• msbine

MAJ 2006 tråd 3...

Då har de stängt ner vår gamla tråd, så här kommer en ny ;)
    Kram på er!

• Svar på tråden MAJ 2006 tråd 3...
  • lillabunny

Lapinette: Vad får ni betala för den fotografen? Gött att ha en mamma som kan sy! :) Ska överraska våra familjer med bröllopet, så det är bara sambon som kan vara smakråd... Trots att det motsäger traditionen att bliviande maken får se bruden i brudkläder innan. Det är lite annorlunda när det är ett litet minibröllop tycker jag!

• mia_maj2006

Nu har jag frågat våra toastmasters. De ville gärna. Tyvärr så hade de förstås sett på hemsidan att de skulle vara toastmasters (för er som inte varit med från början så lyckades jag lägga ut en sida som inte var meningen där jag skrivit ut namnen på de som jag ville skulle hjälpa till med olika saker innan jag frågat dem. Jag tog bort den efter 24 timmar men det var tydligen för sent ). Men eftersom det försvann efter 24 timmar så förstod de att de inte var meningen att det skulle veta något. Så därför har de inte sagt något. Då har de i alla fall haft gott om tid på sig att tänka om de vill tacka ja. Tur att de ville!!

• Lapinette

lillabunny - vi betalar 4 900 för tre timmar och full rättighet (CD) av fotona. De lägger även upp alla foton på en hemsida som vänner och bekanta kan gå in och titta på.

Så ni ska överraska! En väninna till mig ska göra samma sak (nästa år). Det enda är att hon inte kunde hålla tyst till mig. Vi har ju provat klänningar tillsammans så jag vet ju om att de planerar att gifta sig dessutom så bor jag ju mestadels utomlands så jag bör få veta datumet i god tid för att hålla mig i Stockholm.

mia_maj2006 - kul att toastrarna ville! Min blivande sitter just nu i telefonen med sin bror och förklarar en toastmasters uppgifter (de har ju inget liknande i Frankrike). Att min bror ska vara tostmaster är bestämt sen i somras men den franska motsvarigheten hittar vi inte. Nu blir det troligen hans bror och det blir mer att assistera min bror med översättning etc. Svårt när inte alla kan engelska.

• fine

Lapinette

Vi letar fortfarande fotograf och det är jättesvårt! Den som ni valt, finns han/hon i Sthlm? Jag tänker att det kanske vore ett alternativ för oss den 27e, priset låter ju bra. För mig är det viktigt att hitta någon som ger oss full rättighet till bilderna!

• lillabunny

Lapinette: Vi ger våra närmaste en slottsweekend i julklapp. Väl på plats kommer de att upptäcka att det är bröllop det handlar om...

• Lapinette

Fine - han bor ute i Åkersberga men tar inte mer än vanlig milersättning (typ 15 kr/milen) för att åka någonstans. Vissa fotografer jag frågade skulle ha 2 000 kronor för att ta sig till Mariefred.

Vi gjorde så att jag satt och tittade igenom en massa olika fotografers portföljer på internet. Valde sedan ut en 6-7 stycken där jag skrev ned varför jag valt dem. Mailde dem och frågade om priser för just det upplägget som vi önskar. Sedan satt min blivande och tittade igenom de olika alternativen och så röstade vi. Vi tyckte faktiskt samma fotograf. Näst bäst bilder men absolut bäst pris. Priserna låg mellan 5 000 - 12 000 kronor för samma antal timmar. De kvinnliga fotograferna var dyrast!

• Lapinette

lillabunny - vilket roligt upplägg. Jag är så otroligt dålig på att hålla tyst så jag skulle aldrig klara av en sån grej.

Själva ägnade vi en stor del av gårdagen med att diskutera samt titta på bröllopsresor. Ska idag ringa och ställa lite frågor om olika hotell etc. Det blir troligen Amalfi/Sorrento i alla fall. Var ju ett tag inne på Lefkas då vi hittat ett sånt otroligt vackert hotell där men vi båda älskar ju mat och vin och vill ha romantik och då är ju Amalfi bättre.

• FiaMia

Hej på er!
    Det var en del att läsa ikapp sedan sist!

Lapinette: Klänningen var helt underbar!
    Showen med Joe Labero och Robert Wells var helt ok... Var på Christmas Spectacular förra året och det blev att man jämförde lite med det och då var det bättre förra året. Labero öppnade showen med samma nummer han började med förra året... Lite B! Men annars var det bra! Jättegod julmat och vilket efterrättsbord... Mums! Var tvungen att ha i åtanke brudklänningen som jag skulle hämta dagen efter för att inte vräka i mig för mycket

I går var jag på möhippa också! Har hunnit med mycket i helgen. Det är min blivandes syster som ska gifta sig den 17:e december. Har inte kunnat skriva något om det här innan eftersom hon är här och läser ibland Det var roligt, jag körde gocart för första gången och nu är jag helt såld! Det var riktigt kul!

Själva håller vi på och velar i vår egen bröllopsplanering. Vi har ju bokat bröllopsfesten på Grand hotel, men nu har vi fått nys om en jättefin lokal som ligger mitt i centrum här i Borås. Och då skulle man kunna ta catering från Grand istället och på så sätt få ner kostnaden lite... Vet inte hur vi ska göra... Måste prata igenom detta ordentligt ikväll! Den stora frågan är ju hur mycket det är värt att slippa tänka på något gällande bröllopsfesten. Har man det på Grand så fixar dom ju med allting. Hyr man lokal så får man hålla i allting själv... Hjälp, vet inte hur vi ska göra...

• lillabunny

Lapinette
    Jag hoppas att det förblir en hemlighet in i det sista... Tyckte det var en bra grej att ge det som julklapp, då blir det förhoppningsvis mindre spekulationer! Vi har bara berättat det för några få inblandade (typ, frisör, fotograf, de i brudklänningsaffären, osv.) Och så berättade jag för farmor så att hon inte skulle bli besviken för att hon inte kommer att bli bjuden (hon skulle inte kunna följa med ändå eftersom hon inte är helt kry...)

• lillabunny

Förresten Lapinette... Amalfi låter underbart! Tror att vad man än väljer för resmål så blir det underbart som bröllopsresa. Mina föräldrar var i Norge och tältade i minusgrader på midsommar! :S

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 3...