• msbine

MAJ 2006 tråd 3...

Då har de stängt ner vår gamla tråd, så här kommer en ny ;)
    Kram på er!

• Svar på tråden MAJ 2006 tråd 3...
  • mia_maj2006

Jag ska be min svärmor att sy in klänningen i bysten så att den sitter perfekt. Det är bara där som klänningen sitter åt och precis nedanför bysten. Sedan går den ut vilket är perfekt för att dölja lilla magen. Önskar att man kunde trolla bort dubbelhakan på samma sätt men det skulle ju kräva huvudduk och riktigt så drastisk behöver man ju inte vara. Så det gäller bara att stå stolt,upp med hakan!

• Lapinette

Man måste ju ha burka om man ska dölja alla fel och brister man har...och jag som har fel på mitt ena öga (trång tårkanal)...skulle t o m behöva dölja ögonen!

Skämt å sido jag tänker så här: det är våra närmaste vänner och våra familjer som kommer att närvara och de flesta av dem vet mina fel och brister. Jag kommer att vara mig själv (men förhoppningsvis i en vacker tappning) på bröllopsdagen.

• mialisa

Lapinette: vad roligt att höra att det blev bra bilder, grattis och tack för all info!

Tränar på jag med.Bröllopet och fotograferingen är en bra sporre, då om någon gång vill man ju se bra ut! Ska kolla på ringar i helgen m min sambo. Dessutom är vi på gång att boka bröllopsresan, blir Florens. Annars händer inte så mycket i planeringen just nu, ligger lite på is..

• Lapinette

mialisa - Florens är vackert, ett bra val. Själv har jag slängt ut en fråga om hotellet som vi har hittat på Lefkas (Apollo) men ej fått något svar. Skulle vilja höra om det är någon som har bott där men förstår att det blir svårt att hitta någon då hotellet är nytt. Hoppas på att vi ska och boka och bestämma oss runt nyår.

Annars väntar jag fortfarande på offertförslag från florist och restaurang. Hur lång tid ska det ta??!! Förstår att de inte tycker att det är bråttom (vi gifter ju oss i maj) men jag vill kunna räkna lite och det har nu gått 2 veckor sen vi var i Mariefred.

• Lapinette

Tycker inte om att vänta!

• mialisa

Håller med dig. En del som vi har bokat har tyckt att "oj ni är verkligen ute i god tid!". Tycker inte jag.. :)

• mia_maj2006

Jag tycker att det var så skönt när min frisör ringde för att boka tid för konsultation. När jag bokade frisören till bröllopet för ca 1 månad sedan sa vi att vi skulle vänta med konsultationen. Sedan ringer hon redan efter tre veckor och vill boka in den. Fler med lång framförhållning. Konsultationen ska vi ha i mars. För er som vill se hur jag såg ut när vi varit på "förfest" hos min bröllopsfrisör kan kolla på:

www.kassling.se/brollop/photo.htm

Då lade de bara ner ca 15 min på håret så det blir nog väldigt fint på bröllopsdagen då det nog tar ett par timmar.

• mia_maj2006

Däremot tänkte jag vänta med att boka florist. Buketten ska vara enkel med bara rosa gerbera och får de bara lite framförhållning ska de nog lyckas hitta det i maj. Jag ska köpa min bukett på blomsterhandeln hemma i Mälarhöjden där jag är uppväxt. Ett par damer som driver den och som är jätteduktiga. Till min dotters namngivning gjorde de en jättefin blomsterkrans till henne för 80 kr!!

• msbine

Lapinette: Jättekul att bilderna blev bra!

Själv är jag jättenervös inför lördagens klänningsprovade.. Tänk om man hittar en som alladeles för dyr (man har ju trots allt en budget) eller ännu värre, tänk om man inte hittar någon alls! Men det går säkert bra...

• Lapinette

mia_maj2006 - vart i Mälarhöjden ligger floristen? Om floristen i Mariefred inte hör av sig/kommer med orimliga priser/förslag så får det ju bli en florist i hemtrakterna. Det blir ju ev. bageriet i Älvsjö så varför inte en florist i Mälarhöjden?

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 3...