• msbine

MAJ 2006 tråd 3...

Då har de stängt ner vår gamla tråd, så här kommer en ny ;)
    Kram på er!

• Svar på tråden MAJ 2006 tråd 3...
  • Lapinette

FiaMia - jättefin ring. Vårt (mitt) problem är att min förlovningsring är mycket speciell och det passar egentligen inte att ha någon annan ring bredvid den. Det är ju så att min blivande friade med denna ring med diamanter till mig i maj och sen ska vi båda ha en slät ring till vigseln (så som man gör i Frankrike) ...men jag vet inte om jag ens kan ha en slät ring bredvid min förlovningsring. Vi ska börja titta på detta i slutet av december.

Om du orkar leta dig fram så finns min förlovningsring på denna sida under Collections, Trilogy. Det är den med tre stenar i vanligt guld.
    http://www.jmgarel.com/#

• FiaMia

Lapinette: Det fanns 2 olika i rödguld. Var det den första eller andra. Båda var jättefina, men som du säger väldigt speciell design. Är den inte "rak" i överkanten... Då skulle man ju kanske kunna ha en helt slät ring men som har ena ytterkanten som ligger mot den andra ringen formad som den. Så att dom sluter tätt mot varandra liksom... Ja, ja får se om du förstår mina konstiga utsvävningar

• Lapinette

Min ring är den tredje som man ser.

Problemet är att om jag lägger en vanlig slät ring vid sidan om min ring så går den kant i kant på ena halvan men så blir det ett "glapp" på andra halvan ...och det ser inte bra ut.

• Lapinette

FiaMia - jag tror jag förstår vad du menar. Ska kolla om det är någon som kan fixa en sådan ring ...eller så blir jag utan.

• hellanb

6 hellan_jkpg, Jönköping
    6 nenne75, Sigtuna, Uppsala
    6 mialisa, Gimo, Uppsala
    20 Lapinette, Mariefred
    20 FiaMia, Dalsjöfors
    27 mia_maj2006, Skansen, Stockholm
    27 Telan, Uppsala
    27 msbine, Helsingborg
    27 m_ia, Karlstad
    27 pirr i magen, Ljungby
    27 Cattis28, Tibro
    27 lillabunny, Skåne

• Pumbaalina

Jag vill också komma med på listan nån gång!

6 hellan_jkpg, Jönköping
    6 mialisa, Gimo, Uppsala
    20 Lapinette, Mariefred
    20 FiaMia, Dalsjöfors
    27 Telan, Uppsala
    27 msbine, Helsingborg
    27 m_ia, Karlstad
    27 pirr i magen, Ljungby
    27 Cattis28, Tibro
    27 lillabunny, Skåne
    27 Pumbaalina, Halmstad

• Pumbaalina

lillabunny: låter jättefint med bröllop på ett slott i Skåne. Vi kommer också att ha ett relativt litet bröllop. Vi kommer att bjuda ca 40 personer, men alla kommer förmodligen inte. Min familj är väldigt invecklad och vissa kommer inte överens med andra osv. Tråkigt, men så är det.

• mialisa

Lapinette: var in och tittade på din ring, den var riktigt riktigt fin! Fanns flera där som var jättefina. Kanske svårt att passa ihop med nån annan, men det går väl bra att använda samma för vigsel annars? Den var underbar!

• Kotte

Förlänger listan :)

6 hellan_jkpg, Jönköping
    6 mialisa, Gimo, Uppsala
    20 Lapinette, Mariefred
    20 FiaMia, Dalsjöfors
    27 Telan, Uppsala
    27 msbine, Helsingborg
    27 m_ia, Karlstad
    27 pirr i magen, Ljungby
    27 Cattis28, Tibro
    27 lillabunny, Skåne
    27 Pumbaalina, Halmstad
    27 Kotte, Enköping

• Lapinette

Tackar mialisa!!! Jag tycker också väldigt mycket om den och är så glad att min blivande valde den (och har så bra smak). Eventuellt får den fungera både som min förlovnings- och vigselring i ett.

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 3...