• msbine

MAJ 2006 tråd 3...

Då har de stängt ner vår gamla tråd, så här kommer en ny ;)
    Kram på er!

• Svar på tråden MAJ 2006 tråd 3...
  • på jobbet

Vi har inte så mkt pengar så vi ska vänta m den "riktiga" bröllopsresan. Ska ta typ en helgi Köpenhamn lr liknande så länge för istället åka till varmare breddgrader till hösten när d är billigare.
    Några tips på bra/billiga varma länder att åka till??

• Lapinette

Vi ska göra som er - msbine - vi åker en vecka till Italien eller Grekland direkt efter vigseln (på måndagen)och är borta i en vecka och sen planerar vi en längre resa till hösten (okt-nov). Har hittat ett jättefint hotel på Lefkas som det lutar åt. Inte för dyrt, rätt avresedatum och så lyxigt med egen pool och SPA.

mia_maj2006 - lyllos dig som har en tårtställning. Som du redan vet (från den andra tråden) är det tårtplanering som pågår här.

Telan - säg till om du vill ha tips på bröllopsbutiker i Stockholm.

• Pumbaalina

Nu har vi berättat för våra föräldrar! Jag efterlyste ju nåt kul sätt att berätta på. Så här blev det. Vi gjorde ett litet bildspel där vi berättade om den stora dagen och sparade på två CD-skivor. Sedan, på fars dag, var vi först hos mina föräldrar och åt middag och gömde CD-skivan i huset. Efter det åkte vi till hans föräldrar och fikade och gömde en skiva där. På kvällen ringde vi till dem och berättade var de kunde hitta skivorna och sa att de skulle titta på innehållet. Det dröjde inte länge förrän de ringde tillbaka. De blev verkligen jätteglada! Så lyckat! Och så roligt!

• pirr i magen

hej flickor !
    Pumbaalina: fniss fniss vilket kul sätt att berätta det på !!
    annars ligger vår palanering lite lågt....känns om det är långt kvar men ändå inte....kollar lite smågrejor å sånt på dagarna...funderar vilket band som kan spela på festen...tur att man har lite kul att fundera över när det är så mörkt ute. Nu är det dags för mej att åka till min lilla häst å pussa på henne. Ha det så gott allihop!

• Lapinette

Pumbaalina - vilket jobb och vilken idé! Jätteskoj! Själva var vi inte så uppfinningsrika...jag ville ju berätta på en gång när han hade friat...men fick vänta till dagen efter (kunde ju inte ringa mitt i natten!).

• hellanb

Hej!
    nån mer som gifter sig 6 maj?

Hellan

• msbine

pumbaalina: Vilket roligt sätt att berätta på :)

på jobbet: Mitt ständiga tips på semester är.... Thailand... Paradiset på jorden :) Det kostar lite mer att åka dit, men när man väl är där kan man leva som en kung för inga pengar alls. Likandant med hotellen, ett fyrstjärningt hotell kostar ca 170kr/natt/rum för två personer... Inte mycket :)

• FiaMia

Pumbaalina: Hihi, vad uppfinningsrikt!!

Jag längtar tills på lördag... Ska iväg och prova bröllopsklänning då!!! Ska bli SÅÅ Kul!! Hoppas att jag har turen att springa på den rätta med en gång!

• Telan

pimbaalina: Vilken strålande idé!

lapinette & ni andra också för den delen: Tipsa gärna om bröllopsbutiker i Stockholm!! Vilka är värda att gå till? Hur är servicen? Alla tips och råd är varmt välkomna!

• lillabunny

Jag vill också vara med! Gifter mig med min prins den 27 maj!

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 3...