• msbine

MAJ 2006 tråd 3...

Då har de stängt ner vår gamla tråd, så här kommer en ny ;)
    Kram på er!

• Svar på tråden MAJ 2006 tråd 3...
  • Sprallig

Jag gör 27-listan ännu längre...

6 hellan_jkpg, Jönköping
    6 nenne75, Sigtuna, Uppsala
    6 mialisa, Gimo, Uppsala
    6 Meeela, Finland
    6 majbruttan, Åmål
    20 Lapinette, Mariefred
    20 FiaMia, Dalsjöfors
    27 mia_maj2006, Skansen, Stockholm
    27 Telan, Uppsala
    27 msbine, Helsingborg
    27 m_ia, Karlstad
    27 pirr i magen, Ljungby
    27 Cattis28, Tibro
    27 lillabunny, Skåne
    27 Pumbaalina, Halmstad
    27 Kotte, Enköping
    27 Vårbrud76, Halmstad
    27 annaglitter, Ersta, Stockholm
    27 Peon, Stockholm
    27 köj, Stockholm
    27 Mayfly, Umeå
    27 Fine, Stockholm
    27 Sprallig, Lund

• Lapinette

Oj, så många vi är här inne nu och välkomna ni nya och speciellt till Emmie75 som är den första som vågar boka den 13:e maj! Har hela tiden undrat varför ingen tar den lördagen.

Tror att vi har alla slags bröllop här inne. Kyrkliga och borgliga men vet inte vad antalet gäster beräknas till. Vi kommer att ha ca 55-60 gäster.

Telan - jag ville ha betalbar men för min blivande så existerar inte det. Han har aldrig hört på maken (fransman)! Så vi har valt att ha en vin och ölbar. Önskar man sig starkare saker får man gå till baren nere i hotellet (bara en trappa som skiljer).

Idag har jag kollat priser på tårta och blombukett. Positivt överraskad gällande priserna. Så nu har budgeten gått ned med totalt 3 500 kronor. Idag har jag inte fått mycket jobb gjort...får sitta nu ikväll istället!

• Emmie75

glömde uppdatera listan..
    6 hellan_jkpg, Jönköping
    6 nenne75, Sigtuna, Uppsala
    6 mialisa, Gimo, Uppsala
    6 Meeela, Finland
    6 majbruttan, Åmål
    13 Emmie75, Göteborg
    20 Lapinette, Mariefred
    20 FiaMia, Dalsjöfors
    27 mia_maj2006, Skansen, Stockholm
    27 Telan, Uppsala
    27 msbine, Helsingborg
    27 m_ia, Karlstad
    27 pirr i magen, Ljungby
    27 Cattis28, Tibro
    27 lillabunny, Skåne
    27 Pumbaalina, Halmstad
    27 Kotte, Enköping
    27 Vårbrud76, Halmstad
    27 annaglitter, Ersta, Stockholm
    27 Peon, Stockholm
    27 köj, Stockholm
    27 Mayfly, Umeå
    27 Fine, Stockholm
    27 Sprallig, Lund

• fine

Lapinette

Vi gifter oss inte i centrala Sthlm utan norrort, Vallentuna för att vara precis. Kyrkligt bröllop för ca 100 personer, stor skara svenskar och engelsmän och sen lite 'uppstickare' som flyger in från USA, Kina, Nya Zealand, Australien.

Ska bli kul men känns som att dagen D närmar sig med stormsteg!!!

• Lapinette

Jag sa till min blivande för ett par dagar sedan att jag kände mig lite stressad. Det är så mycket som ska fixas hit och dit.

Har nu suttit igen och gått igenom inbjudninglistan. Fortfarande frågetecken på vissa av mina vänner som jag inte längre har så bra kontakt med. Tror att jag avvaktar med deras inbjudningar för att se hur många som tackar ja. Ska helst vara under 60 i lokalen för att det inte ska kännas trångt.

Telan - spännande med så många utländska gäster. Har ni båda rest mycket i de trakterna eller hur kommer det sig (förlåt att jag är så nyfiken). Vi har nog ca hälften av gästerna från utlandet. Främst Frankrike (då min blivande är fransman...ursäkta alla som läser detta för hundrade gången ) men även Italien, Österrike, Luxemburg, Japan och USA. Har precis namngett våra bord till olika länder. Enklare så!

• lillabunny

Emmie75... Ska med ha ett litet bröllop med bara närmaste familjen...

• fine

Vi kikar också på bjudlistan och försöker få ner antalet, helst kring 90 tycker jag...
    Jag känner mig garanterat stressad men inte min m2b - dock är det ju jag som är 'projektledare'! ;)

• msbine

Vi har lyckats arbeta ner listan till 50 personer, det känns bra. Man ska ju hinna med alla under kvällen mede liksom :)

• Telan

msbine: Hoppas att ni "slipper" henne då, så långt nu är möjligt.

Mayfly & Lapinette: Jag tror inte att det alltför ovanligt att man har betalbar (i Sverige iallafall). Vi kände iallafall att det skulle bli för dyrt om vi skulle stå för drickat även efter maten. Jag har varit på flera bröllop där det varit betalbar efteråt och det är ingen som har reagerat negativt på det.

Lapinette: Ännu ett inlägg som inte var till mig va? För vi har bara två utländska gäster.

Totalt kommer vi att bjuda ungefär runt 70 gäster men jag tycker det är jättesvårt att välja vem man ska bjuda eller inte. Hur gör man med kompisar från förr men som man inte längre har så mycket kontakt med? Och nya kompisar som man precis börjat lära känna men som man umgås med ganska mycket just nu? Många frågor blir det...

• Telan

Jag börjar bli riktigt nojjig och stressad. Det beror säkert på allmän stress och sömnbrist (mycket på jobbet plus dotter som varit sjuk mycket under hösten). Jag börjar oroa mig för att inget ska bli bra eller att vi ska glömma fixa/boka nått viktigt. Ska jag hinna göra färdigt inbjudningskorten i tid osv.
    Jag vet ju att det inte kommer att bli nån katastrof, men ändå...

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 3...