• msbine

MAJ 2006 tråd 3...

Då har de stängt ner vår gamla tråd, så här kommer en ny ;)
    Kram på er!

• Svar på tråden MAJ 2006 tråd 3...
  • FiaMia

Då är listan komplett!

6 nenne75, Sigtuna, Uppsala
    6 mialisa, Gimo, Uppsala
    20 Lapinette, Mariefred
    20 FiaMia, Dalsjöfors
    27 mia_maj2006, Skansen, Mariahissen Stockholm
    27 Telan, Uppsala
    27 msbine, Helsingborg
    27 m_ia, Karlstad
    27 pirr i magen, Ljungby
    27 cesimón, Göteborg

• Telan

mialisa: Va roligt med en till Uppsalabrud! Är det Gimo Herrgård som gäller eller?

• Lapinette

Telan - i vårt gamla kompisgäng från gymnasiet så är det bara hon och jag som inte har gift oss eller skaffat barn. Hon har fått panik. Kan inte vänta med bröllopet till i höst (fast hon alltid sagt att hon ska gifta sig på hösten) etc. De har dessutom diskutera giftemål i snart 3 år (han vill inte gifta sig) och när vi väl bestämt datum så ska hon lägga sitt under våren också. Inget bokat eller bestämt. Jag är jätteglad för att de äntligen ska gifta sig men det känns lite konstigt att hon helt plötsligt fått sån panik.

Har ni tänkt på att det är ingen som gifter sig den 13:e maj?! Alla andra helger är representarade.

• Telan

Lapinette: Det är ju nästan lite synd om henne då, om hon fått sån panik, spaciellt om han inte är helt övertygad om att han vill gifta sig. Tror du inte att det går att prata med henne och övertyga henne om att det tar tid att plaera ett bröllop och därför bättre att vänta till hösten, som även skulle passa henne bättre. Hoppas det löser sig för er hur det än blir. Huvudsaken är ju iallafall at det inte är samma datum.

Angående 13:e maj så tror jag att folk omedvetet väljer bort detta datum av väl ingrodd skrock. Talet 13 har ju lite negativt skimmer över sig - även om det råkar vara min blivandes "turnummer" (läs gammalt tröjnummer på matchtröja ).

• Lapinette

Min väninna har pratat om bröllop i snart 4 år. Nu vill de ha barn och hon tror inte att de kommer att bli något giftemål av om de först skaffar barn (vilket jag håller med om....kan de inte komma tillskott på 4 år så lär de inte göra det sen heller). Till saken hör att han säger att hon är kvinnan i hans liv men han förstår inte varför de behöver gifta sig. Han gillar inte stora fester och firade inte ens sin 40 års dag som var i våras. Hon däremot är en otrolig romantiker och drömmer om ett bröllop. Har diskuterat detta med dem båda så många gånger och försökt få honom att förstå att min väninna verkligen vill göra detta så varför kan inte han jämka lite. Som sagt...har nu varit bröllopskordinator hela morgonen så eventuellt blir det ett vinterbröllop.

Tyckte bara det var skoj att se att ingen valt den 13:e. Varför vi gifter oss den 20:e (dagen efter min födelsedag) är för att det var då han friade 20.05.2005. Samt att min födelsedag räknas som vår års dag. Men då var jag fortfarande i Stockholm och han i Cannes. Varför han ni valt det datum ni har valt?

• Telan

Vi valde 27:e för att han ville ha bröllopet på våren/sommaren, men inte för sent så alla hinner försvinna på semester. Inte midsommar och inte pingst för att så många andra gifter sig då. En lagom kompromiss blev då 27:e. Vad vi inte insåg då när vi bestämde det var att det var Kristi Flygare den helgen och en minst lika populär helg för bröllop som nån av de andra storhelgerna.
    Men det är ju bara bra med en längre helg eftersom vi har mycket långväga gäster.

Jag hade gärna gift mig på vintern eftersom jag verkligen gillar den årstiden. Men det var inget alternativ för honom så då fick det bli våren istället.

• mialisa

Telan: Japp, det blir herrgården. Vi har egentligen ingen anknytning till Gimo, men ville gärna ha en herrgård eller liknande och då fastnade vi för dem. Var ska ni andra ha festen i Uppsala (ursäkta att jag inte är så uppdaterad, ni har säkert skrivit om det tidigare)?

Vi valde 6:e för att det passade bra. Ville ha tidig vår. Ingen särskild anledning egentligen.

• msbine

Telan: Skönt att höra att det är fler än jag som inte tänkte på att det var kristi flygare helg den 27:e :)

mia_maj2006: Underbar tårta!!!!!!!!!! Håller med en av föregående skrivare att det ahde varit bra med en doftdator, men jag hade nog gärna haft en smak dator m ;)

Lapinette: Känner igen det där med att kompisarna får panik. Flera stycken i vårt kompisgäng har fått det när det gäller att gifta sig, mne alla är bannlysta att ha det i maj/juni. Vi var först, det får de acceptera. Hade en av mina vännionnor som ville gifta sig helgen innan oss (då blev ju hon först), men efter hot om att bryta vänskapen så flyttade de det till december i år istället. Maj/juni nästa år e min tid :) Lite själviskt, jag vet, men jag har drömt om mitt bröllop sedan jag var typ 8 år...

• Telan

lapinette: Vi stod också i valet och kvalet om att skaffa barn först eller gifta oss först. Det blev en dotter. Men redan när jag var gravid bestämde vi att våren -06 ska bröllopet bli av.

mialisa: Gimo Herrgård är ju jättefin. Vi hade det som ett av våra alternativ och gillade stället skarpt. Men till slut hamnade valet på Hammarskog Herrgård istället.

• mia_maj2006

Vi fick också barn först. Av någon anledning var det mycket enklare att övertala m2b att vi skulle skaffa barn än att få honom att gifta sig med mig. Att få barn ihop är ju ett så otroligt mycket större åtagande än att gifta sig men många killar verkar lite rädda för det här med bröllop.

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 3...