• msbine

MAJ 2006 tråd 3...

Då har de stängt ner vår gamla tråd, så här kommer en ny ;)
    Kram på er!

• Svar på tråden MAJ 2006 tråd 3...
  • mia_maj2006

Konstigt med fotoförbud är det för att man inte ska sy upp klänningen själv eller tror de att tyget ska skadas av blixten
    Igår fyllde jag år och då var m2b och jag på NK och köpte BH:n som jag ska ha till brudklänningen. Köptes efter tips på BT, vad annars! Jag tycker inte om axelbandslösa BH:ar med plastband för att hålla dem uppe, det blir märken och skaver men denna satt istället uppe med breda resårer så att den satt jättebra men ändå var jätteskön.
    Av mina föräldrar blev det bröllopsbidrag in på mitt konto...jag hade bett om presentkort men mamma hade inte tid att springa i affärer Hon jobbar mycket mer än vad jag gör så jag förstår henne. Dessutom är pengar lika bra.

• mia_maj2006

Fritidsresors katalog kom igår så nu är bröllopsresan bestämd om dock inte bokad.

Vi ska åka på kryssningen Romance, romans and the riviera från den 2/6 (1 vecka) och sedan ska vara en vecka i Palma Nova (tror vi inte 100% bestämt) där våra föräldrar och vår lilla dotter sluter upp. Så sista veckan blir det sol, bad och shopping i Palma. Kryssningen tar oss till La Spezia på den italienska rivieran, Civitavecchia med utflykt till Rom, Genoa, Marseille och till sist Palarmos i Spanien. Kryssningen börjar och slutar i Palma. Det är så kul att det äntligen är bestämt. Roligt att Fritidsresor bestämde sig för att släppa sin katalog igår som en födelsedagspresent till mig

• mialisa

Hej på er all brudar! Är ganska ny här på BT, men det är så kul att läsa om allas idéer och planer. Hjälper mycket faktiskt!Vi ska också gifta oss i maj och det är så mysigt att planera, än känner jag ingen jobbig stress..
    /Mialisa

• mia_maj2006

mialisa: Hejsan och välkommen till vår tråd.
    Visst är det roligt att planera, känner mig inte hller stressad men det stora sakerna är ju färdiga och jag ägnar mig numera åt småpysslet.

• mialisa

Tack! Vi har också de stora sakerna bokade och klara. Håller på och pillar lite smått med inbjudningskorten, tar nog lite tid. Bröllopsresan är dock inte klar. Någon som har tips på en långweekend i Sverige, eller Europa? Har en liten son som vi inte vill lämna för länge. Gärna romantiskt resmål?

• FiaMia

Hej på er alla blivande fruar
    Välkommen mialisa, nu är vi många "mior" på den här tråden
    Själv längtar jag till på onsdag då det blir bröllopsshopping i Göteborg!! Ska bli SÅ kul!
    Jag såg en billig korsett på H&M igår. Den kostade bara 149 kr... får kanske bli den till fotningen av min box... får se, kanske hittar nåt finare i Gbg. Tänkte ha med 2 uppsättningar underkläder när jag fotas. Både underkläderna som jag ska ha på bröllopet och sedan ett set svarta också!
    Vi har inte bestämt bröllopsresa än. Hade inte tänkt att ta den i samband med bröllopet utan dra ut på det lite och lägga den längre fram på hösten.

• Lapinette

Oj vad ni är morgonpigga! Själv har jag åkt på en rejäl förkylning så jag har precis anlänt till datorn för att jobba lite. Och som sagt - vad många mior vi har här på tråden!

mia_maj2006 - jag tror att man inte får fota för att man inte ska gå till sömmerska och göra en kopia men å andra sidan så hänvisar dem till sin hemsida för där kan man ju hitta klänningen. Dock är den jag provade helt ny och finns inte där än!!!! Sen vill man ju titta och fundera på hur den såg ut på mig...och inte på någon annan brud.

Vad härligt att ni har bokat kryssning. Själv såg jag reklam för en hotelkedja som har underbara villor man hyr med jacuzzi på terrassen och allt! Messade min blivande och föreslog den billigaste (utanför Singapore)! Dock så har vi sagt att det blir en mindre resa direkt efter bröllopet och en större till hösten.

mialisa - romantisk långweekend. Och det finns så många vackra och romantiska ställen. Jag tycker Italien är romantiskt, kanske Venedig, Rom eller Florens. Annars är min favorit Paris! Eller varför inte här nere, Franska Rivieran. Vad hade ni tänkt er?

Fiamia - jag ska bara ha vitt på min SecretBox. Verkligen bröllopstema med vita spetsunderkläder, bustier, brudklänning, pärlhalsband och örhängen. Hon tar ju bilderna på ett slott så det är ju lite den stämningen och temat. Är glad att det inte är nästa vecka bilderna ska tas (utan om två veckor) då jag just nu är röd om nosen (förkyld).

• Telan

Hej hallå alla mior och resten!
    Va skönt att det äntligen är helg igen, jag behöver vila!! Min dotter har varit sjuk hela veckan och hela familjen har sovit jättedåligt. Jag känner mig som en zombie, säkerligen en säkerhetsrisk för mina kollegor idag. *s*

Jag har iallafall hunnit beställa allt material till trycksakerna nu i veckan. Leverans nästa vecka, så sen är det bara att sätta igång med pysslandet. Roligt!!

Vi hade också tänkt oss att bara åka iväg på en weekend efter bröllopet. Men det blir en överraskning för min del vart vi ska då min blivande har tagit på sig att boka det. Spännande! Jag får bara veta ungefär vad jag bör packa med mig. Sen blir det nog en längre resa senare på sommaren eller till hösten och då får dottern följa med också.

• mialisa

Lapinette: jo vi har funderat på Italien faktiskt, Florens låter som nåt för oss. God mat, gott vin, fina caféer, kanske lite shopping, nåt sånt vill vi ha. Ang fotograferingen måste du berätta allt efter! Ska själv göra en fast först i vår. Behöver lite mer tid att komma i form..

Och Telan, det lät jättekul med en överraskningsresa! I mitt fall blir det nog jag ingen sån dock, men säkert bra ändå.

• Lapinette

mialisa - komma i form! Don't mention it! Jag ska ha svärmor på besök hela nästa vecka så hon lär nog stå och laga middag varje kväll...och så är jag förkyld just nu och får inte mina vanliga träningspass. Uuuuhh!...känner hur det slappas kring midjan!

Telan - jag hade tänkt att låta min blivande bestämma vår kortare (efter bröllopet) resa men idag har jag ändå suttit nästan hela dagen (får nog räkna detta som en semesterdag)och kollat på resor. Blev så sugen att kolla när ni tjejer sa att sommarens resor var släppta. Då vi helst vill resa på måndagen efter bröllopet och bara i en vecka så fanns det itne så mycket alternativ. Har hittat ett 4+ hotel på Lefkas med Spa. En svit med egen pool etc. Låter helt underbart och är faktiskt inte alls dyrt! Vill ju ha något extra när vi åker efter bröllopet men ändå inte betala en förmögenhet.

mialisa - jag tycker jättemycket om Florens. Har varit där 3 gånger men dock då endast en natt per gång. Vet att min väninna rekommenderade mig ett jättevacker hotel en bit utanför Florens. Högt uppe på ett berg med Spa. Kanske kan vara något om ni hyr bil. Kan även rekommendera Lucca som är väldigt mysig stad med en ringmur runt hela staden.

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 3...