MAJ 2006 tråd 3...
Då har de stängt ner vår gamla tråd, så här kommer en ny ;)
Kram på er!
Då har de stängt ner vår gamla tråd, så här kommer en ny ;)
Kram på er!
Lapinette: Underbart att känna på det viset! Att man har ett liv framför sig tillsammans, så det finns ingen mening med att stressa :)
mialisa - så du är här och kollar runt lite...vi väntar på dina inlägg i planerandet! Vi är ju alla rätt insnöade i vårt planerande här inne och avverkar olika ämnen varje dag. Välkommen när du känner att du vill vara med!
Hej flickor !
jag gör som mialisa...läser era inlägg å filosoferar lite. Planerandet har paus men vi funderar på att kolla klänning å kostym å sånt snart...det är ju inte ens 6 månader kvar tills man bir fru !
Å jag funderar på om lillasyster eller bästa kompisen ska vara tärna.
Angenäma problem man har att grubbla över.
pirr i magen - visst är det angenämna problem.
Jag försöker beta av några små saker varje vecka. Idag skickade jag iväg ett mail till chefskocken på vår restaurang och bad om menyförslag. Igår bokade vi får bröllopsresa och tränade på bröllopsdansen. I förra veckan ringde jag om priser på brudbuketten och tårtan. Har som mål att allt ska vara klart en månad innan bröllopet (förutom det där som man omöjligt kan fixa förrän dagen innan).
Vi kommer att gå in tillsammans i kapellet där vi ska gifta oss...
Håller med att fixa för fullt. Ska till konditoriet och provsmaka tårta på lördag och i samma veva ska vi träffa de som har hand om slottet där vi ska vigas och äta middagen. Kul med planering!
Lapinette - vi kommer också att gå in tillsammans...svenska seden istället för den franska. Det känns mer rätt för oss.
Vi kommer också att gå in i kyrkan tillsammans. Vi kommer ju direkt från fotograferingen då.
Men jag vet inte om tärnan och bestman kommer att gå före eller efter oss. Jag har varit på bröllop med båda varianterna.
Ja hur är det där? Tärnor går väl in först men ut sist? Måste verkligen motivera våra små tärnor att våga gå in där. Den ena är 6-7 år och den andra 3 år. Den minsta har vi sagt att om hon inte vill så får hon sitta hos mamma och pappa tills det är dags att ge oss ringarna (hon är vår ringbärare) och min blivandes brorsbarn.
Våra tärnor/marshalker går in innan oss och ut efter oss. Fast jag tror att det e så att enl svensk sed så går tärnorna efter bruden både in och ut. Men jag vill komma in sist :)
När jag var tärna åt min bror för "hundra" år sen så gick jag in efter dem. Himla krångligt det här, är det någon som vet hur det ska vara?