska han jobba på att försöka hitta små formar så att jag kan baka 70 små tårtor så att alla får en var och man inte behöver skära. Får väl se hur detta slutar. Nästa tårta blir till svärfar som fyller år om 3 veckor.
Nu är bröllopsresan bokad!!! Det blev precis som vi tänkt oss och vi kommer att kosta på oss en Delux-hytt på kryssningsbåten för att känna oss lite lyxiga.
Nu väntar jag bara på bekräftelsen så kommer jag att boka in resten av resesällskapet.
Åh, det låter så kul att få planera även bröllopsresan. För min del blir det nästan lite terapi istället. Jag som annars vill ha koll på ALLT har släppt vissa delar, bla bröllopsresan (weekend i vårt fall) och även plats för bröllopsnatten. Min blivande tycker att det är jättekul för jag är så GRYMT nyfiken på vad han ska hitta på.
mia_maj: Du verkar vara inne i ett bra stimm!! Snålvattnet rinner när du berättar om dina goda chokladtårtor.
Går det inte att göra moussen tjockare på nått sätt då, så att det går att skära? Annars är det ju en lite rolig variant med att göra en liten minitårta till varje gäst.
I fredags bokade även jag en tjej som ska fixa mitt hår och smink. Jag har hört så mycket bra om henne och sett bilder på tidigare brudar som hon har "gjort". Först hade jag bara tänkt att höra om priser och lite annan info men hon var så trevlig och engagerande och det kändes som vi kom väldigt bra överens så det var lika bra att boka på en gång.
Trevligt att ni är tillbaka efter helgen! Själv har jag också haft en underbar helg men inte så mycket bröllopsplanering utan mer sol, värme, kärlek, härliga promenader, god mat och gott vin.
Mitt hår är ju bokat sen 3-4 veckor tillbaka. Vet inte om hon är bra men min mor påstår det (en bekants dotter). Jag ska dock inte ha någon komplicerad frisyr och vi ska testa 1 månad i förväg så jag är inte ett dugg orolig. Hon kommer hem till mig och tar inte ens 600 kr för arbetet. Känns bra! Sminket gör jag själv, vågar inte lämna över det på någon annan.
mia_maj2006 - härligt att brölopsresan är inbokad. Antar att det blev den där kryssningen i Italien, Frankrike och Spanien som du pratade om. Själv satt jag många timmar i fredags och tittade efter en resa och hittade ett jättefint hotell på Lefkas där man kunde boka en juniorsvit med egen pool. Hade inte tänkt Grekland men egentligen så spelar det ju ingen roll vart man åker. Huvudsaken är att det är lite extra mot vad man brukar göra, vackert, fint väder, god mat etc. Den "riktiga" resan ska vi göra i höst.
Vad mer? Jo, vi har äntligen (efter ca 5-6 prov-kort) bestämt oss för hur vår inbjudan ska se ut. Jag är jättenöjd (om man får ge beröm till sig själv). Skönt att den biten är över för då vet vi ju även hur kyrkoprogramet samt tackkorten ska vara utformade. Ska dock använda lite olika papper etc så inget ska vara exakt det andra likt.
Sen sitter jag dagligen och funderar på bröllopsklänningen. Vet ju på ett ungefär hur den ska se ut men jag blev något förvirrad över toppen när jag var ute och provade sist. Den som satt och såg bäst ut var en topp som jag absolut inte tänkt mig från början. Hmmm... Har ni bestämt/köpt klänning än?
mia_maj2006 - väntar på dina tårtor!
Lapinette: Lefkas är jättefint. Var där på "vanlig" semester för ett antal år sedan. Helt ok! Låter härligt med svit med egen pool, superlyxigt.
Klänningsletandet hade jag tänkt köra igång med nu i november. Det ska bli så spännande!!
Pratade förresten med en kompis förra veckan. Hon berättade att hon ska vara tärna på en annan kompis bröllop nästa sommar (jag känner inte den tjejen som ska gifta sig). Grejen är den att de ska ha sin fest på "vårt" ställe. Det gör väl egentligen inget men det kändes lite trist ändå på nått sätt. Vi hinner först iallafall.
Telan - Alltid lite trist när man inte får vara ensam om saken. Själv är jag ju lite fundersam över min väninna som nu helt plötsligt ska gifta sig runt omkring vårat datum. Inte skoj det heller!
Så du gillade Lefkas? Har själv varit i Grekland massor med gånger men ej där och ej med min blivande. Vi får se om det blir dit vi åker men det såg så himla härligt ut och vi vill bara få vara...nära och kära.
Nu är sidan uppe så att ni kan titta på tårtan!
www.kassling.se/brollop/index.htm
Fotogalleri
Jag kan inte lägga ut de andra sidorna ännu trots att jag nästan är klar med dem för att det står vem jag vill ha som toastmaster och jag har ännu inte frågat vederbörande.
Hej!
Nån mer som gifter sig den 6 maj?
mia_maj2006 -jättefin tårta. Rosorna var ypperliga! Skulle dock vilja ha en doft data....så jag kunde känna lukten av choklad.
Kul att du har fått upp er hemsida ...så kan man gå in och kolla lite då och då. Själva ska vi inte ha någon men jag lovar att skicka lite bilder samt att våra foton kommer att ligga uppe hos fotografen så ni tillslut får se hur det hela blev. Tänka er att vi har följt varandras beslutsångest ända fram till den stora dagen.
Här har svärmor precis anlänt så det blir hemlagad lasagne och rödvin. Mon dieu, jag ska ju göra min SecretBox i nästa vecka...kommer att se ut som en korv i min bustier. Sprang åtminstone till närmaste gym på lunchen och körde pump så jag fick lite träning.
Oj, vi visade en massa kort för svärmor nu ikväll ...och så hoppsan några nakenkort på mig. Tror min man tyckte det var mer pinsamt än vad vi tyckte. Nu får han slava lite för att han gjorde bort sig...han står och diskar just nu.
hellan_jkpg - vi har 1 eller 2 som gifter sig den 6 maj...måste gå tillbaka ett par sidor så hittar du dem.