• msbine

MAJ 2006 tråd 3...

Då har de stängt ner vår gamla tråd, så här kommer en ny ;)
    Kram på er!

• Svar på tråden MAJ 2006 tråd 3...
  • msbine

Vi kommer att ha en rätt så enkel dukning. Det som kommer att vara på borden är ljusstakar, linneservetter, ljusblå sand samt en hel del snäckskal från kammusslor som jag själv har plockat när jag har varit och dykt. Tror inte ens att vi kommer att ha blommor på borden, mycket pga att vi e många som är allergiska mot doftande blommor...

• Lapinette

msbine - er dukning låter ju ganska avancerad...sand och snäckskal. Trevligt med ett tema som går igen ...kanske ni kan ställa en guldfisk på bordet.

• mia_maj2006

Vår dukning kommer att vara linnedukar och servetter, ljus och ljusstakar som festlokalen står för och sedan blomsterdekorationer i form av en låg blomsteruppsättning som jag ska göra i mitten på varje bord med gerbera, vit krysantemum och lite andra blommor. Dessutom ska vi ha blå glaskulor från IKEA på borden och två blå vaser på varje bor med en gerbera i varje. Övriga gerbera som gästerna kommer med(se tidigare i tråden) kommer att delas upp i fyra vaser som jag ska köpa på IKEA. Jag tror att det kan bli jättefint.

• mia_maj2006

Japp rosa. I'm a pink lady!! Min stackars m2b fick en rosa slips med tillhörande sidennäsduk som jag tycker att han ska använda på bröllopet. Min dotter ska ha rosa sidenklänning och jag ska ha rosa sidenband runt min brudbukett.

• FiaMia

mia_maj2006: Undra om det är likadana glaskluttar vi tänkt oss från IKEA då, fast vi ska ha dem i genomskinligt glas? Är det dom som kostar 15 kr/förp.? Var iväg och köpte dom i helgen, köpte 8 st förpackningar, hoppas att det räcker!

• Telan

Era dukningar låter jättefina!

Det roliga med min blivande är att han faktiskt tycker att saker jag gör/pysslat ihop som tex dukningar, inredningsdetaljer och sånt är fint när han väl ser det. Men om jag bara försöker förklara innan jag gjort nått hur jag har tänkt mig så är han ofta tveksam. Det gäller alltså att övertyga honom att det kommer att se snyggt ut när allt väl kommer på plats.

Man tycker att han borde ha lärt sig att jag har bra smak. Jag valde ju honom.

• Lapinette

Ha, ha Telan, det är ju rätt! Min blivande och jag har ungefär samma smak så det jag själv inte har varit så nöjd med har även han varit tveksam till. Fick göra en hel del "provinbjudningar" innan vi fann den rätta men å andra sidan så känns den SÅ rätt!

mia_maj2006 - du är inte ensam om ett rosa tema! Jag är väl inten rosa fantast i vanliga fall men blev helt såld på min bukett som jag hittade i en bröllopstidning. Ska också ha siden band i buketten, på inbjudan och vi får se om det blir lite andra dekorationer med banden. Är bara rädd att "överdekorera".

Min blivande vill inte ha rosa väst...så vi får se hur han ska matcha hela temat. Och jaaaah, de små flickorna ska ha rosa klänningar med rosa sidenband..självklart!

• mia_maj2006

FiaMia: Jag tror säkert att det är likadana glaskluttar som du ska ha. Jag har köpt massor...först att ha på bordet som jag sa och sedan även att ha i bordsdekorationerna så att oasisen inte syns. Fast till bordsdekorationerna köpte jag flera färger så de kommer vara i blått, rött och grönt.

Lapinette: Kan inte din blivande ha en rosa corsageblomma eller som min blivande en rosa sidennäsduk i bröstfickan. På så sätt behöver han inte känna sig "för mycket".

• Lapinette

mia_maj2006 - det blir nog en rosa blomma till honom. Eller om han väljer en färg på väst som det går att lägga in 2-3 blommor eller band i samma färg i min bukett. Vi får se. Till saken hör att jag har funnit frisyr, bukett och så nästan bröllopsklänning men aldrig ens funderat på om de passar ihop! Normalt är jag superpetig på att saker/kläder passar ihop.

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 3...