MAJ 2006 tråd 3...
Då har de stängt ner vår gamla tråd, så här kommer en ny ;)
Kram på er!
Då har de stängt ner vår gamla tråd, så här kommer en ny ;)
Kram på er!
Fattar inte att ni kan hålla tyst! Jag är otroligt dålig på att hålla tyst...i alla fall om roliga saker.
Jag ringde upp min mamma dagen efter att han friade och berättade att han friat och att vi ska gifta oss. Direkt efteråt ringde jag upp min bror. Tyvärr var jag tvungen att göra det per telefon då jag befann mig här nere i Cannes. Till min blivandes släkt berättade vi personligen helgen efter då han hade planerat en helg hos dem.
FiaMia - jättegulligt att fråga om din hand. Min gjorde det istället efteråt då han tyckte att det egentligen var min far han skulle fråga och honom har han aldrig träffat då han bor i Japan.
Telan - du kanske ska ge ett foto med dig och din blivande på (och så slöja ...något typsikt för bröllop) i julklapp?!
Telan - glömde skriva - till din far!
Jag gillar hemlisar och överraskningar så det är lätt att hålla tyst. Det blir så mycket roligare att berätta när de minst anar något. Hihi!
Det var jätteroligt i samband med dotterns dop när folk runt omkring försökte snoka reda på om vi skulle gifta oss då eller inte. De frågade inte rent ut utan mest om saker runt omkring. Det var lätt att svara så att de inte kunde gissa.
Lapinette: Strålande idé med julklappen!!!
Min mamma satt "vakt" ovanför ytan på stranden medan sambon friade på 12m djup, så hon fick veta det så snart vi kom upp igen. Efter dyekt var klart åkte vi direkt hem till hans föräldrar och berättade, fortfarande iklädda underställ doftandes neopren :) Kanske inte sådär kul, men det uppslattades. Min pappa ringde jag och berättade för, tycker det räcker, han är fruktansvärt självupptagen så jag behöver inte bry mig om honom :)
Tjoho flickor !
Hoppas att ni har en bra helg!
Pumbaalina: Jag har saknat dej!
Åh det är så kul att berätta för familjen, man är ju så glad å så är det så spännande. Min farmor fick veta först-vi är jättepolare. Jag ringde till henne tvärt när vi hade bestämt datum å sa att hon skulle paxa den dagen för bröllop. Åh gissa om hon blev glad !! Mamma har massor av ideer å tips å grejjor. Hon tycker detta är skitkul. Alla har blivit så glada när vi har berättat. Så kul att alla fattar att vi är rätt för varandra !
Står i valet o kvalet mellan 27 Maj och 3 Juni nästa år... Preliminärbokat både prästen och en Herrgård dom datumen.
Nån som vet vad det blir för väder dom dagarna??? haha skoja bara...Hugget som stucket. Ole dole doff...osv osv
Cattis28 - så klart du ska välja maj!!!! Mycket mera solsäkert än i juni.
Hejsan,
detta är mitt första inlägg på denna tråd. Men jag blev så glad när Mialisa skrev att de skulle gifta sig på Gimo herrgård. Det var nämligen där jag och min fästman förlovade oss för ett år sedan. Det är verkligen jätte charmigt! Är övertygad om att ni kommer få det toppen där. Lycka till!
Cattis28: 27 maj är ett jättebra datum!
Torsdagen är ju redan en ledig dag så då kan du få massa hjälp att fixa det sista av lediga vänner och familj.
Jag tänkte nog ta semester onsdag och fredag men det är ju skönt att inte behöva ta fredagen också.
Cattis28: Jag håller med mia_maj2006 om att 27:e maj kommer att bli ett toppendatum att gifta sig på. Röd dag torsdagen innan och vi har klämdag (=ledig) på fredagen - perfekt!
Vi visste inte att det var långhelg när vi först bokade men det blev ju bara ett plus.