• msbine

MAJ 2006 tråd 3...

Då har de stängt ner vår gamla tråd, så här kommer en ny ;)
    Kram på er!

• Svar på tråden MAJ 2006 tråd 3...
  • Lapinette

msbine - problemet blir nog snarare att du kommer att hitta för många! Själv föll jag för en klänning i den första affären jag var...och alla som kom in där stod och sa ohhhhh....vad vackert! Ändå så har jag provat vidare och det blir inte alls den första som jag provade. Om det inte säger "klick" när du provar nu på lördag så har du ju fler dagar på dig att prova och känna efter. Passa på!!!!

Sen att du kanske faller pladask för en klänning som är aldeles för dyr. Tja, vad gör man åt det? Sätt kanske en övre gräns och prova inga klänningar över den gränsen. Så gör jag med vanliga kläder...för när man väl har provat så är det kört!

• mia_maj2006

Lapinette: Den ligger bakom Konsum om man kommer från tunnelbanan. Precis där Selmedalsvägen börjar.

msbine: Lycka till med klänningsprovandet och hoppas att du hittar en jättebra klänning till ett jättebra pris!

• msbine

Måste bara säga att det är skönt att ha fler bröllopsgalna att diskutera med sambon därhemma börja bli lite trött på en ;)

• Telan

Lapinette: Kul att du blev nöjd med bilderna! Grattis får man väl säga till din blivande.
    Jag har fortfarande inte bestämt mig för om jag ska göra nån secret box eller inte. Väntar nog till efter nyår innan jag bestämmer mig.

msbine: Lycka till med klänningsjakten! Jag måste ändå säga att efter att ha provat några olika modeller så insåg jag rätt snabbt vad jag gillade och vad jag inte alls ville ha. Det var en enorm hjälp att ha en kamera med sig och fotografera klänningarna så att man sen kunde jämföra bilderna bredvid varann. Då såg man rätt tydligt vad man passade bäst i även om klänningarna "kändes" likvärdiga.

• msbine

Telan: Tänkte ta med mig min digitalkamera, tror att det är en bra idé faktiskt, så kan man se direkt liksom. Det vet man ju av erfarenhet från att prova vanliga kläder att speglar säger inte alltid sanningen :)

• Lapinette

Det är super med en kamera! Tyvärr har jag inte haft med mig någon när jag provade i somras och nu i höstas så var det fotoförbud på flera av ställena och tyvärr där jag hittat flest klänningar som känns rätt. Jättetrist! Det underlättar verkligen att få kunna sitta och titta och fundera. När man står där så är ALLT (nästan) GUDOMLIGT!

mia_maj2006 - då vet jag vart floristen ligger men jag hoppas fortfarande på att tjejerna i Mariefred ska ringa.

msbine - min blivande make tycker nog att det är helt ok just nu men i somras (när allt var nytt och jag BARA tänkte på bröllop) höll han på att få spader. Han sa att han inte alls hade tänkt på vad han skulle få genomlida efter det att han hade friat.

• pirr i magen

Har pratat med tjejjerna idag som driver hembygdsparken där vi ska ha festen. Dom är jättetrevliga å gör att man blir ännu mer förväntansfull. Vi ska träffas i Mars å kolla vilka dukar å servetter vi vill ha. Så berättade hon om Bufféalternativ å sånt. Å så sa hon att dom bakar gärna tårtan om vi vill. Bara att lämna en bild till dom om vi vill ha nån särskild. Oh va kul !!
    mia_maj: snygg du är i håret !
    Kul å göra lite provuppsättningar å sånt ....ska jag å frisören oxå ägna oss åt några gånger har vi bestämt.

• msbine

Min m2b trodde nog att bara han friade så skulle han slippa allt tjat om bröllop... Men ack så fel han hade... Det blev bara värre *fniss*

• Lapinette

Det är ju så skoj att planera och fundera...fast som sagt, jag har lugnat ned mig väsentligt sen i somras. Min blivande är orolig att jag kommer att tycka att det är jättetomt efter bröllopet...men har lovat honom att jag då kommer hitta något nytt att planera typ flytt, barn eller något annat trevligt!

• msbine

Nu e de klart!!! Har köpt klänning :) Blev en nixa modell 431, finns på www.nixa.se Man ser inte klänningen så bra där tyvärr, men har inte hittat nån bättre bild än. Vad om inte syns på bilden e att den e a-linje formad klänning med chapelsläp (låååångt släp), jag såg ut som en prinsessa i den

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 3...