• msbine

MAJ 2006 tråd 3...

Då har de stängt ner vår gamla tråd, så här kommer en ny ;)
    Kram på er!

• Svar på tråden MAJ 2006 tråd 3...
  • Lapinette

Min absoluta drömklänning finns inte längre i kollektion så jag har den endast utprintad men idén med kjolen är liknande men dock smalare...

Himla svårt att beskriva men jag vill ha något stilrent och romantiskt! Thats me!

• Mayfly

Lapinette: Låter jättefint! Hoppas vi får se när den blir färdig! :) Min kjol är i siden, men toppen är i chiffong. Jag förstår hur du menar med pampig kyrka och val av klänning. Vi ska gifta oss i en liten träkyrka så då känns det passande med en enklare variant.

Det är kul att tänka lite i tema tycker jag, så att allt hör ihop på ett naturligt sätt. Vi ska i och för sig inte ha något riktigt färgtema, men jag tycker ändå att det är fint om man har samma tänk i allting - så att vigseln och festen passar ihop och man själv passar in liksom. :)

• Mayfly

Lapinette: Härlig klänning, helt underbar kjol! Kan tänka mig att den lite smalare varianten är superin!

• Mayfly

Lapinette: Jag tycker att det är såå häftigt med så där långt släp! Jag skulle inte vilja ha det själv, men det är otroligt snyggt - så är det bara! :)

• Lapinette

Mayfly - ja, det är viktigt att ens personlighet lyser igenom. Jag vill absolut att min vänner ska känna och tycka att det är JAG som gifter mig. Har varit på så många bröllop där jag knappt har kännt igen bruden. Har känts lite konstigt faktiskt.

Jag ska inte ha slöja eller krona (möjligvis en diskret tiara) så ett släp är ett måste för att få in den där brudkänslan.

• lillabunny

Har varit och provat klänningar idag, i en liten butik i Malmö, Tekla. De har underbara thaisidenklänningar. Är kär i två stycken! Måste dit imorgon igen och kolla... Riktigt svårt att bestämma sig!

• Lapinette

lillabunny - ta tid på dig och fotografera (om du får). Så himla bra att kunna sitta ned i lugn och ro och titta på korten och se vad som passar en bäst.

Tänk er tjejer vilka angenäma problem vi diskuterar här...svårt att bestämma oss för mat, klänning, hur man ska ha håret etc.

• lillabunny

Lapinette: Har varit och kollat idag igen, haft smakråd med... Det kommer in fler modeller på liv nästa vecka (ska ha tvådelat har jag bestämt mig för), så det blir ny visit där på fredag! Det är så kul med alla fina klänningar att prova!

Har förresten gjort klart med fotograf idag! En tjej på jobbet är jätteduktig amatörfotograf och brukar fotografera på bröllop. Så hon kommer att vara med en stor del av dagen och ta massvis med bilder! Guld! :)

• Lapinette

lillabunny - lyckost er som har en fotograf i bekantskapskretsen. Tyckte själv att det var jättesvårt att välja fotograf men tror vi har gjort ett bra val. Inte alls dyr men tar vackra kort. Han ska vara med 3 timmar, 1 timma parfotografering utomhus (för solen ska ju självklar skina!), 1 timma vigsel och mingel på trappan och sedan brudskålen. Sen ska vi förmodligen ha en träningskompis till mig som studerar film och vill bli regissör som filmar hela dagen.

Ta tid på dig och prova och känn efter! Själv ska jag försöka komma iväg på min sjätte runda nu i december. Denna gång ska jag absolut ha mamma med som ska få känna och titta på klänningarna ... som hon ska kopiera.

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 3...